He erwin ,
jij zetten laast iets op het prikkersbord omtrent dat jou stoel aan de zijkant ging scheuren.
zeker de instap kant dit van wegen het fijt dat deze kant zoveel te lijden heeft met instappen.
daar dit mijn dagelijks werk is hier in spanje hier de uitleg
De oplossing ; de stoel demonteren,vervolgens aan de onderkant van de zitting de bevestigingen losmaken en dan het schuim met hoes er afhalen vervolgens het deel dat kapot is EERST merktekens zetten op het te vervangen deel en de omliggende delen
vervolgens het deel met een torn mesje/of stanley afbreekmesje uitsnijden,ik bedoel dus dat je de stik draad doorsnijd .
vervolgens het uitgenomen deel {dit is je mal geworden WEL GEHEEL PLAT OP DE NIEUWE STOF LEGGEN }natekenen +MERKTEKENS overnemen en dan uitknippen vervolgen de delen met spelden vast zetten en rond naaien en monteren
het is wat omslachtig maar dan begrijp je waar ik heen wil.
als het schuim kapot is dan dat met contactlijm vast lijmen
en dan als dat droog is weer monteren
sterkte en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat wel
gr martijn
stoel rep advies
-
paulus
Re: stoel rep advies
martijn,
hier een colega autobekleder.
zelf leg ik de uitgenomen stukken juist niet vlak op de nieuwe stof.
als je probbeert de stof zo te leggen dat de spanning die in de stof getrokken is
netjes omhogg ligt krijg je het ,,originele,, patroon.
met het aanbrengen van de gerepareerde hoes heb je dan weer genoeg spanning om de stof mooi strak om de rondingen in het schuim te trekken.
het schuim is vaak al wat minder stevig dan origineel en dan heb je de extra spanning juist nodig.
waar zit je in spanje? dan kom ik deze zomer eens kijken bij je als we op weg naar malaga/marokko zijn.
paul
hier een colega autobekleder.
zelf leg ik de uitgenomen stukken juist niet vlak op de nieuwe stof.
als je probbeert de stof zo te leggen dat de spanning die in de stof getrokken is
netjes omhogg ligt krijg je het ,,originele,, patroon.
met het aanbrengen van de gerepareerde hoes heb je dan weer genoeg spanning om de stof mooi strak om de rondingen in het schuim te trekken.
het schuim is vaak al wat minder stevig dan origineel en dan heb je de extra spanning juist nodig.
waar zit je in spanje? dan kom ik deze zomer eens kijken bij je als we op weg naar malaga/marokko zijn.
paul