Dromen zijn bedrog deel 3

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
westfries

Dromen zijn bedrog deel 3

Bericht door westfries »

Het is woensdagavond 6 uur als ik bij ronald voor de deur sta
500mtr verderop is een vrachtwagen gekanteld dus ik heb haast straks missen we de boot nog maar ronald zegt heel cool bakkie en ja waarom ook niet we zien wel.
Een kwartiertje later vertrekken we richting Zaandam waar Arnold met zijn broer al geruime tijd staan te wachten
Ik kijk in de spiegel En zie de 90 van ronald raar overhangen en over de weg zwalken als die de boot maar haalt zonder te kantelen
Op de afgesproken parkeerplaats zie ik de 109 van arnold en parkeer mijn 109 ernaast al met al 20 min te laat maar we babbelen er vrolijk op los dus het schema loopt nog verder uit
Als we eindelijk richting Utrecht vertrekken zitten we 30min achter op schema
Arnold rijd nu achter me ik kijk eens in de spiegel ,het zal wel gaan regenen want die 109 zorgt voor de wolken gevolg is dan ook dat ik amper de 90 van ronald zie zwalken over de door dat rook gordijn
Dij Breukelen aangekomen staat mijn bijrijder Ignase te wachten hij had wel gebeld maar omdat we wat laat waren ,maar de gemiste oproepen zie ik pas na dat ik kennis heb gemaakt met zijn vrouw
De laaste trek naar de boot kan beginnen met ignase zijn bagage erbij en de troep die ik wil verkopen heb ik geen vering meer en zo gaan we verder
Het mag een wonder heten dat we niet worden aangehouden 3 landrovers 75kmu- de een rookt als een gek de ander zwalkt als een dronken zeeman en ik door de vering heen probeer de maan bij te schijnen met mn koplampen
Bij de boot aangekomen belt Willem waar blijven jullie nou straks missen jullie de boot nog maar we konden nog net mee
Op de boot zie ik dat er meer olie op en onder mijn blok te vinden was als erin toch maar even een stukje karton eronder (als ik de eindstreep maar haal)
Eenmaal aanboort is het hutje zoeken geblazen d.w.z. de bemanning die ons wegwijs moeten maken stuurt ons steevast de verkeerde kant op zo erg zelfs dat ik ook in mn auto wil slapen
Als ik dat voorstel is er toch een bemanningslid die ons de juiste hut wil wijzen ook hij is 3x fout gelopen dus het lag niet aan mijn navigator
Ondertussen hadden Willem en Maarten de bar al gevonden en er ook bezit van genomen
lachend zegt hij kijk de eerste goudgele rakkers zitten er al in ,waarop er zeer nuchter word verteld dat de koelbox achter in mn 109 nog maar half vol is en dat die bij vertrek echt vol was (bij het inchecken ging de eerste er in en voordat de auto op de boot stond duurde toch wel lang )
De volgende ochtend met ondvetter het dek schoongemaakt waar mn 109 stond en wachten op mn Belg (Ignase)
Als laatste rij ik van de boot af zonder Belg aanboort ik denk die komt wel weer boven drijven , wat blijkt hij was schijnbaar nog niet zo wakker want hij is bij Ronald in de 90 gestapt (mijn auto kon hij schijnbaar niet vinden)
Dat links rijden gaat best op de snelweg maar gezien er alleen door Ronald was ontbeten moesten we even een kleine detour maken om de maag te vullen met een full english ontbijt (is bij de supermarkt gewoon veeeeel goedkoper als op de boot)
Bij het verlaten van het parkeer terrein gaat het dus fout dwz zowel mn domdom als Mn navigator laten ons de verkeerde kant opgaan
Na een hele omweg toch de snelweg weer gevonden, en om Londen heen
Wat wij echter niet wisten is dat er op de rondweg eigenlijk geen tankstations zijn , en ja de V8 in de 90'lust wel een slokje dus met stotterende motor van de snelweg af ik roep nog naar Arnold die achterop was geraakt maar helaas
Op de laaste dampen word het tankstation binnen gereden en is er een welverdiende pauze waar Arnold uithangt geen idee maar hij heeft wel het adres van de camping dus die komt er wel
Willem besluit toch ook maar om te gaan tanken maar dan moet je wel diesel erin gooien en geen euro98 en dat doet in eerst instantie dus wel (als die de eindstreep maar haalt)
Van af hier is het nog 1 uurtje naar de camping rijden en dat gaat eigenlijk wel vlot dus rijden er 3 van de 4 landrover omstreeks 12uur de camping op
De camping baas is (onbegrijpelijk) blij ons te zien wij zijn wel de enigen buitenlandse gasten die hij de afgelopen 20 jaar heeft gehad , en ook de eerste en waarschijnlijk de laaste die ooit op de camping een motor wissel hebben gedaan
