Pagina 1 van 1

verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:05

door RoadRocket
zo... even mijn hart luchten…. ik heb een reactie bewust even een dagje zaken laten zakken anders was het verhaal nóg langer geworden...

ik ben half september 'om' gegaan naar parabooltjes onder de 88 ... toch een aardige investering en daarom een goede reden eens rond te vragen waar wat te krijgen is. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een bekende nederlandse leverancier. Altijd handig om een aanspreekpunt te hebben als er vragen zijn toch?

Vooraf nog even gechecked of mijn setup (hardtop, lier, lpg-installatie) overeen kwam met het verenpakket: "geen probleem, nauwelijks van invloed en je zult een lift krijgen van enkele cm's"

meteen ook nieuwe shocks bij besteld die er voor geschikt waren, dat zouden Boge-dempers worden...

Zaken werden snel geleverd, alleen jammer dat er vooraf niet vermeld werd dat dit onder rembours ging gebeuren zodat de koerier weer mét pakketje op pad kon omdat ik niet genoeg cash in huis had… Een dag later ging wel alles goed… kan gebeuren...

Op de site van de leverancier werd vermeld dat de parabolen links en rechts van elkaar zouden verschillen, dat bleek echter niet zo toen ze voor mijn neus lagen; zelfde curve, zelfde nummers… Een belletje leerde me "oh… dan zijn ze wel hetzelfde, da's goed"…

Boel gemonteerd waarbij helaas de gewenste winst in hoogte niet gehaald werd… het rijden daarentegen was super, zo soepel over de drempels was ik niet gewend :-) … die hoogte bleef me echter intrigeren. Ik had de eerdere hoogte met oude veren opgemeten en voor bleek nu iets gezakt en achter hetzelfde gebleven als in de oude situatie. Vreemd, vergelijkbare 88's met parabolen staan doorgaans hoger dan mijn exemplaar.

De geleverde dempers bleken achter van Boge te zijn en voor van een ander merk. Jammer dat het exemplaren bleken te zijn met een standaard lengte zodat ik de volledige uitslag van de parabolen nog niet kan benutten.

Na meerdere opmerkingen uit mijn omgeving over de veren toch maar eens met de leverancier gebeld met de vraag of dit nu hoorde of niet en wat hun ervaring was…. een productiefout werd telefonisch uitgesloten en mijn probleem/vraag werd met gelach afgedaan ("maar meneer wat kan ik doen? we hebben niet anders. ik heb nooit klachten gehad. dit is het beste wat er te krijgen is. Misschien ligt het aan het gewicht van de auto&quot … en dat laatste had ik nu juist vooraf gechecked…

Ook mijn vraag over de dempers en dat ik advies voor een optimale uitslag vooraf had kunnen waarderen als ik had gekozen voor de juiste exemplaren kreeg ik te horen "dit werkt ook en we vinden niet dat we daarin moeten adviseren"…

Mijn opmerking dat het telefoontje al de moeite waard zou zijn als ze mijn afnemende gevoel over deze investering konden wegnemen kreeg ik te horen "maar meneer dan kan ik wel in de zorg gaan werken...". .... die opmerking vond hij zelf (en een collega of de baas op de achtergrond) érg grappig aan het gelach te horen…

hij wilde graag snel verder met de-dingen-die-hij-doet ("meneer, misschien moet u niet op maandagochtend bellen met dit soort vragen maar een kop koffie nemen&quot en was écht klantgericht bezig ("meneer, ik ben een verkoper en kan deze tijd ook aan mijn klanten besteden, u verdoet mijn tijd&quot … vreemd…. ik dacht dat ík een klant was?

Kortom; ze vonden het zonde van hun tijd, ze hadden nog wel meer te doen, ze bestonden al 30 jaar dus zouden wel iets goed doen bij hun klanten… ik was absoluut met stomheid geslagen dat een verkoper zo kon reageren op de vraag van een klant en niet komt met voorstellen ("geef de maten eens door" - "kom eens langs&quot…. ik heb echt nog even met grote ogen naar mijn scherm zitten kijken… totaal flabbergasted...

