verbruik Range rover classic 3,5i op gas
verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Rij al weer een periode zeer tevreden met mijn Range Rover classic met een 3.5 EFI rond.
Het vreemde is dat ik toch wel erg vaak moet tanken, op gas.
Gelukkig hangt er 100 liter onder de auto maar 1 op 2 vind ik toch wel erg veel.
Wat zijn de ervaringen bij de andere Range rover rijders.
Wat zou er fout kunnen zijn en hoe los ik dit op.
Vast bedant voor het meedenken.
Gegroet
Peter
Het vreemde is dat ik toch wel erg vaak moet tanken, op gas.
Gelukkig hangt er 100 liter onder de auto maar 1 op 2 vind ik toch wel erg veel.
Wat zijn de ervaringen bij de andere Range rover rijders.
Wat zou er fout kunnen zijn en hoe los ik dit op.
Vast bedant voor het meedenken.
Gegroet
Peter
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Peter,
Laat hem eens bij een gasboer afstellen en dan moet 1 : 4,5/5 toch wel te halen zijn.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Laat hem eens bij een gasboer afstellen en dan moet 1 : 4,5/5 toch wel te halen zijn.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Ik rijd met mijn 110 V8 momenteel onegveer 1:4.
Dat s wel met een sportuitlaat en een weber 500. Dus een beetje gekietelt.
Maar dat moet een EFI ook kunnen halen volgens mij....
Gerrit
Dat s wel met een sportuitlaat en een weber 500. Dus een beetje gekietelt.
Maar dat moet een EFI ook kunnen halen volgens mij....
Gerrit
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Mijn 3.5i doet gemiddeld 1:4,75 maar bij veel korte ritjes stadswerk ligt het wel eens om 1:3,5 - slechtste ooit 1:3,3. Is een 3.5EFI 4bak automaat ('89).
Wat kan je eraan doen?
goed afstellen op benzine en daarna op gas
goede olien en vetten in alle bewegende onderdelen
goede bougies/bougiekabels, verdelerkap
goede bandenspanning
geen roofracks e.d. indien niet noodzakelijk
banden met beperkte rolweerstand
gasflowen van de cylinderkoppen (meer vermogen, minder verliezen)
beter LPG systeem - andere mixers etc, maar dat zou je met LPG specialisten moeten uitzoeken
Denk ook aan schoon/goede luchtfilters.
check verder eens de mogelijkheid om de kathalysators eraf te halen als je die hebt.
succes ermee,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d995b784f6ac068393d393b05682a72a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10850364, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat kan je eraan doen?
goed afstellen op benzine en daarna op gas
goede olien en vetten in alle bewegende onderdelen
goede bougies/bougiekabels, verdelerkap
goede bandenspanning
geen roofracks e.d. indien niet noodzakelijk
banden met beperkte rolweerstand
gasflowen van de cylinderkoppen (meer vermogen, minder verliezen)
beter LPG systeem - andere mixers etc, maar dat zou je met LPG specialisten moeten uitzoeken
Denk ook aan schoon/goede luchtfilters.
check verder eens de mogelijkheid om de kathalysators eraf te halen als je die hebt.
succes ermee,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d995b784f6ac068393d393b05682a72a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10850364, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Bedankt voor de reactie.
Ik heb zelf ook een 89 er en ook blauw. Dacht even dat het een foto van die van mij was.
Ik heb er geen cat meer onder zitten.
Zal en zo en zo de ontsteking verder moeten vervroegen zodat hij nog iets beter loopt.
Wat bedoel je met alle delen smeren gerard?? probeer om de 5000 km zo en zo de olie te verversen.
wat bedoel je met gasflowen van de cilinderkoppen??
Heb ook begrepen dat ik naar heeeeeele goede bougiekabels moet gaan kijken van het merk Taylor.
Ik ga zeker wat met deze tips doen.
Mochten er nog meer ideen zijn dan hoor ik het graag.
Normaals bedankt voor het meedenken.
Gegroet
Peter
Ik heb zelf ook een 89 er en ook blauw. Dacht even dat het een foto van die van mij was.
Ik heb er geen cat meer onder zitten.
Zal en zo en zo de ontsteking verder moeten vervroegen zodat hij nog iets beter loopt.
Wat bedoel je met alle delen smeren gerard?? probeer om de 5000 km zo en zo de olie te verversen.
wat bedoel je met gasflowen van de cilinderkoppen??
