130 gaat in noodloop...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Madcap

130 gaat in noodloop...

Bericht door Madcap »

Vandaag is het raam van het bestuurdersportier in de deur gevallen, het dimlicht doet het niet meer en na een nachtje vorst gaat de 130 over in noodloop. Wie kan hier een treffende LR-grap van maken? (En mij een betrouwbaar adres adviseren voor onderhoud)

[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/12/2009 20:02 door Willem 'MadCap'.
Scratch

Re: 130 gaat in noodloop...

Bericht door Scratch »

Hoi Willem,

Heel vervelend, je heb ook altijd peg met Land Rovers. Zo oud is hij toch niet (nog dealer garantie !?) Je raammeganischme zal ergens gebroken zijn, anders is het niet mogelijk dat hij zakt. Dim licht lijkt me de schakelaar, van deze branden de kontactjes wel eens in (heb er zelf eerst 4 versleten tot ik op relais ben over gegaan) Noodloop is iets met de computer/sensoren. Uitlezen en waarschijnlijk een sensor vervangen. Buiten de krukas sensor kun ook zelf enkele sensoren uitschakelen om te kijken of het over is.

Als garage kan ik alleen Land Rover center Zwolle aanbevelen. behulpzaam, kennis in huis en voor de Defender rijder gold toen 25% korting op de arbeid.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Scratch Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Willem,
>
> Heel vervelend, je heb ook altijd peg met Land
> Rovers. Zo oud is hij toch niet (nog dealer
> garantie !?) Je raammeganischme zal ergens
> gebroken zijn, anders is het niet mogelijk dat hij
> zakt. Dim licht lijkt me de schakelaar, van deze
> branden de kontactjes wel eens in (heb er zelf
> eerst 4 versleten tot ik op relais ben over
> gegaan) Noodloop is iets met de computer/sensoren.
> Uitlezen en waarschijnlijk een sensor vervangen.
> Buiten de krukas sensor kun ook zelf enkele
> sensoren uitschakelen om te kijken of het over
> is.
>
> Als garage kan ik alleen Land Rover center Zwolle
> aanbevelen. behulpzaam, kennis in huis en voor de
> Defender rijder gold toen 25% korting op de
> arbeid.

Die 25% korting, is dat omdat de Defender dat zelf weer goed maakt met 33% meer reparaties ??
(Beetje flauw, ik heb de "pech" van een Td5 die het al 10 jaar bijna klachtenvrij doet.)

Succes Willem, er moet toch een moment komen dat alles vervangen is en alles werkt zoals bedoeld.

Marc
Madcap

Bericht door Madcap »

Het begint eentonig te worden

[www.terrazzo.nl]
AadG

Bericht door AadG »

zou er zeker geen GPS tracer in bouwen
Bart74

Bericht door Bart74 »

Ik weet wel dat jij één van de meest milieuvriendelijkste Land Rovers hebt. Hij doet het bijna nooit (ik heb er ook paar...)

Nouja.. als hij het niet doet.. hoef je ook niet te krabben.... zie het positief
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Willem,
Grappen maken hierover kan (in iedergeval kon) jij als de beste.
Maar wellicht ten overvloede nogmaals een advies om eens bij GEBA langs te gaan?
Madcap

Bericht door Madcap »

Naar de GEBA? Dat is twee uur rijden... en met een open raam? Dacht het niet. Maar het zal wel normaal zijn: Het achterraam zakte, wordt gerepareerd en de volgende dag ligt de raamslinger op de vloer. (kon ik voor terug naar de dealer...) De verlichting deed het niet, is door The Adventure gerepareerd (een dag zoeken naar de kortsluiting), doet het weer niet. Heb ik vanochtend zelf gerepareerd, losse stekker... Het raam van de bestuurdersdeur werkt niet goed, wordt gerepareerd en nu ligt de ruit in de deur. Mag ik weer terug naar de dealer... Die heeft de "reparaties" zelf uitgevoerd. Hulde aan "The Adventure" in Den Bosch. Volgens Erwin Oussoren van Land Rover Nederland is er niks mis met mijn Defender. en moet ik maar naar een andere dealer... welke?

[www.terrazzo.nl]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/12/2009 10:11 door Willem 'MadCap'.
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Met de mensen in Zwolle heb ik alleen telefonisch contact gehad, maar ik heb zeker wel vertrouwen in die zaak.

Makkelijk te bereiken, vlak naast de A28.

Het is zeker de moeite waard.

Richard
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

de VW dealer????
mvg,
Arjan
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

Of de dealer van een auto die over het algemeen wat langer heelblijft, ga een bij Toyota langs
Plaats reactie