Ik wil waar nodig best in discussie gaan maar deze afhandeling van een after-sales vraag (!) is in mijn ogen wel een erg vreemde manier van zaken doen..... als ik zo zaken zou gaan doen zou ik snel bij de UWV zitten vermoed ik....

daarna nog een mailtje er achter aan gestuurd met een terugblik op het gesprek en een vraag ("hebben jullie een 88 met parabolen in jullie bestand die jullie op kunnen meten ter vergelijk?&quot maar als ik eerlijk ben verwacht ik eigenlijk nix meer van die kant en tot nu toe is het inderaad stil.....

kortom… het ziet er naar uit dat ik voorlopig moeten leren leven met de huidige setup en op een select aantal (prettige!!) uitzonderingen na na zie ik de meerwaarde van een nederlandse leverancier van laro-onderdelen (en zeker deze...) nu écht niet meer in; (veel) te duur in vergelijk met engelse concurrenten en voor de service hoef je hier niet voor te kiezen

robert

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:22

door Aad Koene
Schokdempers dienen bij volledig uitgeveerde veren nog ruimte over te hebben.
Dit voorkomt dat de schokdempers steeds tegen hun eind aangetrokken worden en daardoor kapot gaan.

Jij hebt dus verkeerde, lees: te korte, schokdempers.

Aad Koene

Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"

Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:28

door luc.b
Hier helaas dezelfde soort ervaring ( een aantal eigenlijk ).
Laatst belde ik naar een bekende leverancier van spullen omdat ik de lagers van mijn swivvels moest hebben. Ik toets 3 voor verkoop en krijg uiteindelijk iemand aan de lijn , ik vraag of ze de lagers hebben "ja meneer die hebben we" ik vroeg vervolgens wat deze kosten "ja hoe moet ik dat nu weten , ik sta niet in het magazijn " is het antwoord. Ik uiteraard een beetje overdondert word uiteindelijk doorverbonden met iemand in het magazijn, deze meneer verteld me datde lager bijna 4 euro ex btw kosten. Tja dacht ik das 2 x zoveel als in engeland maar dan heb ik hem wel meteen. Ik vraag of ze ze weg kunnen leggen omdat mijn vrouw ze morgen komt halen.
Zaterdag stuur ik mijn vrouw op pad ( 140 km heen en 140 km terug ), ze komt aan bij de betreffende leverancier krijgt idd netjes de onderdelen ( na 30 minuten gewacht te hebben omdat er iemand te druk bezig was om spullen in het magazijn op te bergen ) kosten de lagers 14 euro ex btw ps .... Mijn vrouw komt dus thuis en ik meteen bellen met de vraag wat er mis gegaan is , antwoord " tja meneer helaas dat kosten ze gewoon ( en zoek het verder maar uit )" .
Helaas had ik met deze firma al eerder soortgelijke slechte ervaring en ik ben er dus helemaal uit, mijn spullen komen uit engeland.

Ik vraag mij af wat er mis is, de arogantie van dit soort bedrijven heeft echt de top berijkt, en maar roepen dat het zo slecht gaat. Ik ben er helemaal klaar mee.

Robert , ik hoop dat jij nog iets geregeld krijgt

Suc6

Luc

p.s. er zijn ook bedrijven in nederland waar ik wel goede ervaringen mee heb hoor

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:31

door RoadRocket
ja, aad ... dat had ik inmiddels ook door, alleen is de leverancier het daar blijkbaar niet mee eens

maar goed... ik weet nu welke ik wel moet hebben voor als deze sneuvelen....

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:48

door Puffino
Dubieus, deze koppigheid.

Dit soort acties KUNNEN gewoon niet. Ik snap er geen reet van. Ik heb deze ervaringen nog niet met levernaciers van LaRo onderdelen in ons land, (althans nog niet zo erg als dit ;-) ) maar wel met een revisiebedrijf. Precies dezelfde houding (alles doen om binnen tekomen, eenmaal binnen de rem er op en geen moer meer willen doen voor je, was ik effe blij dat qua prijs ze een foutje maakten, zwaar in mijn voordeel.... Ik was toen heel snel weg, en kom er nooit meer.)

wat mij het meeste steekt is de lach van de collega's, daarmee zou ik ze zeker confronteren, dat KAN niet. Klanten bewust afschepen, door ze gewoon te pesten, nee.

Sterkte, is niet leuk dit. Hoop dat je toch nog een goede oplossing vindt, ik vind het in elk geval al sterk dat je niet met namen bent gaan moddergooien hier. Cheers!

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 12:56

door RoadRocket
tja...zoals opgemerkt; het zou mij verbazen als ik van die kant nog iets mee ga krijgen ... ik vermoed dat we daarvoor te ver van elkaar staan qua idee van service en klantvriendelijkheid ... als opmerkingen over de zorg, adviseren om een kop koffie te nemen en (inderdaad vooral) het lachen op de afdeling als 'normaal' gezien worden richting een klant moet er nog een grand-canyon aan waarden en normen overbrugd worden....

zwaar vervelend dat je dan eigenlijk geen poot meer hebt om op te staan... die veren zitten er nu eenmaal onder, even eronder uit sleutelen en op hun balie neermikken en hopen geld terug te krijgen lijkt me niet helegaar realistisch ... daar ging het me in eerste instantie ook niet om, ik wilde graag dat ze meedachten over (on)mogelijkheden maar zelfs dat blijkt een brug te ver.....

robert, een aardige desillusie rijker...