Heb ook begrepen dat ik naar heeeeeele goede bougiekabels moet gaan kijken van het merk Taylor.
Ik ga zeker wat met deze tips doen.
Mochten er nog meer ideen zijn dan hoor ik het graag.
Normaals bedankt voor het meedenken.
Gegroet
Peter
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Volgens mij zijn de normale siliconen bougiekabels die je kunt kopen vele malen beter als er origineel ook in hebben gezeten.
Ik ben er in elk geval erg over te spreken. (setje originele kabels van land-rover voor de V8) en ze zijn toch een stuk goedkoper.
Ik heb hem overigens op 10 graden staan; dan loopt ie perfect op gas en op benzine.
De hele ontsteking is een optelsom van alle componenten; en zo sterk als het slechtste wat erin zit. Dus de moeite waard om even goed te kijken voor je (veel) geld uitgeeft. voor top off the bill spullen.
Ik ben er in elk geval erg over te spreken. (setje originele kabels van land-rover voor de V8) en ze zijn toch een stuk goedkoper.
Ik heb hem overigens op 10 graden staan; dan loopt ie perfect op gas en op benzine.
De hele ontsteking is een optelsom van alle componenten; en zo sterk als het slechtste wat erin zit. Dus de moeite waard om even goed te kijken voor je (veel) geld uitgeeft. voor top off the bill spullen.
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Peter,
Goed smeren, daar bedoel ik mee dat ook de diff's/swivels/tussenbak voorzien worden van verse en de juiste olien (ik gebruik Kroon Gearlube Hypoid met TSL toevoeging) en uiteraard ook goed vet in de kruisjes en schuif van de propshafts. Toen ik dat vervangen had liep de wagen rustiger, stiller en iets zuiniger (maar ging ook harder rijden....).
Ik vervang de olie rond de 10K/12K en gebruik Kroon Emperol 5W40 met 3% TSL toevoeging.
Verder is het zaak het luchtfilter schoon/goed te houden. Bij mij zit er een K&N op, en die moet je af en toe reinigen en opnieuw olien met speciale K&N filterolie. Ik heb echter het idee dat de K&N toch wat vermogen kost en niet zo vrij ademt als ik zou willen.
Bij mij zit de Cat er nog wel op, en toen ze hem bij Jansen afstelden gaven ze ook aan dat hij nog steeds uitstekend zijn werk doet (op benzine) maar ik rij natuurlijk bijna altijd op LPG, en volgens mij regelen de lambda sondes de mengselsamenstelling via het EFI systeem, dus niet voor LPG. Ook heb ik voordat ik hem bij Jansen liet afstellen de LMM gereinigd met CRC airflowmeter-cleaner. Dat maakte de loop van de motor direct mooier en zuiverder. Maar ook dat systeem werkt op de EFI controller.
Verdelerkap / bougiekabels kunnen gewoon de originele LaRo delen zijn, die zijn niet duur en goed (advies Jansen) maar je moet ze wel zo ongeveer jaarlijks vervangen.
Gasflowen is het polijsten van het inlaatspruitstuk dus vlak voor de inlaatkleppen. Turner engineering doet dit om een veel optimalere luchtstroom te realiseren; met ca 10-30% meer vermogen en lager verbruik tot gevolg.
[turner-engineering.co.uk]
Verder las ik een paar weken geleden een verhaal over LPG bougies van NGK hier op de prik. Misschien is dat ook nog iets, maar ik vind ze wel erg kostbaar (iets van 20 euro per stuk tov 3,50 voor de standaard champions...).
Verder is de mixer waar de LPG in de luchtstroom komt nog een bron waar een optimalisatie kan plaatsvinden.
Een ander punt om naar te kijken is een unit die de vervroeging kan regelen, ik lees er wel eens wat over maar ben er niet bekend mee. Deze zou dus afhankelijk van benzine/lpg stand de juiste vervroegingswaardes kunnen afgeven naar de verdelerkap waardoor beide optimaal zijn. LPG heeft meer vervroeging dan benzine, maar nu moet je dus een beetje er tussen zitten om de motor ook nog op benzine goed te laten lopen. Uit mijn hoofd vraagt LPG iets van 12 graden voor BDP en benzine iets van 4 graden, wat uiteindelijk uitpakt op iets van 9 graden om beide te kunnen... (je merkt het, ik ben geen specialist, maar probeer het te begrijpen).
