goeiendag,
het gaat over een series 3 diff.
nou had ik de cardanklok eruit gehaald omdat er behoorlijke speling op de ingaande aandrijfas zit waar de flens op zit en wou er een andere klok in zetten maar nu blijkt er een belgische sperdiff in te zitten en nou vind ik het zonde om die om te wisselen voor een gewone zonder sper. kan je die speling er ook uit krijgen? moet je dan nieuwe lagers erin doen en moet alles uitelkaar of zitten ergens shimms? moet het hele diff daarna door een expert ingesteld worden of kan dat op 'gevoel' ?
zowel kroonwiel al pignon wiel is nog gewoon in perfecte staat.
Moet er bij zo'n sperdiff limited slip olie in of gewoon ep90
groeten, tom
[tom-mwl.fotopic.net]
speling cardan 'tuit' series
-
Shrek
Re: speling cardan 'tuit' series
Ik heb er ook een ls diff inzitten en heb het uit elkaar gehad en het is niet zo heel erg moeilijk om dit te doen. Ik heb er wel een beschrijving van, als je die wilt hebben dan hoor ik het wel. De olie die gebruikt moet worden schijnt de ls olie te zijn, alleen ben ik daar nog niet helemaal uit omdat ik die olie er eerst in heb gehad en het diff dan eigenlijk min of meer een beetje gaat hakkelen als het ware, maa heb nu de ep90 erin en daar doet ie precies hetzelfde alleen in iets mindere mate. Maar heel toevallig wil het geval dat ik morgen toch weer de olie wil gaan vervangen voor de ls olie.
Groet Richard
Groet Richard
-
Tom mwl
Re: speling cardan 'tuit' series
Hoi Richard,
Ik heb wel belang bij die beschrijving.Zou je mij die per mail kunnen sturen?
Zijn er ook nog verschillende soorten/diktes van die limited slip olie of is daar maar 1 soort van?
groet, Tom
email: tobo@web.nl
Ik heb wel belang bij die beschrijving.Zou je mij die per mail kunnen sturen?
Zijn er ook nog verschillende soorten/diktes van die limited slip olie of is daar maar 1 soort van?
groet, Tom
email: tobo@web.nl