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 13:29

door richard78
Je kan natuurlijk bij verschillende instanties navrag4en wat je het beste kan doen. Bv je rechtsbijstand of consumenten bond. Je meot dan kijken hoe ver je wilt gaan. Doorgaan tot je je geld terug krijgt of misschien alleen een klacht neerleggen bij de desbetreffende instantie en/of winkel. Er moeten in ieder geval manieren zijn om te laten merken dat je niet gedient bent van dit soort service. Want als het bij jou gebeurd dan gebeurd dit ook bij anderen.

Richard78

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 13:51

door Huub
Wil graag weten om welke leverancier het hier gaat, niet om met modder te gooien maar het is wel functioneel om te weten wie deze "service" verleend. Kan me niet voorstellen dat TIC dit zou doen dus denk meer aan iets uit richting zee.

Huub

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 13:59

door Gromit
Huub Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wil graag weten om welke leverancier het hier
> gaat, niet om met modder te gooien maar het is wel
> functioneel om te weten wie deze "service"
> verleend. Kan me niet voorstellen dat TIC dit zou
> doen dus denk meer aan iets uit richting zee.
>
> Huub

Toevallig zou het mij helemaal niet verbazen als het om meneer TIC zou gaan. Ik sprak toevallig gisteren iemand met precies de zelfde negatieve ervaring als ik met hem had.
Voor de duidelijkheid; met zijn veren is niets mis.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:03

door Wim
Ik, ga toch meer voor "meer aan zee"...echt nooit never meer..

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:08

door RoadRocket
nope, TIC heeft hier nix mee te maken...

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:13

door Wim
%^#$@%,

Aan het verkeerde draadje gehangen, zo krijg je dus rare verhalen in de wereld..
Moet aan Huub zijn draadje hangen..

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:49

door Puffino
Houd het ook maar voor je, is niet van toepassing.

Helaas, want nieuwsgierig zijn we allemaal. ;-)

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 14:51

door RoadRocket
ik noem ook (nog) geen namen, in dit geval wil ik echter wel zeggen dat er een bedrijf genoemd wordt die geen blaam treft



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2009 16:58 door RoadRocket.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 15:24

door Apke
Tja, wat moet ik hierop zeggen .......

Op een dergelijke manier ben ik gestopt met alle professionele hulp en ben alles zelf gaan doen. Veel geld besteed aan klussen die achteraf niet goed uitgevoerd waren en nu nogmaals door mijzelf (volgens de handboeken) wel goed uitgevoerd worden.
Oh, ik heb slechts twee uitzonderingen, de APK keuringen en een bedrijf in Gouda waar de eigenaar nog wel hart voor de auto's heeft (en niet voor het geld zoals de meeste).

Paraboolveren ....... bij mij liep de veer links voor aan. Deze komt bij het inveren gewoon tegen het chassis.
Na een klacht van mij is de auto op de breg gezet en door de heren specialisten onderzocht. Met 1 blik konden ze (drie man sterk) zien dat mijn hele chassis getorodeerd zou zijn. Ik kon er nog wel mee doorrijden, maar zou zeker een keertje naar een richtbank moeten of een nieuw chassis als het niet meer te richten was.

Twee maanden later maar eens gaan meten, meten en nog eens meten. Rechter kan een chassis niet zijn.
Echter .....
Links voor is er aan gelast waardoor de boutgaten (van de sjakkels) 2,5 cm dichter bij elkaar zitten dan de bedoeling is.
Volgens mij toch heel iets anders dan een getorodeerd chassis.

Tja, het zijn net banken ..... je vertrouwd er op, maar eigenlijk weet je niet meer wie je wel of niet kan vertrouwen.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3691e0acb47873e285d8ce777aa315bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 10039324, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 15:32

door pp!
zo herken ik de "service"van een niet nader te noemen dealer in H'lem....
je koopt er een nieuwe LR, en nadat je de showroom uit bent zien ze je niet meer staan.
aftersales en "het gevoel dat je krijgt" zijn zeer nuttig en hebben gevolg voor je bedrijfsvoering.
om nog maar te zwijgen van mond op mond reclame.
ik heb een restaurant en hier hebben we een gezegde: je maaltijd is zo goed als je laatste gang>
en een goede naam is makkelijker af te breken dan op te bouwen

Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('495f6332832a56a8f98388124c11edfb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10039378, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2009 13:33 door pp!.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:07

door henk de witte
Ik zie het probleem niet, om bedrijven die je zo behandelen, bij naam te noemen. Dat is dan toch hun probleem? Ze hebben het zelf veroorzaakt. Andere forumgebruikers kunnen dan ook daadwerkelijk hun voordeel doen met deze info. Nu is het "slechts" een bizar verhaal. Anyway, je moet ook niets tegen je zin doen.

