ABS as

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron 2.8teedee

ABS as

Bericht door Ron 2.8teedee »

Zijn geventileerde schijven van een rrc altijd met ABS uitgerust? Ik wil er eigenlijk "dichte" (oudere) schijven op zetten met daarmee ook andere klauwen maar vraag me af of dit zaakje wel op de vooras past?
Ik heb een 87er vooras met daar dus de zaken op die op een 91er as moeten, maar vraag me af of dat kan?
De 91er as is namelijk anders dan de 87er as. Remmerij vervangen ok maar een hele vooras is weer net iets meer werk.....
Leendert

Re: ABS as

Bericht door Leendert »

Ik heb laadst een 92 RRC gedemonteerd deze had geen ABS maar wel geventileerde schijven
De remklauwen van deze zijn ruimer (erzit een vulpaat tussen).
De ABS sensor zit in de boven fusee pen en de tandenkrans voor de ABS zit in de homokeniet verwerkt
Het zou me niets verbazen als op deze as ook een niet geventieleerd systeem op past, zeker weet ik het niet.
Ron 2.8 teedee

Bericht door Ron 2.8 teedee »

Ik weet dat je achter er vrij makkelijk een ouder type schijf op kan zetten maar voor zitten andere steekassen. (zitten "vast" en niet aan de deksel vast...). Nu kan ik het beestje geen naam geven maar de "adapter" waarop de schijf zit gemonteerd, moet normaal los kunnen, maar dit krijg ik dus niet voor elkaar. Schijven zelf over zetten moet misschien wel lukken maar deze adapter krijg ik dus niet van de schijf af. (dacht met 5 bouten/moeren).

Ik heb nog goede oudere type schijven die ik wil monteren, maar hiermee hetzelfde probleem....
Leendert

Bericht door Leendert »

Maar als je de schijf los wil malen moet de naaf er toch af?
Dus de aandrijfflens los en verwijderen, bij de nieuwere types komt een stukje steekas mee, bij de oudere types is het een flens met een rubber dop en een clip die los moet.
Daarna kun je de grote naaf moeren en borg plaatjes los maken en de naaf verwijderen.
Aan de achterkant van de naaf zitten de remschijven vast met van die 12 kantige bouten.
Plaats reactie