OD of langere gearing?
Geplaatst: di 17 nov 2009, 12:07
Beste Prikkers,
Ik ben druk doende om de keeringen van mijn lt95 te vervangen. Nu heb ik een OD liggen die ik in wilde bouwen, maar aangezien ik de boel nu toch open heb liggen denk ik eraan om de eindoverbrenging te veranderen. De huidige setup is 29 tanden op de hoofdas van de T-bak en 50 tanden op de tussenas, dat is volgens het plaatje van Vis Land Rover een overbrenging van 1:1.
1.000-1.gif --> mod_embed_images_loadimage('596a0f7f4b7f92ad3e0d5a77c3ff7ceb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.vislandrovers.nl%2Ffoto%2F1.000-1.gif', 'http://www.vislandrovers.nl/foto/1.000-1.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.vislandrovers.nl%2Ffoto%2F1.000-1.gif', '', 10222811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Welke overbrengingsverhouding moet ik nu nemen om in de 4e versnelling starks minder toeren te draaien?
0,996:1
1,113:1
1,123:1
1,174:1
of
1,336:1
En als ik daar voor kies kan mijn standaard 3,5 V8 dat dan aan op LPG? Ik rij meestal lange afstanden en zo'n 110 km/u.
Het voordeel van een OD is dat ik deze in en uit kan schakelen dat is met een vaste setup in de T-bak natuurlijk niet het geval.
Oftewel is een langere gearing in mijn geval wel verstandig? Ik wil namelijk geen andere motor inbouwen of dit blok opvoeren, ik wil de auto zo origineel mogelijk houden.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e0e1091d679099fb397a9dea3ff3d2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10222811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2009 11:11 door Boelo.
Ik ben druk doende om de keeringen van mijn lt95 te vervangen. Nu heb ik een OD liggen die ik in wilde bouwen, maar aangezien ik de boel nu toch open heb liggen denk ik eraan om de eindoverbrenging te veranderen. De huidige setup is 29 tanden op de hoofdas van de T-bak en 50 tanden op de tussenas, dat is volgens het plaatje van Vis Land Rover een overbrenging van 1:1.
1.000-1.gif --> mod_embed_images_loadimage('596a0f7f4b7f92ad3e0d5a77c3ff7ceb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.vislandrovers.nl%2Ffoto%2F1.000-1.gif', 'http://www.vislandrovers.nl/foto/1.000-1.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.vislandrovers.nl%2Ffoto%2F1.000-1.gif', '', 10222811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Welke overbrengingsverhouding moet ik nu nemen om in de 4e versnelling starks minder toeren te draaien?
0,996:1
1,113:1
1,123:1
1,174:1
of
1,336:1
En als ik daar voor kies kan mijn standaard 3,5 V8 dat dan aan op LPG? Ik rij meestal lange afstanden en zo'n 110 km/u.
Het voordeel van een OD is dat ik deze in en uit kan schakelen dat is met een vaste setup in de T-bak natuurlijk niet het geval.
Oftewel is een langere gearing in mijn geval wel verstandig? Ik wil namelijk geen andere motor inbouwen of dit blok opvoeren, ik wil de auto zo origineel mogelijk houden.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6e0e1091d679099fb397a9dea3ff3d2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10222811, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2009 11:11 door Boelo.