Sterkte voor je veren,

Henk de Witte.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:25

door Jan Willem
Ja sommige zou je een veer in hun k@#$ steken.

In dit geval is het dan weer geen compliment.

JW

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:26

door RoadRocket
...als de veer overdwars erin gestoken wordt zeker niet

welk bedrijf???????????

Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:30
door bram-rrc
wat hebben we aan dit bericht als het bedrijf niet genoemd wordt??

Zo gaat iemand anders hetzelfde meemaken.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en dan kan ik zelf kijken of
ik er iets mee doe.
Dat is ook neit zwart maken, maar een ervaring delen waar een ander
mee gewaarschuwd kan zijn.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:45

door richard78
En dan nog een keer vragen of de dempers lang genoeg zijn

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 16:59

door Puffino
als er al een paraboolveer inzit, zal die demper er best bijpassen, gok ik. Die doet er dan niet meer toe....



Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 18:35

door bas88pickup
Sjee, dat is "mooi kat met een U voor je", maar ik vindt, hoe vervelend ook, het verhaal heel herkenbaar. Laat ik vooraf even stellen dat er zeker ook hele goede leveranciers zijn in Nederland!, maar dat er een (groot?) aantal zijn die de klant niet interessant meer vinden als het product is verkocht, dat is overigens niet uniek voor de LR business, en ongevoelig zijn voor prijs/kwaliteit argumenten.

Waar ik me een beetje over verbaas is het gegeven dat je het betreffende bedrijf niet wil noemen; Als iemand/ een bedrijf goede service verleent, en je bent er blij mee als persoon/bedrijf, dan maak je er toch ook reclame voor? Dan is het niet meer dan logisch om in een geval van negatieve ervaringen/afschepen ook te noemen waar dat was, wat is anders het nut van het uiten van jouw grieven? (buiten dat je het kwijt bent?!) Zij (het bedrijf-) hebben het er immers zelf naar gemaakt, en waarom zou jouw ervaring een uitzondering zijn?

Ik ben me er wel van bewust dat het opbouwen van een naam in de bedrijfswereld veel zorg en moeite kost, maar als er vervolgens zo met klanten word omgegaan, en ze hebben een 2e kans gehad om het recht te zetten, dan is het jammer voor ze, en moeten ze op de blaren zitten. (klanten betalen tenslotte met hun zuurverdiende geld hùn salaris, dus een beetje respect zou op zijn plaats zijn.)

suc6.

Gr, Bas (die hoopt dat het goed opgelost word door deze leverancier, anders verdienen ze het gewoon om aan de paal te gaan)

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 18:52

door RoadRocket
mh....het is niet zo dat ik de naam absoluut niet wil noemen, ik heb er zelf alleen een hekel aan als er meteen met namen gegooid wordt... vandaar dat ik die nog niet opgenomen heb in mijn eerste draadje....maar ja... als het de gemoederen bezig gaat houden kan ik altijd nog een polletje opzetten met een 'ja ik wil de naam weten' en 'nee laat maar'?

in dit specifieke geval snap ik overigens niet dat het bedrijf in kwestie op deze manier al zo lang overeind kan blijven....

robert



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2009 16:59 door RoadRocket.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 19:32

door Mudbuster
Wat een herkenbaar verhaal, niet dat 'm veren niet goed zijn maar met de revisie van mij v-bak ook zoiets gehad. Ik weet zeker dat er goede leveranciers en dealers in Nederland zitten. Mijn internetwinkel op de Veluwe is een heel prettige onderdelen leverancier en een waar service nog met een hoodletter S wordt geschreven.

Ik vindt het verder netjes dat je de naam niet noemt, eerst proberen er met het bedrijf uit te komen. Desnoods aansprakelijk styellen via een aangetekende brief. Zij moeten met een oplossing komen voor de verkeerde dempers en moet een goed verhaal voor de doorhangende parabolen. Desnoods een extra blad leveren.

Ik weet wel bijna zeker dat de leverancier ook dit prikbord leest en waarschijnlijk ook het verhaal wel herkend. Het zou netjes zijn als zij contact met jou zouden opnemen om te vragen wat er nu precies aan de hand was. Ze hebben jouw adres, ze hebben immers een rembours zending naar jou gedaan. Toen wouden ze ook boter bij de vis.

