Dit is een vervolg op mijn vorige bericht over carburateur.
Denis jij gaf aan dat de carburateur moet worden omgebouwd. Ik heb contact gehad met BCCP en die kwamen met een hele waslijst voor weer een dikkeEuro100.
Ik vraag mij af of ik dit alles nodig heb gezien het feit dat ik meestal op gas rij en de 4000 km op jaar basis niet haal. Kortom wat is wijsheid.
Corr. jet DCNF/DMTL 190 77501190 1,00 4,50 4,50
idle jet DMTL 052 74403052 1,00 4,95 4,95
main jet DCNF/DMTL 112 73405112 2,00 4,00 8,00
Em.tube DCNF F39 61450235 1,00 17,50 17,50
WE488 kit 32/34DMTL Landrover 85+ NN 92300605 1,00 53,15 53,15
Porto-/Verzendkosten GTS/UPS (bij vooruitbetaling) PO 1,00 8,75 8,75
Tevens heb ik nog een keer gecheckt of de carburateur afkomstig is van een 2,5 , daarop was het antwoord ja.
Alvast bedankt
Willem
re; carburateur / Denis
-
Dennis101
Re: re; carburateur / Dennis
Het onderdeel nummer komt toch echt van een 2.25 af en niet van een 2.5, als je de hoofdsproeiers verwijderd kun je zo controleren welke er in zitten.
Als je een 110 en een 115 tegenkomt en twee F30 emulsiebuizen, dan is het 100% zeker dat het bij een 2.25 hoort en niet later is omgebouwd naar 2.5 specificaties.
Ze zijn zo vanaf de bovenkant te verwijderen, dus de carburateur hoeft niet uit elkaar.
Je zou het eerst met deze carburateur kunnen proberen, maar als ik kijk hoe groot de verschillen zijn met alleen een iets grotere of kleinere sproeier dan denk ik dat het geen succes gaat worden.
Let ook op met de WE488 revisieset, want die is voor de Weber 32/34 DMTL van na 1985 en het exemplaar wat jij hebt is van voor die tijd.
De grote pakking wijkt enigszins af, waardoor o.a. de vlotterkamer ventilatie anders verloopt en het inlaat filtertje past niet op het vroegere type.
Een revisieset zal je dus ergens anders vandaan moeten halen en kopen op Land Rover onderdeelnummer.
De laatste keer had ik de set bij Auto Rega gekocht.
Dennis B
Als je een 110 en een 115 tegenkomt en twee F30 emulsiebuizen, dan is het 100% zeker dat het bij een 2.25 hoort en niet later is omgebouwd naar 2.5 specificaties.
Ze zijn zo vanaf de bovenkant te verwijderen, dus de carburateur hoeft niet uit elkaar.
Je zou het eerst met deze carburateur kunnen proberen, maar als ik kijk hoe groot de verschillen zijn met alleen een iets grotere of kleinere sproeier dan denk ik dat het geen succes gaat worden.
Let ook op met de WE488 revisieset, want die is voor de Weber 32/34 DMTL van na 1985 en het exemplaar wat jij hebt is van voor die tijd.
De grote pakking wijkt enigszins af, waardoor o.a. de vlotterkamer ventilatie anders verloopt en het inlaat filtertje past niet op het vroegere type.
Een revisieset zal je dus ergens anders vandaan moeten halen en kopen op Land Rover onderdeelnummer.
De laatste keer had ik de set bij Auto Rega gekocht.
Dennis B
-
WillemNoord
Re: re; carburateur / Dennis
Hoi Dennis,
Ik geloof je dat dit een 2,25 is
Dus voor de ombouw heb ik de volgende onderdelen nodig t.w.:.
Corr. jet DCNF/DMTL 190 77501190 1,00 4,50 4,50
idle jet DMTL 052 74403052 1,00 4,95 4,95
main jet DCNF/DMTL 112 73405112 2,00 4,00 8,00
Em.tube DCNF F39 61450235 1,00 17,50 17,50
In principe kan ik dit ook eerst achterwege laten en de boel gewoon monteren. Mijn gasinbouwer zegt dat het niks uit maakt. Maar ik echt meer waarde aan jou visie.
Daarnaast denk ik niet dat ik die revisie set nodig heb. Er zit weinig tot geen speling op de lagertjes, moet alleen een nieuwe pakking knippen.
kortom, ik ga de boel wel monteren en als het niet goed gaat kan ik bovenstaande actie in gang zetten.
Bedankt voor je advies.
Groet
Willem
Ik geloof je dat dit een 2,25 is
Dus voor de ombouw heb ik de volgende onderdelen nodig t.w.:.
Corr. jet DCNF/DMTL 190 77501190 1,00 4,50 4,50
idle jet DMTL 052 74403052 1,00 4,95 4,95
main jet DCNF/DMTL 112 73405112 2,00 4,00 8,00
Em.tube DCNF F39 61450235 1,00 17,50 17,50
In principe kan ik dit ook eerst achterwege laten en de boel gewoon monteren. Mijn gasinbouwer zegt dat het niks uit maakt. Maar ik echt meer waarde aan jou visie.
Daarnaast denk ik niet dat ik die revisie set nodig heb. Er zit weinig tot geen speling op de lagertjes, moet alleen een nieuwe pakking knippen.
kortom, ik ga de boel wel monteren en als het niet goed gaat kan ik bovenstaande actie in gang zetten.
Bedankt voor je advies.
Groet
Willem
-
Dennis101
Re: re; carburateur / Dennis
Zolang je op LPG rijdt merk je inderdaad niets van de afwijkende sproeiers, want daar zal je alleen op benzine iets van merken.
Dennis B
Dennis B