Nu had ik alle prikkers die mee gingen opgeroepen om een 6pack Amstel mee te nemen voor de beste man dus in colone hebben we die afgegeven
Zijn verbazing en vreugde was dan ook groot dat hij zoveel bier had dat hij er werkelijk onder werd bedolven
Het kampement word opgezet midden op het veld zodat de overige gasten van onze landrover kunnen genieten
Mijn telefoon gaat het is Roos samen met haar vader we zijn er bijna maar waar is het precies in het dorp
Ja eigenlijk kan het niet missen in een dorp zonder kerk of kroeg met meer bewooners op de camping als in het dorp
Ja jammer dan ze hebben nog een halfuur rond gereden om de juiste afslag te nemen
Ondertussen was Arnold ook gearriveerd en had ook na het optrekken van zijn eigen rookgordijn een plekje kunnen vinden
Dus wederom veel te laat verteken we om wat romeins wegen te verkennen en door fordjes te rijden er hier en daar een greenlane op te zoeken
Jammer voor jurgen die speciaal voor de doorwadingen een snorkel had gemonteerd ,die was nog onderweg met Andy en Bram (ze hadden de verkeerde boot genomen)
Na wat verkeert kaartleeswerk en dus omrijden komen we bij het eerste ford aan ,,,,,,,,,,, het waterpeil stond ongeveer -3mtr met een Groote stofwolk werd deze doordroging genomen
Later kom ik erachter dat er geen foto van dit ford is gemaakt jammer
Met het schaamrood op mn kaken door richting de door de romeinen aangelegde greenlane's , aardige jongens die romeinen
Die wegen zijn kaarsrecht en veelal onverhard en overgroeid, zo ook deze blijft toch leuk
Na dat rechtdoor rijden werd het tijd voor de volgende doorwading JOEPIE er staat wel water in dit fort weliswaar maar 20-40cm maar toch veel beter als het vorige ford of een brug ,vandaar door naar een stukje verderop waar er nogeen moet zijn en ja hoor daar staat ook water in alleen nr 3 blijkt voor voetgangers te zijn dus dat werd hem even niet
Na al dat gespletter door richting de volgende greenlane brult Arnold ineens door de 27mc stoppen mijn remmen doen vreemd ik denk dat het nu echt mis is
Ik kijk Ignase aan en zeg hij heeft zeker dat bord niet gezien aan het eind van de laastse doorwading (try your brake's )
Ja hoor als ervaren ex fietser had hij niet de moeite genomen om zijn remmen te drogen en heeft volgens overleving net een overstekend boom weten te ontwijken
Nu nog wat greenlane's opzoeken en halverwege waar we wel een stukje verhard weg op gingen was ik weer eens het links rijden verleert
Mijn geheugen kwam snel terug toen er een vrachtwagen het niet eens was met mn rijgedrag
Ergens zijn we toch een lane opgereden waarvan het niet helemaal zeker was of het wel mocht denk ik ,er was een Engelsman die foto's maakte van onze nummerborden maar bij wagen 3 had hij door dat het geen zin heeft als het stuur aan de verkeerde kant zit
Terug op de camping bleken Jurgen -Lonneke -Andy en Bram ook het kampement te hebben gevonden en werd de beste campingbaas wederom ondergedompeld in een lading 6pack's
Zo die stuurt ons nooit weg was de gedachte
Vervolgens vraag ik of het busje nog in de visvijver staat die een stel onverlaten er het jaar ervoor in hadden geparkeerd
Met schaamrood op zn kaken mompelt hij yes zijn verbazing werd nog groter toen ik vroeg of wij het busje er dan uit mochten lieren
Ja ok als je het op vrijdag ochtend doet dan zijn er nog geen sportvissers want stel je voor dat ze komen te weten
De bbq word aangestoken voor het dooie beest daar komt verwarring van ja echt
Er was een maand eerder bij mijn in de tuin onder genot van een pilsje schijnbaar afgesproken dat ronald voor iedereen zou meenemen
Het ging dus mis dat iedereen dit heugelijk feit was vergeten erger nog zo als altijd had iedereen genoeg mee dus verplicht volproppen vooral de spare ribs waren goed te nassen
Bij het kampvuur werd de route van die dag nog eens goed ingewreven bij de omrijd r's
Vrijdag morgen onze Belg had gisteren nog lopen te blazen dat hij wel even het water in zou duiken , nu was het te koud en te diep en miste hij zijn duikuitrusting bla bla bla
Nog maar eens goed op hem ingepraat en met gepaste tegenzin is hij toch maar het water in gedoken
Maar op aanwijzing van de campingbaas was het wrak in now time gevonden
Arnold moest nog even zijn band opblazen hij was immers s'nachts uit zijn bed gerold
