OT Los sleepen en het strand op

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
westfries

OT Los sleepen en het strand op

Bericht door westfries »

Vrijdag avond kom ik op de werk lokatie (gasleiding landing Escravos Nigeria) word ik opgeroepen ;
Er zit een suplyboot vast op die kleibult ,even denk ik dan heb je een landrover nodig ,niet handig als je op een boot werkt
Dus eropaan een sleepverbinding gemaakt en trekken maar dat viel tegen zeg
Het schip zat er al 8 uur op die bult en met 2 -2.5 mtr golven zat hij verder op de bult als handig is om los te trekken
4 uur later en 3 keer gebroken sleeptros dreef het sleepertje weer ,schade roeren krom en maakte daar ook water maar met extre pomp erop kon hij naar de werf
Zaterdag avond omstreeks 23:00 Mayday Mayday een ex damen sleepboot heeft boven op een anker de bodem geraakt
Het water stroomt hard binnen en volop paniek , dus ik mn ankerwerk gestaakt en eropaf
Nu had ik gelukkig net die pomp terug gekregen van gisteravond ,maar helaas dat was niet genoeg
Dus bemanning eraf gehaald en dat sleepbootje op het strand gezet (altijd leuk met 2 meter deining) ,en iedereen met drogen voeten aan de wal gezet
Zondag ochtend ik over het strand heen om fotos te maken
Eindelijk voor het eerst dat ik hier zit met de disco over het strand gereden dat was ik al 3maand van plan maar of hij is bezet of stuk
Dat noem ik nu de krenten in de pap (met de disco 15km over het strand heen en terug )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2010 03:50 door westfries.
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)

Re: OT Los sleepen en het strand op

Bericht door John Straatman (johnstraatman@hotmail.com) »

Klinkt als een avonturenboek!

Veel plezier en pas een beetje op jezelf daar,

John
buffeltje

Bericht door buffeltje »

dan zit je in betere temperaturen als ik. lig nu in noord rusland met het schip.
maar ook hier kun je prima ofroad rijden. met de lokale uas en erg leuk.
hier moeten je colega nog oppassen voor loslopende beren bij de pijpleiding.
succes
Def130 Traveling in Style

Bericht door Def130 Traveling in Style »

Westfries, zit je op een multicat? En welke als ik vragen mag? Groeten vanuit Kotka, Finland a/b DPFPV "Seahorse".

Tsjip
dimitri

Bericht door dimitri »

nou dan ook maar vanaf trinidad even melden
ook hier rijden de laro's nog steeds vrolijk rond

Foto-KTUVULDR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cc95e34eb864feed66899d61c548d2b8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTUVULDR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTUVULDR.jpg', '', 12013626, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[dimitrikesler.mijnalbums.nl]
[www.twentelandrovers.nl]
groeten dimitri
defender 90 300tdi
serieII 88 2.25benz bj'66
westfries

Bericht door westfries »

Jep ik werk op een multicat de ham1406
Dat is een soort van varende landrover
We werken dus daar waar een ander niet kan komen en werken
Lieren de hele dag erop los
Zijn echt niet de snelste op het water
Het lijkt niet op een boot zo vierkant is dit ding
Dus kan ik eigelijk wel een parralel trekken met een landrover ja
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Vanaf St. Maarten dan maar de teleurstellende mededeling dat ik -hoewel ik in de 4x4-capital van de Caraiben lijk te zijn beland- er nauwelijk tot geen LR's te zien zijn...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2010 14:41 door Geert Oude Luttighuis.
dimitri

Bericht door dimitri »

eff een paar eilandjes door schuifen
westfries

Bericht door westfries »

Ja die landrovers daar zijn allemaal aan het werk op het eiland
En die andere 4x4's showen een beetje in de stad denk ik dan maar
menno @ caribian

Bericht door menno @ caribian »

hier op antigua rijden ook genoeg landrovers

even zwaaien dimitri?

gr menno
Willem Weltevrede

Bericht door Willem Weltevrede »

Evert,

Wat heb jij het weer moeilijk hé, veel plezier daar en veilig terug komen.

Willem Weltevrede
www.larasgranny.nl
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Hmm, in china zie alleen maar HSE sports enzo. Maar dan ook wel een heleboel. Series zijn er niet. Wel hele maffe voertuigjes met een eenpitter en een enorm vliegwiel. Die zijn wel gaaf. Om de zoveel tijd een grote ontploffing en dan gaat hij weer een paar meter vooruit. Er is hier een soort van anwb die in die dingen rondtuft. Ze hebben ook werkelijk alles bij zich. Compressors, blow torch-en enz. In china repareren ze geloof ik alles met een blow torch. Sleutels worden ter plekke uit een stuk ijzer gesneden bijvoorbeeld. Gebroken assen bakken ze gewoon weer aan elkaar.

Erg vindingrijk allemaal en opzich wel geinig.

Grote zware vrachtwagens hebben een sproeisysteem om de assen nat te houden omdat ze anders warm lopen. De vrachtwagens zijn zijn ook iets te zwaar beladen. 3 x teveel ofzo. Niet zo heel erg veel zeg maar.
Om het 's nachts te kunnen gebruiken schijnen ze met een soort koplampen op de wielnaven zodat ze in de spiegels kunnen zien hoe heet de naven zijn. Alleen schijnen die koplampen naar achter. Als je achter de wagen rijdt kijk je dus pal in die lampen. Je ziet ze dan wel tenminste. De achterlichten doen het namelijk meestal niet. En 's nachts is het daar echt aarde donker.

En zo is altijd wel wat.

Arnold.
westfries

Bericht door westfries »

Hee Willem JIJ wilde op kantoor
Vanacht nog bak met pijpen van het strand gerukt
Ze kwamen er pas achter dat hij op drift was toen ik hem terug bracht
Nog een dag of 4 hier en dan voorberijden om te gaan lanene (met blauwe bedford)
dimitri

Bericht door dimitri »

liggen nu met 300ton aan een pijp te trekken

alles goed gegaan met je reis er heen menno???? nog op tijd kunnen opstappen

gr
dimitri
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

Als je hem er niet uitgetrokken krijgt heb je een schepje nodig. Is dit wat?

Grtz Erik (die met deze schep in de bagger speelt)
Plaats reactie