[www.iwemalpg.com]
IWEMA enterprise timing advance processor. The timing advance processor makes the difference between driving on LPG or petrol less.
Overige zaken waar ik nog aan denk: hoe lopen de wielen (slijtage/smering van de lagers). rolweerstand van de banden (ik merk duidelijk verschil met mijn zojuist gemonteerde Nokian's winterbanden, maar die zijn iets groter en dan wijkt ook de km-teller af waardoor brandstofverbruik in werkelijkheid ook anders wordt).
De foto heb ik eind 2007 gemaakt toen ik samen met mijn broer in Mammut ben geweest, het begin van mijn RRC avontuur/verslaving.
Succes, en laat ons weten wat effect is, groet
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92839f1281d5f280391ae0e9ab6966de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10857132, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Goed smeren, daar bedoel ik mee dat ook de diff's/swivels/tussenbak voorzien worden van verse en de juiste olien (ik gebruik Kroon Gearlube Hypoid met TSL toevoeging) en uiteraard ook goed vet in de kruisjes en schuif van de propshafts. Toen ik dat vervangen had liep de wagen rustiger, stiller en iets zuiniger (maar ging ook harder rijden....).
Ik vervang de olie rond de 10K/12K en gebruik Kroon Emperol 5W40 met 3% TSL toevoeging.
Verder is het zaak het luchtfilter schoon/goed te houden. Bij mij zit er een K&N op, en die moet je af en toe reinigen en opnieuw olien met speciale K&N filterolie. Ik heb echter het idee dat de K&N toch wat vermogen kost en niet zo vrij ademt als ik zou willen.
Bij mij zit de Cat er nog wel op, en toen ze hem bij Jansen afstelden gaven ze ook aan dat hij nog steeds uitstekend zijn werk doet (op benzine) maar ik rij natuurlijk bijna altijd op LPG, en volgens mij regelen de lambda sondes de mengselsamenstelling via het EFI systeem, dus niet voor LPG. Ook heb ik voordat ik hem bij Jansen liet afstellen de LMM gereinigd met CRC airflowmeter-cleaner. Dat maakte de loop van de motor direct mooier en zuiverder. Maar ook dat systeem werkt op de EFI controller.
Verdelerkap / bougiekabels kunnen gewoon de originele LaRo delen zijn, die zijn niet duur en goed (advies Jansen) maar je moet ze wel zo ongeveer jaarlijks vervangen.
Gasflowen is het polijsten van het inlaatspruitstuk dus vlak voor de inlaatkleppen. Turner engineering doet dit om een veel optimalere luchtstroom te realiseren; met ca 10-30% meer vermogen en lager verbruik tot gevolg.
[turner-engineering.co.uk]
Verder las ik een paar weken geleden een verhaal over LPG bougies van NGK hier op de prik. Misschien is dat ook nog iets, maar ik vind ze wel erg kostbaar (iets van 20 euro per stuk tov 3,50 voor de standaard champions...).
Verder is de mixer waar de LPG in de luchtstroom komt nog een bron waar een optimalisatie kan plaatsvinden.
Een ander punt om naar te kijken is een unit die de vervroeging kan regelen, ik lees er wel eens wat over maar ben er niet bekend mee. Deze zou dus afhankelijk van benzine/lpg stand de juiste vervroegingswaardes kunnen afgeven naar de verdelerkap waardoor beide optimaal zijn. LPG heeft meer vervroeging dan benzine, maar nu moet je dus een beetje er tussen zitten om de motor ook nog op benzine goed te laten lopen. Uit mijn hoofd vraagt LPG iets van 12 graden voor BDP en benzine iets van 4 graden, wat uiteindelijk uitpakt op iets van 9 graden om beide te kunnen... (je merkt het, ik ben geen specialist, maar probeer het te begrijpen).
[www.iwemalpg.com]
IWEMA enterprise timing advance processor. The timing advance processor makes the difference between driving on LPG or petrol less.
Overige zaken waar ik nog aan denk: hoe lopen de wielen (slijtage/smering van de lagers). rolweerstand van de banden (ik merk duidelijk verschil met mijn zojuist gemonteerde Nokian's winterbanden, maar die zijn iets groter en dan wijkt ook de km-teller af waardoor brandstofverbruik in werkelijkheid ook anders wordt).
De foto heb ik eind 2007 gemaakt toen ik samen met mijn broer in Mammut ben geweest, het begin van mijn RRC avontuur/verslaving.
