motorconversie naar nissan 6cyl.
-
joost nouwen
motorconversie naar nissan 6cyl.
Hallo.
Heb een 110 2.5na gekocht waar het blok misschien niet goed van is.
Ga hem morgen halen , slepen dus.
Nu heb ik op het moment geen geld om deze wagen op te knappen zoals ik dat gewoonlijk doe.
Nog een laro , 2 oldtimer motors en ben zelf een compleet huis aan het bouwen.
Maar , maat van me heeft nog een aantal blokken van een nissan R! liggen en ik wil de 110 op de weg hebben zsm , met zo weinig mogelijk cash .
Zal eerst de 2.5 eens nakijken weet niet wat er aan is maar zou kapot zijn , loopt wel , 180000 op de teller .
Defect naar huis gereden vanuit frankrijk , kan meevallen.
Toch vind ik het zeer jammer dat landrover nooit geen 6 cyl diesel heeft gedaan.
Heb altijd mijn laro's origineel gehouden maar als ik deze 110 voor mezelf ga doen ben ik omtrend het blok veel goedkoper uit , dan een goede 200 tdi of 2.5 na.
Heb veel miserie gehad met gebruikte blokken in mijn 109.
Wil eigelijk niks anders als nieuw , heb ik in de 109 ook gedaan , mil. rev. blok.
Maar goed , no money , no honey.
Kan kiezen tussen 2.8 en 3.3 , beide zonder turbo en intercooler , nog geen 2 ton op de teller.
Ideaal , want ik sta eigelijk helemaal niet te springen om dat spul (T en i ), ben niet zo van dat moderne spul.
I love normally aspirated.
Kun je alles inkiepen.
Heb een beetje ernaar gesurfd maar dacht stel jullie de vraag.
Wie weet of er conversieringen te krijgen zijn en waar?
Ik geloof dat ze in Australie wel vaker een "niks,an" blok er in frotten.
Denk dat er ook wel mensen in NL deze conversie hebben gedaan.
Informatie hieromtrend is zeer welkom.
Voor de pk's en koppel hoef ik het niet te doen , een 200tdi levert ongeveer hetzelfde als een 3.3 R blok meen ik toch , maar de souplesse van een 6 cyl overtreft zelfs een V8.
Met 400 toeren minder al hetzelfde koppel , geweldig , kan ik me de moeite van mijn rechtervoet besparen.
Ik zie uit naar de disussie hierover , gezien dat de meeste nederlandse larofielen niet voor conversies gaan van andere merken.
Alvast bedankt voor jullie informatie .
Heb een 110 2.5na gekocht waar het blok misschien niet goed van is.
Ga hem morgen halen , slepen dus.
Nu heb ik op het moment geen geld om deze wagen op te knappen zoals ik dat gewoonlijk doe.
Nog een laro , 2 oldtimer motors en ben zelf een compleet huis aan het bouwen.
Maar , maat van me heeft nog een aantal blokken van een nissan R! liggen en ik wil de 110 op de weg hebben zsm , met zo weinig mogelijk cash .
Zal eerst de 2.5 eens nakijken weet niet wat er aan is maar zou kapot zijn , loopt wel , 180000 op de teller .
Defect naar huis gereden vanuit frankrijk , kan meevallen.
Toch vind ik het zeer jammer dat landrover nooit geen 6 cyl diesel heeft gedaan.
Heb altijd mijn laro's origineel gehouden maar als ik deze 110 voor mezelf ga doen ben ik omtrend het blok veel goedkoper uit , dan een goede 200 tdi of 2.5 na.
Heb veel miserie gehad met gebruikte blokken in mijn 109.
Wil eigelijk niks anders als nieuw , heb ik in de 109 ook gedaan , mil. rev. blok.
Maar goed , no money , no honey.
Kan kiezen tussen 2.8 en 3.3 , beide zonder turbo en intercooler , nog geen 2 ton op de teller.
Ideaal , want ik sta eigelijk helemaal niet te springen om dat spul (T en i ), ben niet zo van dat moderne spul.
I love normally aspirated.
Kun je alles inkiepen.
Heb een beetje ernaar gesurfd maar dacht stel jullie de vraag.
Wie weet of er conversieringen te krijgen zijn en waar?
Ik geloof dat ze in Australie wel vaker een "niks,an" blok er in frotten.
Denk dat er ook wel mensen in NL deze conversie hebben gedaan.
Informatie hieromtrend is zeer welkom.
Voor de pk's en koppel hoef ik het niet te doen , een 200tdi levert ongeveer hetzelfde als een 3.3 R blok meen ik toch , maar de souplesse van een 6 cyl overtreft zelfs een V8.