De landrovers met lier werden opgesteld en die werden ivm het talut wederom gezekerd met de andere landrovers gezekerd
Ignase zwemt recht op het wrak af en klimt erop tot zijn enkels staat hij in het water op de bedford
Nu komt ook Andy in zijn zwembroek aan gelopen ook hij heeft wel zin in een nat pak
Ondertussen is de camping baas gespannen als er maar geen olie in mijn visvijver komt
Andy zwemt nog een keer heen en weer met een bijl om de sleepkabel door het raam te bevestigen
Nu moeten de lier kabels nog worden bevestigt en alles via klapblokken dus dubbel ivm de bagger waar dat wrak in stond
De lierkabels werden uitgerold of ze nu lang genoeg waren of niet trek af die benden
Ik kijk de campingbaas aan an zeg lets tolk about discount , we hebben voor 100pond met zn alle ,3 nachten gestaan dus met 13 man niet slecht dacht ik zo
Willem neemt de taak opzicht om als winchmaster te spelen ,Ignase wist niet hoe snel hij onder de douche moest komen hij dacht dan kan ik zien hoe het wrak uit het water komt
Mis poes met de leiding in Willem zijn handen werden de lierkabels gespannen en met 10min stond de Bedford op het drogen , ja ook de enige toegesnelde toeschouwer was er van ondersteboven letterlijk en figuurlijk ,gelukkig heeft de beste man nix gebroken
Vervolgens doe ik nog een verwoeste poging om een deur uit de bedford te rijden helaas de camera starten te laat en die deur was toch iets taaier als geplant
Al met al een mooi begin van mn verjaardag dus toen iedereen weer gesteld was op naar de ridgeway ook hier werd met de hele colone wederom om gereden en om alles weer bijelkaar te krijgen werden er diversen rotondens zovaak genomen dat we er draaierig van werden
Aangekomen op de ridgeway werd er een heel speciaal flesje overhandigt voor mn jaardag of zo
Nu brak mijn het zweet wel even uit ik wist van de vorige keer nog hoe dicht begroeit de ridgeway af en toe is ,dus de disco van jurgen maar voorop
Ik dacht als hij het teveel kras werk vind dan stopt Jurgen wel ,ja er werd genoeg gestopt onderweg en niet vanwege de krassen maar wel voor Willem zijn daktent die niet echt onder de begroeiing door paste
Gewapend met hand bush maaier werden er halve bomen omgelegd om toch maar doorgang te vinden de voortgang was traag maar er werd wel genoten van de noeste arbeid ,de wagens die voor Willem reden zijn op een zeker momen maar een stuk vooruit gereden naar een pub toe die op de os kaart stond ,om alvast in te drinken
Toen ook de rest aankwam bij de pub bleek deze al jaren gesloten en de dortst werd toch wel groter dus naar het dichtstbijzijnde dorp om die te lessen
2 mooie pubs die tussen 2en 5 gesloten , waren dus op naaar de camping om daar onze dorst te lessen Om vervolgens samen te gaan bikken in de star inn
Vanwege het alcohol promillage werd besloten om met 2 landrovers die kant op te rijden de 130 van kees bestuurt door Roos en Arnold die net als ik ook dat eene lesje links rijden was vergeten en ja we moesten linksaf de camping af
Ondanks het gebrul over de 27mc en ik die doodsangsten uitstond achterin viel het kwartje niet echt snel ,ik ga toch linksaf was zijn verweer
Bij de star inn aangekomen moest Roos zondig nog even een stukje greppel meepakken zodat de struiken in de haaren van de achterin gezeten pasagiers zaten
Binnen gekomen komt er een serveerster naar de tafel gelopen met volgens bepaalde deelnemers de meest sexy stem die je kan bedenken
De menu kaarten komen op tafel en dan blijkt de Engeland ervaring van de meeste onder ons
Willem kijkt me al aan en het blijkt al heel snel dat wij de zelfde trek hebben
Ja Maarten Hell bot is vis en dus een Hellybotsteak geen koeien vlees
Die avond bij het kampvuur was het al heel anders het was niet meer een los vast groepje prikkers die op avontuur waten in Engeland , nee er heerste een soort van one team spirit om dat kampvuur
Andy had besloten om op een bakplaat met kolenman branders de eieren en spek te bakken en dat was wel nodig na een avondje mooi zitten en dom kijken
Maarten was er nu echt van overtuigt dat goedkoop bier eigenlijk veeeeeel lekkerder was
Arnold was wederom uit zijn bed gerold en was weer bezig met het vullen van zijn band met greenlane lucht
Willem had last van een raar geluid met optrekken en ook een lekke band , die band werd gewisseld en de boutjes van zijn aandrijfas vast gezet
