hallo allemaal
ik heb mijn serie 3 109 net door de apk en klaar
maar nu is mijn blok gewoon op en weet niet wat ik nu moet nieuwe 2.25 of ander blok
iemand nog suggesties? en wat is het makkelijkst in te bouwen zonder al te veel aanpassingen
alvast bedankt
2.25 diesel aan het eind van zn leven
-
Exfietser
Re: 2.25 diesel aan het eind van zn leven
Het zelfde blok inbouwen is altijd het makkelijkst natuurlijk. Elk ander blok heeft aanpassingen nodig en dus meer werk.
Maar waarom denk je dat het blok op is? Hij doet het toch nog?
Arnold.
Maar waarom denk je dat het blok op is? Hij doet het toch nog?
Arnold.
-
Marijn & Simba
Re: 2.25 diesel aan het eind van zn leven
Waarom denk je dat t blok op is?
Loopt ie niet meer zuiver?
Rookt ie veel?
Geen trekkracht bij acceleratie?
Soms zit t in hele kleine dingen, dus vertel eens wat meer.
Oh ja, en waar woon je? Misschien een "kenner" naar laten kijken voor een 2nd opinion?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e4c164d39e1aa12ebfe331d676a371a0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12080748, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Loopt ie niet meer zuiver?
Rookt ie veel?
Geen trekkracht bij acceleratie?
Soms zit t in hele kleine dingen, dus vertel eens wat meer.
Oh ja, en waar woon je? Misschien een "kenner" naar laten kijken voor een 2nd opinion?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e4c164d39e1aa12ebfe331d676a371a0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12080748, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Joost Nouwen
Re: 2.25 diesel aan het eind van zn leven
Hetzelfde , liefst nieuw , echt nieuw= goede revisie, minimaal.
Of wisselblokje voor ff en je blok reviseren.
Weet niet hoelang je hem hebt etc , maar op...!!!? , geloof ik niet.
Mijn ervaring met blokken is , frustrerend , alleen als je iets nieuw koopt of fatsoenlijk laat reviseren (zelf doen!)weet je wat je kan/hebt.
Ik vraag erg veel van mijn wagens en 2de hands blokken zijn niet zomaar uitgebouwd.
Natuurlijk kan er een goede reden zijn.
Heb net zelf een 200tdi verkocht , goed , goede reden waarom het blok er uit kwam maar dit blok was maar 17 jaar oud en de kilometrstand was erg aannemelijk, dat blok ,1 auto, 1 eigenaar en bewezen , het is mogelijk , nooit geen garantie.
2.25 d blokken zijn minimaal 25 jaar oud ( als ik het mis heb geef me maar op mijn klote, heb ik weer wat geleerd).
Ik heb 3 blokken in 3 maanden in mijn wagen gehad tot ik het kotsbeu was en een legerrevisie er in gelegt.
Heeerlijk , jarenlang probleemloos mijn rijstijl , zwaar trekken , erg zwaar! , wel erg veel onderhoud , olieen , smeren etc.
Er zullen best mensen zijn die je aanraden om gelijk over te gaan naar 2.5 na , tenzij je ook weer nieuw gaat zijn de blokken ook al weer oud.
Het ligt helemaal aan jou , wat wil je?
Ik kloot het liefst aan meerdere dingen , wat ik maak moet zo lang mogelijk meegaan en ik kijk niet op een cent.
Dit is alleen mijn gedachtengang , laat mijn weerspiegeling niet jou keuze maken.
Dat kun je best zelf doen , neem je tijd , doe de moeite en maak je fouten.
Kan ik waarshijnlijk ook van jou leren.
Mijn leven is namelijk te kort om alle fouten te maken die ik graag zou willen maken.
Of wisselblokje voor ff en je blok reviseren.
Weet niet hoelang je hem hebt etc , maar op...!!!? , geloof ik niet.
Mijn ervaring met blokken is , frustrerend , alleen als je iets nieuw koopt of fatsoenlijk laat reviseren (zelf doen!)weet je wat je kan/hebt.
Ik vraag erg veel van mijn wagens en 2de hands blokken zijn niet zomaar uitgebouwd.
