Capstan winch op LW
Geplaatst: ma 22 feb 2010, 23:17
Hallo allen,
Wie heeft dat al eens gebouwd: een Fairy kaapstander op een ex NL defensie LW? Ik heb lang gedacht mijn LW "organiek" Defensie te houden, maar ik ben er inmiddels wel achter dat een beetje zelfredzaamheid in de vorm van een lier nooit weg is Ik heb aldus een goede en complete kaapstander kunnen vinden (dank je Peter!) en wil deze op de auto bouten, maar....
Het chassis van de LW is anders aan de voorkant (de bumper zit een cm of 8 dichterbij het voorste X-member dan bij een civiel chassis) en dus past de lier niet. Nu heb ik even zitten puzzelen en het eenvoudigste lijkt mij om de dwarsbalk aan de voorkant van het chassis (gedeeltelijk) weg te halen en middels twee L-profielen met een stukje koker eraan de voorpoten wat te verlengen. De twee L-profielen bout ik dan op de plaats waar nu de bumper op vastzit, op de twee kokers las ik dan weer een dwarsbalk en monteer daar de bumper weer op. Zodoende kan ik wat ruimte maken en de lier monteren. Maar misschien denk ik wel te moeilijk?
Wie heeft er nog een tip voor me?
Bedankt vast!
Martin
Wie heeft dat al eens gebouwd: een Fairy kaapstander op een ex NL defensie LW? Ik heb lang gedacht mijn LW "organiek" Defensie te houden, maar ik ben er inmiddels wel achter dat een beetje zelfredzaamheid in de vorm van een lier nooit weg is Ik heb aldus een goede en complete kaapstander kunnen vinden (dank je Peter!) en wil deze op de auto bouten, maar....
Het chassis van de LW is anders aan de voorkant (de bumper zit een cm of 8 dichterbij het voorste X-member dan bij een civiel chassis) en dus past de lier niet. Nu heb ik even zitten puzzelen en het eenvoudigste lijkt mij om de dwarsbalk aan de voorkant van het chassis (gedeeltelijk) weg te halen en middels twee L-profielen met een stukje koker eraan de voorpoten wat te verlengen. De twee L-profielen bout ik dan op de plaats waar nu de bumper op vastzit, op de twee kokers las ik dan weer een dwarsbalk en monteer daar de bumper weer op. Zodoende kan ik wat ruimte maken en de lier monteren. Maar misschien denk ik wel te moeilijk?
Wie heeft er nog een tip voor me?
Bedankt vast!
Martin