Ik heb voor een carrosserie wissel altijd de beschikking gehad over een 2 kolomsbrug, dat ging perfect. Heb nu tijdelijk alleen beschikking over een stempel/palen brug, wel met een zeer degelijke 2 tons kettingtakel die erboven hangt in een sterke constructie. Heeft iemand een voorbeeld/foto van een constructie die je bijvoorbeeld onder de dorpels plaatst en zo de body omhoog takelt, los van het chassis? In de zomer komt er een 2e brug bij, een 2 kolommer weer.
gr, Bart
constructie voor body wissel range rover
-
Roel
Re: constructie voor body wissel range rover
he bart , kun je geen haken/beugels maken die de body op de binnenschermen optilt/draagt en dan met 2 electrische takeltjes het hele spul liften
of achter een steigerpijp er onderdoor ter hoogte van de wielkuipen en voor 2 haken/beugels op de binnenschermen.
of alle kabels via wat katrollen aan elkaar koppelen op een blok en dit blok met een liertje trekken of laten vieren
heb zelf ook eens zitten kijken op het internet en er zijn zoveel manieren
om een body te liften.
het gaat er natuurlijk ook om hoe vaak je het spul wilt gaan gebruiken hoe hoog je wilt liften etc etc
maar daar kom jij vast wel uit
prettige jaarwisselling
groet roel
of achter een steigerpijp er onderdoor ter hoogte van de wielkuipen en voor 2 haken/beugels op de binnenschermen.
of alle kabels via wat katrollen aan elkaar koppelen op een blok en dit blok met een liertje trekken of laten vieren
heb zelf ook eens zitten kijken op het internet en er zijn zoveel manieren
om een body te liften.
het gaat er natuurlijk ook om hoe vaak je het spul wilt gaan gebruiken hoe hoog je wilt liften etc etc
maar daar kom jij vast wel uit
prettige jaarwisselling
groet roel
-
Bas
Re: constructie voor body wissel range rover
Bij mijn gegevens op het smoelenboek staat een link naar foto's van de restauratie van mn 110.
Het is een beetje amateuristisch, maar het werkte super. En dat met één kettingtakel aan een spant.
Let wel op, er zit nog een derde spanband naar de achterkant. Als de spatborden en motorkap er aanblijven, is dit misschien niet nodig.
Succes en een goeie jaarwisseling.
Het is een beetje amateuristisch, maar het werkte super. En dat met één kettingtakel aan een spant.
Let wel op, er zit nog een derde spanband naar de achterkant. Als de spatborden en motorkap er aanblijven, is dit misschien niet nodig.
Succes en een goeie jaarwisseling.
-
Frank 110V8
Re: constructie voor body wissel range rover
Bart,
Een balkje door de portieren en hier een hijsbandje aan moet voldoende zijn.
groet frank
Een balkje door de portieren en hier een hijsbandje aan moet voldoende zijn.
groet frank