Succes, en laat ons weten wat effect is, groet
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92839f1281d5f280391ae0e9ab6966de', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10857132, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
De speciale LPG-bougies van NGK maken overigens wel degelijk veel verschil, wat mij betreft méér verschil dan het prijsverschil tov 'normale' bougies...
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Is al het e.e.a. over gezegd, maar wat maakt het grote verschil ? "Geert; De speciale LPG-bougies van NGK maken overigens wel degelijk veel verschil, wat mij betreft méér verschil dan het prijsverschil tov 'normale' bougies..."
- verbruik? hoeveel?
- motorloop?
- vermogen?
- levensduur, oke, gaan ca. 3x langer mee, maar is dan nog steeds een groot prijsverschil...
- .....?
Groet, Martin
- verbruik? hoeveel?
- motorloop?
- vermogen?
- levensduur, oke, gaan ca. 3x langer mee, maar is dan nog steeds een groot prijsverschil...
- .....?
Groet, Martin
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Bij mij is de ervaring niet in een Land Rover, maar heb het vooral over een structurele verbetering in verbruik: 5-10%. Er is simpelweg sprake van een veel efficiëntere verbranding, ook backfires zijn totaal uitgebannen... Motorloop is daarmee dus ook een stuk rustiger. Qua vermogen durf ik geen uitspraken te doen.
Ik ben overigens niet de enige die overtuigd is geraakt, las vorige week hier ook nog een statement van iemand (dacht Waterman?) dat het prijsverschil weliswaar groot is, maar ook meer dan waard?!
Ik ben overigens niet de enige die overtuigd is geraakt, las vorige week hier ook nog een statement van iemand (dacht Waterman?) dat het prijsverschil weliswaar groot is, maar ook meer dan waard?!
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Ik sprak vorige week met Hugo van Osch van Iwema en die gaf aan dat soort bougies, afstand van de electrodes, bougie-kabels, electrische weerstand, bobine, menger en afstelling veel invloed hebben op de totale loop/prestaties van een LPG wagen.
Binnenkort ga ik naar hem toe om mijn LPG zaken te optimaliseren, misschien ook een TAP (om zowel op Benzine als op LPG optimaal tijdstip te hebben) en misschien ook een EcoMax (lean-burn en afsluiten bij afremmen op de motor, in de bergen wel plezieriger om wat meer op de motor af te remmen), ben ik nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik ook eens zitten kijken op de NGK en andere bougie-sites. Nooit geweten dat er zo veel verschillende types zijn, en zulke verschillen in materialen en prijzen. Superdunne Iridium bougies met veel kleinere afstanden en langere levensduur, etc.
Als het zover is zal ik het jullie laten weten, dit is een goed draadje met veel interessante elementen,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b98a1e7c86ad4a5304382601210bc499', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10903391, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Binnenkort ga ik naar hem toe om mijn LPG zaken te optimaliseren, misschien ook een TAP (om zowel op Benzine als op LPG optimaal tijdstip te hebben) en misschien ook een EcoMax (lean-burn en afsluiten bij afremmen op de motor, in de bergen wel plezieriger om wat meer op de motor af te remmen), ben ik nog niet helemaal uit. Ondertussen heb ik ook eens zitten kijken op de NGK en andere bougie-sites. Nooit geweten dat er zo veel verschillende types zijn, en zulke verschillen in materialen en prijzen. Superdunne Iridium bougies met veel kleinere afstanden en langere levensduur, etc.
Als het zover is zal ik het jullie laten weten, dit is een goed draadje met veel interessante elementen,
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b98a1e7c86ad4a5304382601210bc499', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 10903391, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verbruik Range rover classic 4.2i op gas
Dag vrienden,
Ik heb sinds kort een RR classic met een 4.2 injectie. Verbruik op LPG 1 op 3. Ik heb met veel belangstelling de bovenstaande reacties gelezen. Deze zijn echter van 2010. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen nu zijn. Mogelijk dat ik daar gebruik van kan maken om het verbruik terug te brengen.
Ik heb eerder een RR gehad, 3.9 injectie, en die verbruikte 1 op 5. Vandaar nu de schrik!
Met vriendelijke groet,
Joop Kerkstra
Ik heb sinds kort een RR classic met een 4.2 injectie. Verbruik op LPG 1 op 3. Ik heb met veel belangstelling de bovenstaande reacties gelezen. Deze zijn echter van 2010. Ik ben benieuwd hoe jullie ervaringen nu zijn. Mogelijk dat ik daar gebruik van kan maken om het verbruik terug te brengen.
