Tips? Range Rover '81 erg zoekerig boven 80 km/h
-
Anjo
Tips? Range Rover '81 erg zoekerig boven 80 km/h
Zijn er mensen met een suggestie?
Ik heb een 2-deurs RR uit '81 met nieuwe orginele banden. Volgens mij zijn de schokbrekers in orde.
Bij hogere snelheden, boven de 80 wordt de auto wat zoekerig en schommelt de auto ook wat.
Hoe harder e rijdt, hoe meer het wordt.
Heb zelf het idee, dat misschien de stuurbekrachtiging eventueel "te licht" zou zijn, waardoor je overcompenseert?
Zijn er mensen die het (her)kennen, iets soortgelijk bij de hand hebben gehad en eventueel een oplossing weten?
Bedankt alvast,
Anjo
Ik heb een 2-deurs RR uit '81 met nieuwe orginele banden. Volgens mij zijn de schokbrekers in orde.
Bij hogere snelheden, boven de 80 wordt de auto wat zoekerig en schommelt de auto ook wat.
Hoe harder e rijdt, hoe meer het wordt.
Heb zelf het idee, dat misschien de stuurbekrachtiging eventueel "te licht" zou zijn, waardoor je overcompenseert?
Zijn er mensen die het (her)kennen, iets soortgelijk bij de hand hebben gehad en eventueel een oplossing weten?
Bedankt alvast,
Anjo
-
Remko Stage1
Re: Tips? Range Rover '81 erg zoekerig boven 80 km/h
Is de bandenspanning goed?
Je kan hem laten uitlijnen. Een klein verschil maakt al veel uit.
Succes, Remko
Je kan hem laten uitlijnen. Een klein verschil maakt al veel uit.
Succes, Remko
-
Benno
Speling op panhardstang, speling op de diverse kogels. Slechte stuurkruisjes. Te weinig voorspanning op de fusees. zo je weekend zit weer vol.
groet,
Benno
groet,
Benno
-
Anjo
De bandenspanning is zeker in orde, dat is gecontroleerd.
In eerste instantie dacht ik dat het aan de banden lag die er op zaten, toen ik hem kocht.
Dat was nog een set uit 1992. Vandaar de nieuwe banden.
Uitlijning toen ook laten checken.
Thx voor het meedenken!
Anjo
In eerste instantie dacht ik dat het aan de banden lag die er op zaten, toen ik hem kocht.
Dat was nog een set uit 1992. Vandaar de nieuwe banden.
Uitlijning toen ook laten checken.
Thx voor het meedenken!
Anjo
-
Anjo
Dat zijn een hoop suggesties, kan je me een paar tips doen hoe is kan vaststellen of het daar aan ligt.
De auto is recent APK gekeurd, daar is in ieder geval geen opmerking over de fusees gemaakt (op zich zegt dat niets, dat weet ik).
Als je me verder kunt helpen dan graag.
Thx.
Anjo
De auto is recent APK gekeurd, daar is in ieder geval geen opmerking over de fusees gemaakt (op zich zegt dat niets, dat weet ik).
Als je me verder kunt helpen dan graag.
Thx.
Anjo
-
Bart van Dessel
Als je de originele schokbrekers en veren nog onder de RR hebt zitten dan zou ik die eens vervangen. Is niet duur en een wereld van verschil. Verder kan je eens denken aan de stuurdemper, die zit aan je spoorstang vast aan de achterkant van je vooras, die willen ook wel 'ns slecht worden.
Groetjes, Bart
(RRC's 3.5 t/m 4.6)
Groetjes, Bart
(RRC's 3.5 t/m 4.6)
-
Anjo
Ik verwacht inderdaad wel dat de orginele veren er nog onder zitten, wat betreft de schobrekers ben ik niet zeker.
Heb de auto gekocht van iemand in NL, maar het is een import uit Zwitserland (hij is verder echt perfect en rijdt heerlijk).
Die stuurdemper, daar ga ik van het weekeinde eens naar kijken (als ik hem kan vinden).
Thx!
Anjo
Heb de auto gekocht van iemand in NL, maar het is een import uit Zwitserland (hij is verder echt perfect en rijdt heerlijk).
Die stuurdemper, daar ga ik van het weekeinde eens naar kijken (als ik hem kan vinden).
Thx!
Anjo
-
Tom_RRC
Wat Bart zegt...
Ik heb recentelijk 4 schokbrekers en 4 veren laten vernieuwen. De prijs viel 100% mee en het comfort en weggedrag is 1000x verbeterd (RRC '82 met orginele veren/dempers)...
Ik ga binnenkort nog wel de stuurdemper vervangen, maar dit is meer uit preventie.
Succes.
Ik heb recentelijk 4 schokbrekers en 4 veren laten vernieuwen. De prijs viel 100% mee en het comfort en weggedrag is 1000x verbeterd (RRC '82 met orginele veren/dempers)...
Ik ga binnenkort nog wel de stuurdemper vervangen, maar dit is meer uit preventie.
Succes.