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('3bf5ae454cd07cfbad220b5e984126d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 10041056, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 19:44

door bareld
ophoopvanzegen.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b5dff8a6b6f09ff5a173091691719a3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.bencramer.nl%2Fafbeeldingen%2Fophoopvanzegen.jpg', 'http://www.bencramer.nl/afbeeldingen/ophoopvanzegen.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.bencramer.nl%2Fafbeeldingen%2Fophoopvanzegen.jpg', '', 10041106, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 19:48

door Anton (Rumble)
Ik vind het netjes dat je de naam nog niet genoemd hebt, miischien is het handig om dit bedrijf, (als ze het prikbord al niet volgen) eventjes op dit mailtje te wijzen. misschien dat ze dan wakker schrikken.
Daarnaast kan ik de houding van deze leveranciers wel herkennen, De handel in Landrovers en onderdelen is denk ik ook een heel makkelijke handel, Net als liefde ben je soms blind voor de grote uitgave, dus verkoop is relatief makkelijk. Mocht het nit opgelost worden, dan is een naam noemen een optie, kan je andere landrover liefhebbers behoeden. Wel moet je oppassen om zomaar iemand aan de hoogste boom op te knoppen. Al twijfel ik niet aan jou verhaal, ik kan me voorstellen dat door een eenzijdig verhaal een vertekend beeld over de situatie kan ontstaan. Moeilijk! ik Hoop dat je er samen met de leverancier uit komt, ik ken het gevoel van belazerd worden wel een beetje.

Anton

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 20:44

door paul, be
wat de prijzen van de onderdelen betreft, ik vind de winstnemingen ook nogal belachelijk als je het ziet wat het in engeland kost. Ik bestel als het kan dus daar.
Vaak dubbele of meer van de prijs.

Defender 110 300Tdi 1998
Discovery 200 Tdi 1992

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 21:24

door Mudbuster
"De vis wordt duur betaald"

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('394108a8545b1d989795906c0d94cb3b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 10041668, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 21:28

door bareld
;-)

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 21:48

door Larosaurus
Zie ook weer recente mudstuff affaire

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 21:50

door bareld
Larosaurus Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zie ook weer recente mudstuff affaire


?????????

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 22:04

door Roelie
Ik koop ook al mijn onderdelen in Engeland heb alleen nog maar goede service en meedenkende mensen getroffen , zelfs op Ebay met tweedehands onderdelen waar ik eerst de verzendkosten had opgevraagd en nadat ik het had gewonnen en betaald kreeg ik voordat het pakket er was op paypal terugstorting van te veel gevraagde verzendkosten 5 pond.
Ik ging er nog snel weer achteraan voordat je achter het net vist.

Roelie

rovertje1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7e806080b86cd31be2c3533731a344e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Frovertje1.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/rovertje1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Frovertje1.jpg', '', 10042033, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Klik hier voor foto's restauratie

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 22:30

door RoLandrover
ik voel al nattigheid

Over paraboolveren en normale bladveren

Geplaatst: di 20 okt 2009, 22:32
door Dennis101
De prettige eigenschap van paraboolveren is dat ze een nagenoeg lineaire veer karakteristiek bezitten, terwijl de normale bladveren juist een degressieve karakteristiek bezitten.
Het komt er dus in het kort op neer dat normale bladveren bij lichte belasting nauwelijks inveren, terwijl paraboolveren met gelijk draagvermogen al wat verder ingeveerd zullen zijn.
Als je bij normale bladveren de belasting verder opvoert zullen ze steeds verder doorbuigen bij een gelijkblijvende belasting toename.
Meestal zijn paraboolveren wat verder opgebogen, waardoor ze vaak iets hoger uitkomen bij dezellfde belasting en zeker als de oude veren al wat ingezakt zijn.
Uitzonderingen hierop zijn oude vastgeroeste bladveren of een al vrij hoge permanente belasting van de veren.
In deze gevallen is het heel goed mogelijk dat de normale bladveren nog in het eerste "harde" (bij vastgeroeste veren extra hard) deel van de karakteristiek blijven hangen, terwijl de paraboolveren dan al vrolijk verder gezakt zijn.
Meestal geven paraboolveren dus een kleine verhoging, maar dat is wel afhankelijk van de belasting.

Met name bij een 88" kunnen er niet zomaar langere schokbrekers gemonteerd worden. De veerweg wordt bij de ingaande slag beperkt door de stootblokken op het chassis en als de schokbrekers langer worden haal je de stootblokken niet meer en raken de schokbrekers overbelast.
Bij het uitveren zijn de vangbanden en de cardanas de beperking. Je zou de vangbanden kunnen verlengen, maar dan blijft het schuifstuk van de cardanas te kort.
De 101 fc (die standaard paraboolveren heeft) kende een vergelijkbaar probleem met de cardanassen, ook hiervan is het schuifstuk vrij kort en door het ontbreken van vangbanden sneuvelden er regelmatig cardanassen. De "oplossing" was het weglaten van de einddop annex afdichting van het schuifstuk en het aanbrengen van een goede rubber mof over het schuifstuk.

