dashboardknoppen serie 2a

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
David

dashboardknoppen serie 2a

Bericht door David »

Beste Prikkers,

Vraag: Ik heb een Serie 2a Pick-up LWB uit '69

Aan de linkerkant van mijn dashboard zitten de twee richtingsaanwijzer schakelaartjes met twee rode lampjes, in het midden de bekende heather, cold start en panel lights schakelaars.
Wie kan me vertellen waar de vier trekschakelaars op mijn dashboard voor dienen rechts van mijn stuur.
Ik weet niet of ze standaard zijn in deze kleuren.
Ze hebben ongetwijfeld met de verlichting te maken maar welke doet wat?

Ik heb de volgende schakelaars:
- grote zwarte met groen kop
- grote zwarte met rode kop
- geheel rode trekschakelaar
- geheel gebroken witte schakelaar.

Ik hoop dat iemand iets duidelijkheid kan geven.

Groeten David
Sean

Re: dashboardknoppen serie 2a

Bericht door Sean »

Ik heb een S2 1965 maar dit zijn mij onbekende knoppen. verlichting via contactslot schakelaar, groot licht via aan/uit-drukknop. De mijne heeft gewoon richtingaanwijzers via een stuurhendel (origineel), als jij daarvoor schakelaars hebt is er denk ik het nodige verbouwd. De geheel rode trekschakelaar lijkt me logisch voor alarmlichten, maar is ook al een extra. En ik heb nog wel een trek/duw-schakelaar om water te pompen voor de ruitenwisser. Maar is toch kwestie van proberen, of heb je soms geen spanning aan boord....

Grtz.
David

Re: dashboardknoppen serie 2a

Bericht door David »

Hoi Sean, thanks voor je reactie,

Ja, ik heb wel spanning maar ben nog bezig mijn kabelboom aan te leggen en ben nog niet aan het testen wat wat nou precies is geweest is.

Ik het mijn wagen gekocht en ben hem gelijk gaan demonteren dus heb het met mijn domme hoofd niet uitgeprobeerd en op geschreven
Dacht dat dit wel duidelijk zou zijn maar dat blijkt dus tegen te vallen.

Ben heel verbaasd over wat je verteld wat jij wel en niet hebt.
Ik heb geheel geen schakelaars aan het stuur.
Volgens mij heb ik ook geen watertoevoer naar mijn ruitenwissers.

Ik ga wel zien,
Plaats reactie