Met 400 toeren minder al hetzelfde koppel , geweldig , kan ik me de moeite van mijn rechtervoet besparen.
Ik zie uit naar de disussie hierover , gezien dat de meeste nederlandse larofielen niet voor conversies gaan van andere merken.
Alvast bedankt voor jullie informatie .
-
Eric
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Ik heb al een paar keer een 109 of 110 gezien met een nissan motor erin .. dit was in alle gevallen een 3.3D of 3.3TD Persoonlijk zou ik voor de 3.3Turbo Diesel gaan net ff iets meer pk's en pit. Die standaard 3.3 zijn toch wel wat langzaam. Als ik jouw was zou ik ook meteen de bak en de tussenbak van nissan erin bouwen heb je meteen overal kwaliteit in.
-
paul be
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
in engeland doen ze er zeker wel diverse motoren van andere merken in.
Ik weet niet of de 3,3 L van de R daar 1 van is. Ik heb wel met zo´n auto gereden en ik was ook weg van die motor.
Ook nog ooit een bmw-6cilinder benzine in mijn laro gehad, was ook leuk.
succes
Ik weet niet of de 3,3 L van de R daar 1 van is. Ik heb wel met zo´n auto gereden en ik was ook weg van die motor.
Ook nog ooit een bmw-6cilinder benzine in mijn laro gehad, was ook leuk.
succes
-
Bart74
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Dat ben ik met je eens..
Heb ook ooit eens in een 109 met BMW 6 cilinder en automaat gereden... heerlijk... GTI'tjes hadden het nakijken...
Heb ook ooit eens in een 109 met BMW 6 cilinder en automaat gereden... heerlijk... GTI'tjes hadden het nakijken...
-
jack
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Hallo Joost
Ik heb 6 jaar geleden een 90 gekocht met een 2.8 lijn 6 nissan zonder turbo.
Mij is verteld ,dat het turboblok de kop vaak van kapot gereden word.
Bij mij is de versnelllingsbak wel landrover gebleven,en vind het super rijden.
Het loopt heel mooi rustig ,en vermogen onderin.
En elke auto heeft zijn onderhoud nodig,dus
Gr Jack
Ik heb 6 jaar geleden een 90 gekocht met een 2.8 lijn 6 nissan zonder turbo.
Mij is verteld ,dat het turboblok de kop vaak van kapot gereden word.
Bij mij is de versnelllingsbak wel landrover gebleven,en vind het super rijden.
Het loopt heel mooi rustig ,en vermogen onderin.
En elke auto heeft zijn onderhoud nodig,dus
Gr Jack
-
Menno SIII 109 & 130 HCPU
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Joost
als je wil heb ik wel een complete conversie set liggen voor een nissan 6 cil,
pasplaat
motorsteunen
uitlaat
vliegwiel
koppelingsplaat
ik hoor wel of je er belang bij hebt
als je wil heb ik wel een complete conversie set liggen voor een nissan 6 cil,
pasplaat
motorsteunen
uitlaat
vliegwiel
koppelingsplaat
ik hoor wel of je er belang bij hebt
-
Tom
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Check deze tabel eens op de website van Frank, (solidebolide.nl)
Artikel engine swops LRO
Hier staat wat wel en niet past, en hoe moeilijk of makkelijk de swop is..
Succes,
GRoet, Tom
Artikel engine swops LRO
Hier staat wat wel en niet past, en hoe moeilijk of makkelijk de swop is..
Succes,
GRoet, Tom
-
joost nouwen
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Bedankt voor de info.
Heb de wagen hier staan.
Ga deze week eerst eens de 2.5n/a proberen.
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit , alleen de olie is wel erg dik.
Heb de wagen hier staan.
Ga deze week eerst eens de 2.5n/a proberen.
Ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit , alleen de olie is wel erg dik.
-
Roel van Schravendijk
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Hallo Joost,
Ik heb een Lightweight met een Nissan LD28 voorin. 6 cyl D dus. Als je wilt zien wat je te doen hebt voor de inbouw moet je maar eens komen kijken. Ik kan het zelf niet vertellen, want hij zat er in toen ik hem kocht een jaar of twee terug; er is wel stevig verbouwd onder de motorkap. Ik heb me laten vertellen dat je dat vandaag de dag problemen met het omzetten van je kenteken krijgt omdat Landrover nooit een 6 cyl D heeft geleverd. Als dat zo is kan je er dus niet snel mee de weg op!
Overigens zou ik zeker voor de 3.3 gaan en misschien zelfs wel voor de Turbo. Die LD28 is een oerdegelijke motor, maar het is ook een oud ding en echt power heeft nou ook weer niet, ondanks die 6 cyl.