De paraboolveren zijn bedoelt om het comfort te verhogen met als bonus dat ze in het terrein de contouren meestal beter volgen. De veerweg wordt met paraboolveren dus niet langer, maar wel lineair waardoor het op de weg prettiger aanvoelt en in het terrein de wielen beter aan de grond houdt.
Wil je toch de veerweg verlengen, dan zal je de bevestigingspunten van de schokbreker moeten verplaatsen en het schuifstuk van de cardanas moeten aanpassen.

Dennis B

Ben jij nou zo dom of zijn zij ...

Geplaatst: di 20 okt 2009, 22:53
door Gerard
Laten we hiermee stoppen.

Mijn advies: of je noemt man en paard, met in detail je belevenissen of je houdt je mond.
Nu beschuldig je en schuif je zo'n beetje elke handelaar op één bekende hoop en de discussie lijdt nergens toe.

Als je zo slecht bent behandeld als je voorstelt, zijn er in onze rechtstaat vele mogelijkheden om je leverancier aan te pakken.
(als je iets anders ontvangt dan je hebt besteld zoals je schreef en toch monteert , helpt dat overigens niet ...)

Als zo'n juridische actie onhaalbaar/onmogelijk lijkt, kan je natuurlijk altijd terugvallen op 'alternatieve' acties, maar daar begin je niet mee ...

Mijn mening!
(geen aandelen bij welke handelaar dan ook en regelmatig klant in zowel NL als UK)

Gerard

logo-2013-180.png --> mod_embed_images_loadimage('1e80f5534dadea0936410193f3eb11d2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', 'http://www.dlrs.nl/images/logo-2013-180.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', '', 10042521, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dutch Land Rover Sortout 2013

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 23:16

door Bart van Dessel
Hoi Robert,

Ik ben het met Bram eens, dus:

wat hebben we aan dit bericht als het bedrijf niet genoemd wordt??
Zo gaat iemand anders hetzelfde meemaken.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee, en dan kan ik zelf kijken of
ik er iets mee doe.
Dat is ook niet zwart maken, maar een ervaring delen waar een ander
mee gewaarschuwd kan zijn.

Kleine aanvulling nog:
Bijna alle bedrijven versturen onder rembours of vooraf betalen, je kunt het ook van te voren vragen, afschuiven op hun is natuurlijk heel makkelijk.
En het verschil in prijzen met UK en hier is makkelijk te verklaren, in UK draaien ze veel meer aantallen en omzet, gewoon omdat UK nog vol zit met Laro's. De bedrijven hier verkopen qua aantallen veel minder terwijl hun kosten misschien nog wel hoger zijn omdat we in Nederland wonen (geen belastingparadijs). Dat ze dan als oplichters en afzetters (heb jij niet gezegd!) worden bestempeld is gewoon belachelijk en onredelijk. Dat ze dan slechte service verlenen is natuurlijk wel minder, maar er zijn ook mensen die bij dezelfde bedrijven weer hele goede ervaringen hebben.
Ik bestel heel graag bij BP in Gouda, ze zijn natuurlijk duurder als UK maar als er wat is dan bel je ze en wordt het opgelost. Eerlijk gezegd bel ik altijd hun als ik iets (snel) moet hebben en heb met een ander geen ervaring.

Verder hoop ik dat je er wel uitkomt met de leverancier en dat je 88 gaat worden zoals je 'm wilt hebben.

Groetjes, Bart

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 23:30

door richard78
Ik vind het goed als Robert er voor kiest de naam niet te zeggen. Volgends mij hebben we in het verleden genoeg gerotzooi gehad met discussies over bedrijven. Als Robert straks vind dat hij eht wel moet zeggen mag hij het dan doen.

En wat hebben wij eraan? We kunnen iemand helpen met een probleem, zoals gebeurd bij de meeste berichtjes op dit forum. En Robert is zijn verhaal kwijt en krijgt adviezen. Misschien werkt hij het straks uit met de leverancier en blijkt het een geïsoleerd incident geweest te zijn. En anders horen we vast een vervolg hierop.

Richard78

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: di 20 okt 2009, 23:46

door Bart van Dessel
Ben inderdaad benieuwd naar het vervolg. Maar nogmaals: je beklag doen over een bedrijf en dan het bedrijf niet noemen dat vind ik info waar niemand iets aan heeft. Maar Robert is zijn verhaal inderdaad kwijt aan veel nieuwsgierige prikkers.

