TD5 tuning

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RufusXXL

TD5 tuning

Bericht door RufusXXL »

Ik wil net wat meer power hebben om volbepakt de alpen over te zoeven. Dus niet iedere keer terug naar de 4e versnelling.....of erger
Wat is dan qua tuning een goeie optie zonder gelijk "de ideale" Defender te maken (Intercooler, chippen En tussenbak aanpassen). Als ik het binnen de perken wil houden..........ECU aan passen of een intercooler plaatsen??
Iemand ervaringen met een van beide?

Bedankt weer!

Robert
Sjoerd O

Re: TD5 tuning

Bericht door Sjoerd O »

Voor het beste resultaat zal ik voor ECU gaan.

Kijk anders is op [www.twistedperformance.co.uk]
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

RufusXXL Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil net wat meer power hebben om volbepakt de
> alpen over te zoeven. Dus niet iedere keer terug
> naar de 4e versnelling.....of erger
> Wat is dan qua tuning een goeie optie zonder
> gelijk "de ideale" Defender te maken (Intercooler,
> chippen En tussenbak aanpassen). Als ik het binnen
> de perken wil houden..........ECU aan passen of
> een intercooler plaatsen??
> Iemand ervaringen met een van beide?
>
> Bedankt weer!
>
> Robert

Hmm... Met een 1,6 tussenbak hoef je veeel minder terug te schakelen (maar je wordt gek op het vlakke rechte end).

Met een beetje tuning zal je toch terug moeten schakelen, hoe meer tuning hoe minder, maar als je in de 5e wilt blijven rijden ... dan rijdt je wil het motortje genoeg toeren maken minstens 80 km/u, en helling op, zeker zwaar beladen ken ik wegen zat waar je dan toch linksom of rechtsom een probleem krijgt.

En ... tunen is leuk, maar je wilt dat dus om zwaarbeladen de Alpen plat te rijden, dus langere tijd hogere vermogens uit de motor knijpen: reken d'r dan maar op dat ie eerder gaat hemelen ... een diesel heeft het schier eeuwige leven als je hem slechts matig belas, als je er topprestaties uit wilt halen dan neemt met die laatste beetjes extra vermogen de levensduur onevenredig veel sneller af ...

Als je gewoon iets minder zooi meezeult ben je beter af.

Marc
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Als je iedere week over de alpen moet voor je werk of zo dan is een beetje meer vermogen welkom. Maar als het voor af en toe is dan zou ik voor de optie terug schakelen gaan. Een standaard motor leeft langer, een TD5 gaat dan eigenlijk niet stuk. Wil je toch gaan tunen dan zou ik voor een chip gaan of een powerbox. Ik heb een 300 tdi aut. (electronische inspuiting) een keer laten tunen, dat ging god, was iets van € 280,- kwijt. Voor een TD5 wordt heel veel aangeboden. Als je een grotere intercooler monteert dan moet je ook de ecu aanpakken dus dan wordt het weer duurder.

groetjes, Bart
Plaats reactie