Ik heb eerder een RR gehad, 3.9 injectie, en die verbruikte 1 op 5. Vandaar nu de schrik!
Met vriendelijke groet,
Joop Kerkstra
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Joop,
ik zit nog steeds rond de 1:4,75 als gemiddeld verbruik. Dat doet ie al jaren, en het maakt ook niet veel uit of het zomer of winter is. Behalve dat de LPG nu veel duurder is en ik bijna het dubbele kwijt ben aan brandstof.
Op hele lange stukken is het verbruik iets minder, kom ik op goed 1:5, en heel veel korte ritten zit ik nog op 1:3,5 (als de motor nooit warm wordt).
Ooit zou ik nog eens geregelde LPG injectie en computergestuurde ontsteking willen inbouwen, maar of dat met de nieuwe belasting-maatregelen nog gaat geuren is zeer de vraag.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc89a9bab247fa087a31a05f870d100d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 16056026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik zit nog steeds rond de 1:4,75 als gemiddeld verbruik. Dat doet ie al jaren, en het maakt ook niet veel uit of het zomer of winter is. Behalve dat de LPG nu veel duurder is en ik bijna het dubbele kwijt ben aan brandstof.
Op hele lange stukken is het verbruik iets minder, kom ik op goed 1:5, en heel veel korte ritten zit ik nog op 1:3,5 (als de motor nooit warm wordt).
Ooit zou ik nog eens geregelde LPG injectie en computergestuurde ontsteking willen inbouwen, maar of dat met de nieuwe belasting-maatregelen nog gaat geuren is zeer de vraag.
groet,
Gerard
range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc89a9bab247fa087a31a05f870d100d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 16056026, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
@Gerard: dat zeg je nu al wel heel lang... Ik vermoed dat je inmiddels je investering al wel had kunnen neutraliseren met de besparing, zeker met de verhoging van de gasprijs (let op: accijns op LPG gaat ook weer flink omhoog).
Je hebt nog geluk dat je in LPG-mekka Breda woont?!
Zelf ben ik trouwens wel erg benieuwd naar mijn verbruik op LPG straks, ik ben bezig met de ombouw.
Ik heb wel een andere nokkenas en een Edelbrock-configuratie (op 3.5 carb-hoge compressie met Torqueflite 3-traps automaat), en ga straks met BLOS rijden. Sinds de ombouw naar Edelbrock houd ik via www.spritmonitor.de mijn tankbeurten bij, en op benzine zit ik nu op een gemiddelde van 1 op 5,2.
499062_5.png --> mod_embed_images_loadimage('614f60aa752a45225c6e3618f2b28404', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimages.spritmonitor.de%2F499062_5.png', 'http://images.spritmonitor.de/499062_5.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimages.spritmonitor.de%2F499062_5.png', '', 16056210, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2012 22:05 door Geert Oude Luttighuis.
Je hebt nog geluk dat je in LPG-mekka Breda woont?!
Zelf ben ik trouwens wel erg benieuwd naar mijn verbruik op LPG straks, ik ben bezig met de ombouw.
Ik heb wel een andere nokkenas en een Edelbrock-configuratie (op 3.5 carb-hoge compressie met Torqueflite 3-traps automaat), en ga straks met BLOS rijden. Sinds de ombouw naar Edelbrock houd ik via www.spritmonitor.de mijn tankbeurten bij, en op benzine zit ik nu op een gemiddelde van 1 op 5,2.
499062_5.png --> mod_embed_images_loadimage('614f60aa752a45225c6e3618f2b28404', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimages.spritmonitor.de%2F499062_5.png', 'http://images.spritmonitor.de/499062_5.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimages.spritmonitor.de%2F499062_5.png', '', 16056210, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2012 22:05 door Geert Oude Luttighuis.
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Ik rijd in een 3,5 EFI op lpg en mijn verbruik is nu ongeveer 1 op 5,5
allemaal standaard onderdelen champion bougies (paddock) en de olie etc komt daar ook weg
allemaal standaard onderdelen champion bougies (paddock) en de olie etc komt daar ook weg
Re: verbruik Range rover classic 3,5i op gas
Dat is heel netjes 1 op 5,5. Is mij nooit gelukt, maar heb ook maatje 46
Gr, bart
Gr, bart