Groet,
Roel
Ik heb een Lightweight met een Nissan LD28 voorin. 6 cyl D dus. Als je wilt zien wat je te doen hebt voor de inbouw moet je maar eens komen kijken. Ik kan het zelf niet vertellen, want hij zat er in toen ik hem kocht een jaar of twee terug; er is wel stevig verbouwd onder de motorkap. Ik heb me laten vertellen dat je dat vandaag de dag problemen met het omzetten van je kenteken krijgt omdat Landrover nooit een 6 cyl D heeft geleverd. Als dat zo is kan je er dus niet snel mee de weg op!
Overigens zou ik zeker voor de 3.3 gaan en misschien zelfs wel voor de Turbo. Die LD28 is een oerdegelijke motor, maar het is ook een oud ding en echt power heeft nou ook weer niet, ondanks die 6 cyl.
Groet,
Roel
-
Joost Nouwen
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Ja , goed punt Roel.
Ik woon en werk namelijk in Belgie en het schijnt hier niet goedgekeurd te krijgen.
Hoe zit dat tegenwoordig in Nederland?
Een optie kan zijn om de wagen nederlands te maken en dan weer hier Bels in maar dat wordt dan wel omslachtig.
Persoonlijk vind ik het geen probleem als de motor niet klopt met de papieren maar de verzekering zal daar anders over denken mocht je met zoiets een flinke aanrijding maken.
Weet iemand hier verder nog iets over?
Ik woon en werk namelijk in Belgie en het schijnt hier niet goedgekeurd te krijgen.
Hoe zit dat tegenwoordig in Nederland?
Een optie kan zijn om de wagen nederlands te maken en dan weer hier Bels in maar dat wordt dan wel omslachtig.
Persoonlijk vind ik het geen probleem als de motor niet klopt met de papieren maar de verzekering zal daar anders over denken mocht je met zoiets een flinke aanrijding maken.
Weet iemand hier verder nog iets over?
-
jaapvdl
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
In mijn OneTen ligt een 4cyl. 3.5TD met de orginele versnelingsbak van Land Rover. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het rijd fantastisch. Veel koppel laag in de toeren en 136 pk.
-
Roel van Schravendijk
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Op het kenteken staat het aantal cylinders. Als dat niet klopt kom je al niet eens meer door de APK bij ons 'Ollanders.
-
Scratch
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
jaapvdl Schreef:
-------------------------------------------------------
> In mijn One Ten ligt een 4cyl. 3.5TD met de originele versnellingsbak van Land Rover.
Hoi jaap,
Is het ook een Nissan motor, ik heb namelijk een FD3,5 Nissan Turbo diesel. Rijd super maar ik ga hem wisselen voor een 300TDI met automaat.
Ik weet niet hoe ik de automaat aan de Nissan krijg, anders hield ik de motor wel.
Motor staat nu op markt pagina (reclame)
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('dc36a863fe1bdc92cc2621e5fc9b1940', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10897938, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> In mijn One Ten ligt een 4cyl. 3.5TD met de originele versnellingsbak van Land Rover.
Hoi jaap,
Is het ook een Nissan motor, ik heb namelijk een FD3,5 Nissan Turbo diesel. Rijd super maar ik ga hem wisselen voor een 300TDI met automaat.
Ik weet niet hoe ik de automaat aan de Nissan krijg, anders hield ik de motor wel.
Motor staat nu op markt pagina (reclame)
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('dc36a863fe1bdc92cc2621e5fc9b1940', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 10897938, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
paul be
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Joost,
dat krijg je volgens mij echt niet gekeurd in Belgie. Hier moet je papieren aanvragen bij Land Rover Belgie en die krijg je alleen met een Land Rover motor.
volgens mij is het zelfs zo streng geworden dat het bijna geen ander LR motor kan zijn als de originele. Hier staat wat over op het LROC forum.
En de keuringen zelf, wat in nederland de apk is, zijn hier superstreng. Vorige week is mijn auto nog afgekeurd vanwege het tankdopje en dat was het enige punt van afkeur. Wel verboden voor de weg dan... (rode kaart).
ik was mijn tankdop kwijtgeraakt en had er een universele ingedaan. mag niet dus omdat die niet inklikt. GRR.
succes
paul
defender 110 300TDi
dat krijg je volgens mij echt niet gekeurd in Belgie. Hier moet je papieren aanvragen bij Land Rover Belgie en die krijg je alleen met een Land Rover motor.
volgens mij is het zelfs zo streng geworden dat het bijna geen ander LR motor kan zijn als de originele. Hier staat wat over op het LROC forum.
