Differentieel lock blijft hangen
-
Paul
Differentieel lock blijft hangen
Vandaag naar mijn dif lock gekeken. Schakelaar bij de bak (vacuum) bleef hangen. Deze werkt nu perfect, maar 1 leiding bij de versnellingsbak is los en u is mijn dif lock geactiveerd. Bij hele scherpe bochten staat de auto bijna vast. Ik heb de leidingen van het spruitstuk ontkoppelt, maar hij blijft vastzitten.
Hoe krijg ik nu het dif lock omgeschakeld?
Hoe krijg ik nu het dif lock omgeschakeld?
-
Andre
Re: Differentieel lock blijft hangen
Paul,
Geef even aan om wat voor auto het gaat. Dat geeft wat makkelijker antwoord.
Gr Andre
Geef even aan om wat voor auto het gaat. Dat geeft wat makkelijker antwoord.
Gr Andre
-
bram-rrc
Re: Differentieel lock blijft hangen
die leiding die lost zit weer vast zetten
kan je van onderen bij, of anders het plaatje in de zijkant van de tunnel
losmaken. (bij rrc, lt95 tenminste
kan je van onderen bij, of anders het plaatje in de zijkant van de tunnel
losmaken. (bij rrc, lt95 tenminste
-
Paul
Re: Differentieel lock blijft hangen
Klopt, het is een RRC met een 4-bak.
Bedoel je het plaatje, waar je de handrem kan monteren bij rechts gestuurd?
Bedoel je het plaatje, waar je de handrem kan monteren bij rechts gestuurd?
-
bram-rrc
Re: Differentieel lock blijft hangen
Nee, er zit nog een rond afdekplaatje schuin onder het handrem gat. Bij mij tenminste..
-
Dennis101
Re: Differentieel lock blijft hangen
Je zal de losgeschoten leiding weer op de vacuümmotor aan moeten sluiten om de difflock weer vrij te krijgen. Er bestaat kans dat hij nog niet vrij komt als je de motor laat lopen en de schakelaar omzet. In dat geval is de spanning in de aandrijflijn zo hoog opgelopen dat de vacuümmotor niet sterk genoeg is om terug te schakelen. Als je dan 1 wiel (maakt niet uit welke) even opkrikt haal je de spanning eraf en kun je de difflock weer uitschakelen.
Dennis B
Dennis B