Persoonlijk was ik bezig met de 6e ltr olie van dit tripje ,en onze LonLon de route uit te leggen want er komen weer meer krassen op de disco
Tegen een uur of 10 was iedereen gesteld en werd de colonne met rokende en waggelende, olielekkende ,lekke banden en veel krassen ,landrovers wederom richting greenlane's gestuurd
Eerst nog even natten banden halen en dan verder de paden op en gewapend met hand kettingzaag werd er wederom een deel ridgeway verkent
Op plaatsen hingen er bijrijders aan de auto te hangen zo scheef ging het en iets verderop paste Willem zn daktent wederom niet onder de bomen
Waren we af en toe het spoor bijster toch wist onze LonLon het juiste pad wederom te vinden
Tussen de middag werd er heerlijk in een wel open zijnde pub een gegeten en nog even van het najaar zonnetje genoten
Na een dagje van echt landrover vermaak werd er een stop ingelast bij Martin fiddeler een echte landrover idioot waar nog een 300tdi blok klaar stond om mee te nemen naar Pernis
Dat blok achter in de landrover van Willem gezet met als gevolg dat hij weer dacht dat er stuurbekrachtiging in was gezet, en net als ik op de heenreis de maan bijlichte
Op de camping aangekomen moesten we helaas afscheid nemen van Arnold die moest echt ivm zn nieuwe baan op maandag ochtend te vroeg naar zijn nieuwe werkgever
Er werd nog snel even een groepsfoto gemaakt en een leuk aandenken in de vorm van een T-shirt overhandigt en toen waren er nog maar 6 landrovers over
Die avond was wederom de bbq in de brand gevlogen en heb ik geleert dat je tegen dooien beesten ook best kan praatten , toch was het die avond redelijk vroeg stil bij het kampvuur ???
De volgend ochtend ben ik samen met Ignase in alle vroegte stilletjes vertrokken na dat ik lieter nr7 olie had bijgevuld
Om koers te zetten naar de sort out in New Bury om als verkoper verkleed een kraam op te zetten en ook koopjes te scooren
Nu is het niet echt handig om als Hollander te denken dat je in the Holly land off landrover je troep te kunnen slijten maar goed ik ben toch wat troep kwijt geraakt
Ignase kwam al snel met vliegtuig koffers aansjouwen ,maar waar moet ik dat allemaal kwijt mn 109 zit al propvol en Ingnase zijn tent zit al in de 90'van Ronald
De oplossing van onze Belg was simpel je koopt gewoon 2 dak dragers en de planken van je verkooptafel maken een mooien basis voor een soort roofrack
De overige deelnemers hadden zich ook van de camping verwijdert en hadden besloten nog wat stof van de banden te spoelen in een ford vlakbij de camping om vervolgens nog een tour de toerist te doen
Net na de middag zijn ze dan ook op de sortout en kopen zich helemaal wezenloos aan alle koopjes die er links en rechts van mijn kraampje worden aangeboden
Om 4 uur was het over met de pret en ging een ieder weer richting huis met uitzondering van Roos & kees die vonden de camping zo gewelig dat ze direkt een jaarplaats hebben genomen
Onderweg naar de boot werden Willem zijn koplampen nog even bijgesteld en zag ik weederom de 90'van Ronald gevaarlijk slingeren bij elke vrachtwagen die hem tegemoed kwam
Op de boot waren de hutten snel gevonden alhoewel dat later voor Ronald een probleem bleek te zijn , die stond op de een of andere manier s'nachts om 3 uur bij Ignas in zijn hut ???
Het motorblok werd de volgende dag bij Jaap afgelevert en onze Belg raakte ik ook ondeweg kwijt samen met zijn viegtuig koffers
Dan word ik wakker en verdomt het was geen droom tis echt gebeurt
Het mooiste is dat we het binnen kort weer over gaan doen en wel met hemelvaart 12 tot 16 mei dus
Ondanks dat iedereen weer mee wil gaat het niet altijd zo in het leven en is er zeker bij 1 deelnemer een kink in de kabel gekomen
Dus mocht je denken dat wil ik eigenlijk wel meemaken mail me even op westfries109@gmail.com en wie weet zit je met hemelvaart ook in Engeland op de greenlane's ,overgens zonder sortout
Nu zijn er mensen die denken waar haalt Evert de tijd vandaan op zn werk om zo een ellelang lulverhaal te typen das simpel
Ik zit momenteel in de nigerdelta ja in nigeria en heb een leuk gevalletje van malaria tropicana opgelopen dus werken is er even niet bij en naar huis vliegen word me afgeraden dus dan verzin je wel eens wat
Nu nog posten dit verhaal met een internet snelheid van voor de oorlog dus reageer ik waarschijnlijk de eerste 3wkn nog effe niet op het prikbord

