cruise cotrol

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
henkkolk

cruise cotrol

Bericht door henkkolk »

Ik heb een cruise control voor mijn defender TD 5 b.j. 2003 gemaakt.
De control is eenvoudig te maken en werkt als een volwaardig control doormiddel van twee schakelaartjes op het insrumentenpaneel, waarvan de één de set knop is en de andere de recet is.
Als de koppeling of de rem wordt bediend schakeld hij uit, hij werkt als elke andere cruise control.
Alleen het moet een defender zijn van 2002 t/m 2007.
Ik zou de control wel in productie willen nemen als er belangstelling voor is ,de kosten zijn ongeveer 115 euro.
Als er belangstelling voor is laat mij het dan weten.
Wouter Baaijens

Re: cruise cotrol

Bericht door Wouter Baaijens »

Hoi henk,

Je bent niet de enige die dit systeem bedacht heeft:

[landrover.startpagina.nl]

Wouter Baaijens
SIII'88 Def110TD5
Boxtel
henkkolk

Re: cruise cotrol

Bericht door henkkolk »

Zo te lezen is er wel wat verwarring over hoe het allemaal moet gedaan worden, maar zo eenvoudig is het nu ook weer niet.
Ik heb een goede beschrijving hoe het gedaan moet worden de hoofd kabel met alle aansluitingen is niet maar een draadje.
Als er iemand is die zo,n control wil hebben moet hij het maar zeggen.

groetjes Henk
Marc-my-Words

Re: cruise coNtrol

Bericht door Marc-my-Words »

Hoewel ik een heel goede, en zuinige*, cruise control in mijn rechter voet heb zou ik er best een willen hebben, heb echter een 1999-er Defender en val dus buiten de prijzen (als ik het goed begrepen heb). * Op een wat heuvelende weg is een dynamische "cruise control", ofwel wat harder helling af en helling op de snelheid wat terug laten lopen veel zuiniger als koste wat kost de snelheid gelijkhouden.
Nog leuker zou natuurlijk een koers-control zijn, die is nu nl. ook nog steeds in handen van de ster achter het stuur.

Marc
Bram109

Re: cruise coNtrol

Bericht door Bram109 »

[www.aulro.com]

Lang leve google.

Bram.
Plaats reactie