Gr, Bart

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 00:04

door bas88pickup
Als het bedrijf niet genoemd word, dan zal nooit niemand weten of het een geïsoleerd incident is, simpelweg omdat er kennelijk een taboe rust op het noemen van bedrijven, en dat is raar, want ze de hemel in prijzen mag wèl, en bij een kritiek word de brenger zowat afgeschoten....Vreemd, ik heb dit nooit begrepen. (maar dat zal aan mij liggen, ik ben een voorstander van; alles bespreekbaar)

Bas

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 00:15

door wilberth
ben er eigenlijk wel voor te porren om die dingen eens in actie te zien...wellicht in de buurt..

Groet, Wilberth
die ook parabolen heeft die al jaren niets staan te doen behalve het statisch ondersteunen van mijn project auto, overigens ook in bezit van een 110 die 1 op 100 doet (met de olie dan..) die wel mee op pad kan...

wat heeft dom er mee te maken?

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 00:53
door RoadRocket
tja... goede insteek gerard, leuk titeltje ook....

raar volkje die prikkers... worden starters van eerdere discussies waarin namen worden genoemd afgeschoten door het merendeel van de lezers, noem je geen namen is het ook weer niet goed....

Als je goed gelezen hebt in mijn 'alternatieve actie' heb ik aangegeven dat de genoemde TIC geen blaam treft, geen ervaring mee ook buiten dat ik hoor dat ze goed spul leveren.... Ik wil best de dealers op een rij zetten die het ook niet zijn maar wat schieten we daar mee op? Verder heb ik absoluut goede ervaringen met bijvoorbeeld Landro (vooruit, laten we eens namen noemen ) - een in mijn ogen toonbeeld van klantvriendelijkheid en servicegerichtheid - het is dus niet 'één hoop' ellende (zoals ik ook aangegeven heb in mijn draadje).

Maar even resumee: ik heb gekregen wat ik besteld heb. Op het vlak van de bijpassende dempers heb ik vertrouwd op de leverancier. Na montage en vergelijk met andere sets kwam ik erachter dat de geleverde dempers de standaard uitvoering bleken te zijn zoals ook gemonteerd bij standaard bladveren. Werkt ook, klopt helemaal, maar juist op dit vlak kan een leverancier volgens mij zijn meerwaarde bewijzen. Meedenken ervaar ik als een prettige manier van zaken doen....

Ook de bladveren zijn geleverd zoals besteld en veren naar tevredenheid. Mijn auto staat er echter wel lager mee dan gehoopt, lager dan de standaard fabriekswaardes, lager of gelijk aan de oude situatie en lager dan vergelijkbare laro's met parabooltjes. Ik had het ook nog niet over teruggeven, inruilen of iets in die strekking gehad, ik had een vraag of het geleverde ism mijn auto wel klopte en hoe hun ervaring was...

Het is de absurde reactie die op mijn vragen volgde die mijn hartslag omhoog kreeg...

pfffft....laat ik me toch nog uitlokken mijn standpunt te verdedigen...

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 01:06

door RoadRocket
over het rembours-verhaal; ik vermeld ook 'kan gebeuren'.... het was even ongemakkelijk maar zeker niet onoverkomelijk... was ook niet het vermelden waard geweest als de rest soepel was verlopen...

en over die hogere prijzen in NL; er moet nu eenmaal brood op de plank komen, ik snap waar het vandaan komt. Maar juist door het aanbieden van een hogere service, het stukje meedenken én de lokale aanwezigheid kan in mijn ogen een Nederlandse leverancier zijn meerwaarde bewijzen, hogere prijzen neem ik daarbij meer dan eens voor lief.

Er zijn best wel leveranciers die dat zelf ook begrijpen en service tot een kunst weten te verheffen (wederom; pluim voor Landro - geen aandelen ). Dat was ook de reden dat ik het set in NL gekocht heb bij een bekende naam en niet in de UK, hopende op eenzelfde insteek. Helaas ging die ballon in dit geval niet op....

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 01:12

door RoadRocket
goed idee ... ben nu nog even druk in de tuin (vijver - speelmeubel - bestrating) maar wil daarna weer eens buiten spelen

hoe is het daar?

Re: wat heeft dom er mee te maken?

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 09:27
door Gerard
Je laat je vooraf door een leverancier adviseren over de aanschaf van een veersysteem met het doel je wagen te verhogen, rekening houdend met de specifieke uitvoering van jouw auto.
Je krijgt de spullen binnen, constateert dat de uitvoering van de veren anders is dan de fabrikant beschrijft en andere (voor)dempers zijn geleverd dan besteld.
Je besluit toch te gaan monteren, komt tot de conclusie dat het niet goed is, pakt niet je leverancier aan, maar houdt hier een wollig verhaal ...
Dus dat is slim.

