elektronische ontsteking 24 volt mil uitv.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ronald

elektronische ontsteking 24 volt mil uitv.

Bericht door Ronald »

Hallo,

Ik heb hier al op wat onderwerpen gezocht maar helaas.
Ik heb de vraag of je een elektronische onsteking ook op een serie 3 109 mil. uitv. 24 volt uit 1979 kan zetten?
heb al gekeken bij 123 ignition maar zag dat er 6v en 12 v uitvoeringen zijn.
en hoe doe je dat met een voor mijn serie die de orginele uitvoering heeft qau bekabeling van verdeler naar bougies. dit zijn de radioontstorende kabels en een dichte verdelerkap.
plus aparte bougies die in de metalen behuizing zit. vervang je de huidige bougies voor de meer conventionele?

wie helpt mij op weg.

ps. is er ook een vervangende carburateur voor een zenith 361 V?

met sleutelgroet,

Ronald
Marc-my-Words

Re: elektronische ontsteking 24 volt mil uitv.

Bericht door Marc-my-Words »

Vraag het eens expliciet aan 123. Misschien maken ze 123 een 24 Volts versie.
Ronald

Bericht door Ronald »

Heb net info gehad volgens een kenner schijnt er een unit bij mijn blok te zitten waaar al 12 v naar mijn bobine gaat?

ik ga wel 123 kijken en even met een multi meter aan de gang...

zal nog niet 123 voor elkaar zijn

groet Ronald
Sjoerd O

Bericht door Sjoerd O »

Zelf heb ik een elektronische ontsteking van classicspark, op het technische papiertje dat erbij zat staat dat de werkings spanning ergens tussen de 12 en 24v moet zijn, dat zou dus betekenen dat hij zou moeten werken op 24v. echter een nieuw 24v bobine is vrij prijzig, en heeft een andere aansluiting doormiddel van dat schroef draad. een ander type 24v bobine heb ik top op heden nog niet gevonden.

bij mij draait de hele mik nu op een omvormertje naar 12v, totdat ik zelf ook een betere oplossing heb gevonden, opzich werkt dit prima totdat de omvormer het begeeft. ik maak hierbij gewoon gebruik van een 12v bobine en 12v bougie's

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/11/2009 12:45 door sjoerd_o.
88Cees

Bericht door 88Cees »

Ik rijdt ook al jaren op een omvormer en electronische ontsteking.
De hele ontstoorde mik mak heb ik we gelaten en een normale bobine, kabels en bougie's.
Als ik ver weg moet met de Land Rover neem ik het wel eens mee, voor als mijn ontstekingsmodule of omvormer het begeeft.

Gr Cees
Plaats reactie