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/03/2010 22:26 door westfries.
Bart van Dessel

Re: Droomen zijn bedrog deel 3

Bericht door Bart van Dessel »

Gevalletje van Malaria Tropicana? Lijkt me eerder een gevalletje van de ziekte Pisang Ambon, liter of 2......

groetjes, Bart
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Bart, je weet er niets van. Het allemaal waar gebeurt. Zonder pisang ambon of andere geest veruimende vloeistoffen. Die kwamen later pas in het vuur.

Arnold.
wschutte

Bericht door wschutte »

Dit wordt vast de mooiste bijdrage van 2010, in ieder geval de langste. Dank voor dit prachtige verhaal. Groet, Wiecher Schutte.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik heb het hele verhaal niet gelezen, geen tijd, moest weer aan het werk Ik twijfel niet aan het waar of niet waar zijn. Maar toen ik het aantal taalfouten telde, dacht ik direct aan bepaalde geestverruimende stoffen of vloeistoffen...
Bram109

Bericht door Bram109 »

Zoek eens in het archief naar deel 1 en 2, dan heb je nog meer om te lezen.

Bram.
jurgen en lonneke

Bericht door jurgen en lonneke »

jaja het kan er natuurlijk maar 1 zijn die zo´n verhaal neer kan zetten..

Zoals bij sommigen bekend kunnen wij dit jaar helaas niet mee dus willen wij ons plekje voor een keer uitlenen aan iemand die ook graag zo´n avontuur mee wil maken. Maaaar voor 2011 staat de plek weer gewoon voor ons gereserveerd
Dus heren... jullie moeten voor 1x een plaatsvervangende LonLon zien te vinden, ik geloof namelijk niet dat ik de enige vrouw ben die dit kan

Groetjes Jurgen, LonLon en Laro(de het hele 2009 avontuur heaas niet heeft meegemaakt want ze had graag met de mannen willen zwemmen in de bedfordvijver)

www.blubberschurk794.fotopic.net
plaetje

Bericht door plaetje »

het wordt tijd om een boek uit te brengen.

plaetje
een leven, leef het
Liesje

Bericht door Liesje »

Wij zitten erover te denken om in mei richting Engeland te gaan voor een leuke offroad trip... ik weet niet wat jullie plannen precies zijn? Als het aansluit op onze plannen dan meldt Lies-lies zich aan

Groetjes Liesbeth

www.plaatjesupload.nl --> mod_embed_images_loadimage('ebdbd2d9d93de9db0cdc6d639eaadaa1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.plaatjesupload.nl%2Fbekijk%2F2009%2F12%2F09%2F1260355303-760.jpg', 'http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/09/1260355303-760.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.plaatjesupload.nl%2Fbekijk%2F2009%2F12%2F09%2F1260355303-760.jpg', 'http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2167530.html', 10611876, 600, 600, 'Loading image ...', false);
HLaan

Bericht door HLaan »

Geweldig !!!
Carrie

Bericht door Carrie »

Tjeeeee, wat een lang verhaal...... Als je het niet erg vindt ga ik dat niet allemaal lezen. Maar het zal wel weer een spannende droom zijn geweest?

Kïrst. (Carrie)
Voske

Bericht door Voske »

Als je westfries zijn dromen gaat lezen komt er iets HEELanders op papier

Foto-DROLABY4-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b63ea8b91ccbe32989942cab4c170ac', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-DROLABY4-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-DROLABY4-D.jpg', '', 10612612, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Willem Weltevrede

Bericht door Willem Weltevrede »

Hoi Evert,

Dat is niet zo lekker om malaria te hebben, maar wel een mooi verhaal, als of ik er zelf bij was (ha ha). Gauw weer beter worden.

Groetjes,

Willem
westfries

Bericht door westfries »

Tja was ik weer door de koorts vergeten
Ignas gaat met santana en gevolig mee dus zijn we weer met onze lukky7 landy's
westfries

Bericht door westfries »

Helaas heb ik geen dromen meer alleen landdromersmerries
Plaats reactie