En de keuringen zelf, wat in nederland de apk is, zijn hier superstreng. Vorige week is mijn auto nog afgekeurd vanwege het tankdopje en dat was het enige punt van afkeur. Wel verboden voor de weg dan... (rode kaart).
ik was mijn tankdop kwijtgeraakt en had er een universele ingedaan. mag niet dus omdat die niet inklikt. GRR.
succes
paul
defender 110 300TDi
-
Joost Nouwen
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
M.b.t. de keuring heb ik een adresje waar ik nog nooit roetmeting , remmentest (en van die zaken die lastig kunnen zijn) heb gehad.
Steekproef , daar is ook wel een mouw aan te passen.
Maar die extra 2 potten er in is bijna niet te doen , grootste probleem blijft de verzekering.
Ach ja , met een beetje geluk is er weinig mis met het originele blok.
Zal van de week eens olie verversen , compressie meten en dan gassen , hij loopt schijnbaar nog wel.
Hier in belgie is de keuring veel strenger.
Even voor de duidelijkheid , de 110 is een belgische rhd en ik rij al een jaar of 6 een 109d ex-defensie 1980 radiowagen, die is nederlands(belastingvrij).
Paar jaar geleden nog een militaire revisie in gezet , loopt als een tiet.
Enig idee of van Dam nog nieuwe 2.5 n/a heeft staan of 200/300 tdi?
Steekproef , daar is ook wel een mouw aan te passen.
Maar die extra 2 potten er in is bijna niet te doen , grootste probleem blijft de verzekering.
Ach ja , met een beetje geluk is er weinig mis met het originele blok.
Zal van de week eens olie verversen , compressie meten en dan gassen , hij loopt schijnbaar nog wel.
Hier in belgie is de keuring veel strenger.
Even voor de duidelijkheid , de 110 is een belgische rhd en ik rij al een jaar of 6 een 109d ex-defensie 1980 radiowagen, die is nederlands(belastingvrij).
Paar jaar geleden nog een militaire revisie in gezet , loopt als een tiet.
Enig idee of van Dam nog nieuwe 2.5 n/a heeft staan of 200/300 tdi?
-
jaapvdl
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Hoi Scratch,
Ik ben hem nu aan het restaureren, en heb de motor niet in de buurt staan. Maar ik weet voor 99% zeker dat het een sd35TD is. Deze motor wordt gebruikt in kleinere Nissan vrachtwagens en in heftrucks van Nissan. Ik heb er wel gewoon de normale 4 bak van een V8 uit 1983 aanzitten, maar dan wel met een overdrive erbij. Dit is net wat rustiger rijden op de snelweg. Als je nog meer info wilt laat maar ff wat horen.
groeten,
Jaap
Ik ben hem nu aan het restaureren, en heb de motor niet in de buurt staan. Maar ik weet voor 99% zeker dat het een sd35TD is. Deze motor wordt gebruikt in kleinere Nissan vrachtwagens en in heftrucks van Nissan. Ik heb er wel gewoon de normale 4 bak van een V8 uit 1983 aanzitten, maar dan wel met een overdrive erbij. Dit is net wat rustiger rijden op de snelweg. Als je nog meer info wilt laat maar ff wat horen.
groeten,
Jaap
-
Voske
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Ja van Dam heeft er nog nieuw
Foto-DROLABY4-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1cdb9d0d1af259aca5af2a13db826ae1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-DROLABY4-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', '', 10917258, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-DROLABY4-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1cdb9d0d1af259aca5af2a13db826ae1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-DROLABY4-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', '', 10917258, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Joost Nouwen
Re: motorconversie naar nissan 6cyl.
Hela Voske,
Weet je iets van een prijs voor zoiets?
Bolleboom zei me iets van 2500 euro voor compleet blok?
Da's wel al 3 jaar geleden.
Betaalde toen 2000 voor de 2.25 en die was helemaal compleet, goed en moooi......legergroen.
Had nog nooit zoiets gezien.
In stalen kist (nog net zonder parachute) luchtdicht verpakt met stikstofvulling en chemische aflezer van de toestand van de lucht die er in zat.
Geweldig was dat na 3 blokken omruilen in 2 maanden , allemaal bagger.
Weet je iets van een prijs voor zoiets?
Bolleboom zei me iets van 2500 euro voor compleet blok?
Da's wel al 3 jaar geleden.
Betaalde toen 2000 voor de 2.25 en die was helemaal compleet, goed en moooi......legergroen.
Had nog nooit zoiets gezien.
In stalen kist (nog net zonder parachute) luchtdicht verpakt met stikstofvulling en chemische aflezer van de toestand van de lucht die er in zat.
Geweldig was dat na 3 blokken omruilen in 2 maanden , allemaal bagger.