ik las op een site van een engelse landrover eigenaar dat hij een aangepaste kop op de 2,25 diesel heeft staan ivm meer pk,s
heeft iemand een idee wat er aan zo,n dieselkop veranderd kan worden?
turner bied zoiets volgens mij ook aan.
mijn blok ligt nu open ter revisie en nu is er de kans zo,n aanpassing te doen.
past een kop van een 2.5 op een 2.25?
verder is er al eens aan de krukas geslepen, het is een 3x gelagerde versie.
mag dit nou wel of niet?
mijn revisie bedrijf ziet geen problemen, maar lees hier wel eens anders.
iemand ervaring met het slijpen naar 0.20?
de zuigers gaan nu naar .10
welke problemen kan de nokkenas geven? de huidige lijkt gewoon goed te zijn.
paul
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2010 08:24 door paulus-109.
aangepast kop 2,25 diesel en revisie vraagjes
-
Mark HJ
Re: aangepast kop 2,25 diesel en revisie vraagjes
De kop van een 2.5 past gewoon,maar verwacht niet dat je een speciale kop op een 2.25 kunt zetten.Veel meer vermogen is er niet uit te halen,zonder de motor ook nog lang mee te laten gaan.Zeker met een 3x gelagerde.Gewoon in goede conditie brengen,ook pomp en verstuivers,dan is het een prima motor.
Slijpen kan niet omdat de dieselkrukas(staat er ingeslagen)een speciale behandeling heeft gehad.Maak je hem dunner gaat hij zeker breken!
Heb zelf meer als 3ton met zo'n motor gereden na revisie en hij zit nu in een andere LR en doet het prima!
Mark
Slijpen kan niet omdat de dieselkrukas(staat er ingeslagen)een speciale behandeling heeft gehad.Maak je hem dunner gaat hij zeker breken!
Heb zelf meer als 3ton met zo'n motor gereden na revisie en hij zit nu in een andere LR en doet het prima!
Mark
-
paulus-109
Re: aangepast kop 2,25 diesel en revisie vraagjes
dank je wel mark voor je reactie
ik ga maar op zoek naar een andere krukas.
de 2.25 is voor mij ook een prima motor, vandaar dat ik ook voor revisie van dit blok ga. een 2,5 kop is niet gek denk ik kost niet zo vel en dan is ie echt helemaal nieuw.
paul
ik ga maar op zoek naar een andere krukas.
de 2.25 is voor mij ook een prima motor, vandaar dat ik ook voor revisie van dit blok ga. een 2,5 kop is niet gek denk ik kost niet zo vel en dan is ie echt helemaal nieuw.
paul