Natuurlijk kan er een goede reden zijn.
Heb net zelf een 200tdi verkocht , goed , goede reden waarom het blok er uit kwam maar dit blok was maar 17 jaar oud en de kilometrstand was erg aannemelijk, dat blok ,1 auto, 1 eigenaar en bewezen , het is mogelijk , nooit geen garantie.
2.25 d blokken zijn minimaal 25 jaar oud ( als ik het mis heb geef me maar op mijn klote, heb ik weer wat geleerd).
Ik heb 3 blokken in 3 maanden in mijn wagen gehad tot ik het kotsbeu was en een legerrevisie er in gelegt.
Heeerlijk , jarenlang probleemloos mijn rijstijl , zwaar trekken , erg zwaar! , wel erg veel onderhoud , olieen , smeren etc.
Er zullen best mensen zijn die je aanraden om gelijk over te gaan naar 2.5 na , tenzij je ook weer nieuw gaat zijn de blokken ook al weer oud.
Het ligt helemaal aan jou , wat wil je?
Ik kloot het liefst aan meerdere dingen , wat ik maak moet zo lang mogelijk meegaan en ik kijk niet op een cent.
Dit is alleen mijn gedachtengang , laat mijn weerspiegeling niet jou keuze maken.
Dat kun je best zelf doen , neem je tijd , doe de moeite en maak je fouten.
Kan ik waarshijnlijk ook van jou leren.
Mijn leven is namelijk te kort om alle fouten te maken die ik graag zou willen maken.
-
Marijn & Simba
Re: 2.25 diesel aan het eind van zn leven
Eens.
Bij mijn motorwissel heb ik mijn 2.25 aan een vriend gegeven (jaja) en die heeft er nog een dik weekend met rondgebaggerd in Zuid-Belgie (of was t nou Noord-Frankrijk) en is dik tevreden over de trekkracht die het blok heeft (ja hij rookt alleen wel erg, maar das de inspuitpomp die niet goed staat).
Met een geringe revisie aan keerringen en pakkingen en een nieuwe timing-kit en goed afstellen (wat ie nu heeft gedaan) en het blok was weer als nieuw.
Mijn keuze was om niet te reviseren maar een sterker blok te kiezen (dat overigens ook maar max. 8 jaar jonger is) en so it was done...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('250ff549c6ad0a342b139f79005d41de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12080818, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij mijn motorwissel heb ik mijn 2.25 aan een vriend gegeven (jaja) en die heeft er nog een dik weekend met rondgebaggerd in Zuid-Belgie (of was t nou Noord-Frankrijk) en is dik tevreden over de trekkracht die het blok heeft (ja hij rookt alleen wel erg, maar das de inspuitpomp die niet goed staat).
Met een geringe revisie aan keerringen en pakkingen en een nieuwe timing-kit en goed afstellen (wat ie nu heeft gedaan) en het blok was weer als nieuw.
Mijn keuze was om niet te reviseren maar een sterker blok te kiezen (dat overigens ook maar max. 8 jaar jonger is) en so it was done...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('250ff549c6ad0a342b139f79005d41de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 12080818, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Joost Nouwen
Re: 2.25 diesel aan het eind van zn leven
Heb een 110 gekocht, blok zo kapot zijn , niet dus.
Ook zoiets , het is nooit dood , geloof ik gewoon niet.
Heb wat geprobeerd, ging goed , maar had helaas nog 2 net zo koppige monteurs, die wilden meer dan ik.(beter afstellen)
Resultaat, distributie over , had ik kunnen weten , 6 jaar geen onderhoud , blok bijna 2 ton gelopen.
Moet je beginnen met de distributie.
Ook zoiets , het is nooit dood , geloof ik gewoon niet.
Heb wat geprobeerd, ging goed , maar had helaas nog 2 net zo koppige monteurs, die wilden meer dan ik.(beter afstellen)
Resultaat, distributie over , had ik kunnen weten , 6 jaar geen onderhoud , blok bijna 2 ton gelopen.
Moet je beginnen met de distributie.