Maar je hebt gelijk, het wijzigen van de titel door mij was onnodig en een overtrokken reactie.
Heeft er denk ik mee te maken dat ik wel erg "moe" wordt van de jankverhalen over de "slechte en boze" leveranciers, daar waar persoonlijke actie richting zo'n leverancier m.i. de enige juiste actie is. Spreek hem maar gewoon aan dat je jezelf "belazerd" voelt, slecht geholpen en dat je verwacht dat hij het oplost.

Gerard

P.S. monteer (langere) militaire shacles van een 109; een wereld van verschil

023.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cd1779cede24ebfdc2f5829a005e84cf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdhost.info%2Farcus%2Fwp-content%2Fgallery%2Fombouw%2F023.jpg', 'http://dhost.info/arcus/wp-content/gallery/ombouw/023.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdhost.info%2Farcus%2Fwp-content%2Fgallery%2Fombouw%2F023.jpg', '', 10044229, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 10:18

door offroadanimal
Robert,

Daar ben je mooi mee in de aap gelogeerd, ik hoop voor je op een goede afloop. Die opmerking dat hij alleen maar van dat type heeft liggen wil niet zeggen dat hij de juiste heeft liggen. Als hij zelf niet heeft opgelet is het een mooie eppie, maar dat blijkt ook uit de rest van de reacties, "had mijn tijd ook aan een klant kunnen besteden". Hij is er dus al van overtuigd dat jij daar geen klant meer wil zijn , snel van begrip.

Het bedrijf eventjes in het midden latend, ben ik wel heeel benieuwd welk merk parabolen je hebt aangeschaft? Is dat een goedkoop setje of juist eentje van een gerenomeerd merk als TIC of RMountain. Heb zelf ook zo'n projectje. De 109 op dure RM's en dat bevalt goed maar wordt helemaal lijp van het gepiep en gekraak van over elkaar schurende bladen. Mijn 88 op een setje goedkope prab's van Budget Parts en die doen het inmiddels al weer 2 jaartjes perfect. Voor anderen handig om te weten welk merk het is, dan weet je in ieder geval welk merk je niet moet hebben, ongeacht waar je ze tegenkomt. Misschien komen er dan ook wel positieve reacties over dezelfde veren en blijkt dat je gewoon een paar mamo monsters hebt gekregen.

Sjoerd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2009 08:18 door offroadanimal.

Re: wat heeft dom er mee te maken?

Geplaatst: wo 21 okt 2009, 10:56
door Puffino
Sorry Gerard, maar wat 'ie WEL gedaan heeft, dat stemt niet vrolijk.

Zijn persoonlijke actie bestaat er uit dat ie zelfs bij vriendelijk navragen keihard wordt uitgelachen. Dat soort verhalen lezen we gelukkig niet vaak. Vreemd dat je daar nou al moe van wordt ;-)

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 11:01

door Puffino
Met ELK bedrijf zijn goede en slechte ervaringen. Als ik zeg dat ik bij Budget (ik noem een willekeurige!) een goeie ervaring heb, is er altijd wel iemand die er een minder goeie heeft. Zelfs bij een bedrijf met een heel slechte naam, er zijn een paar klassiekers hier wel eens over tafel gegaan, zijn er ook mensen die er gewoon prima zijn geholpen.

Een naam voegt niets toe, dit verhaal leert ons allemaal dat we goed moeten opletten als we iets bestellen als we niet zeker zijn over hoeden en randen en zo..... En niet blind op de blauwe ogen van een leverancier moeten vertrouwen. Dat geldt ook voor bedrijven met de beste naam....

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 11:22

door bareld
Jammer dat je vaak niet op iemands woord kan vertrouwen.

Als de telefonische opmerkingen in het OT werkelijk gemaakt zijn is voor mij sowieso een waardeloos bedrijf. (of er is een gebrek aan leiding dat dit wordt toegestaan)
Voor mij hebben ze dan direct afgedaan. Niet dat het veel uitmaakt overigens want ik kwam er toch al niet.

Ik zou adviseren om nog een keer gefundeerd richting het betreffende bedrijf reageren en vragen om het probleem op te lossen.

Re: verkooptechniek en service anno 2009 Geplaatst: wo 21 okt 2009, 11:26

door RoadRocket
na het telefoongesprek heb ik een gefundeerde (nette) email gestuurd, (nog) niets op gehoord ... hopelijk is die niet even gefundeerd de prullenbak in verdwenen