Hoe goed (of slecht) is reparatieplaatwerk van Paddocks

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lucas van Lierop

Hoe goed (of slecht) is reparatieplaatwerk van Paddocks

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik wil wat reparatiedelen o.a. vloer bestellen voor mijn Disco 1. Nu is Paddocks soms een stuk goedkoper dan Vis. Vis zegt ook heel eerlijk dat je niet voor het goedkoopste spul bij hun moet wezen. Nu vraag ik me af komt het (dure) plaatwerk van Vis ook van een andere fabrikant. Als er namelijk echt verschil in kwaliteit of pasvorm zit wil ik natuurlijk niet gaan klooien, maar anders is het wel veel geld.

Alvast bedankt

Groet
Lucas
Hermen Vlothuizen

Re: Hoe goed (of slecht) is reparatieplaatwerk van Paddocks

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik vermoed op grond van eigen ervaring een groot verschil in kwaliteit. Enkele jaren terug kocht ik op Billing zo'n goedkope nieuwe voordeur om in mijn SIIa te monteren. De oude deur was namelijk door een stompzinnig ongelukje gekreukt geraakt. Ik heb erg mijn best gedaan om die deur netjes te gronden en te lakken. Desondanks zag hij er binnen twee jaar aanzienlijk slechter uit dan de andere voordeur uit 1968. Voor mij geen goedkoop plaatwerk meer!

Hermen
Gert

Bericht door Gert »

Heeft iemand toevallig de materiaaldikte van een reparatiestuk ? Ik ben benieuwd of de dikte ook verschillend is, of dat er gewoon ander materiaal is gebruikt. Wat ik bij de voetenbakken ook mis zijn de verstevigingsribbe.

Groeten,

Gert
offroadanimal

Bericht door offroadanimal »

Frames van de deuren zijn anders dan origineel. Normaal is het een stalen koker profiel, daarmee bedoel ik rondom dicht dus ook een stalen plaat tussen het alu en het frame. De frames van paddock hebben alleen een voorkant staal, de achterkant is open. Het aluminium plaatmateriaal van LR is ook absoluut dikker dan dat van Paddock.

Sjoerd
Hans & Co

Bericht door Hans & Co »

Vorige week heb ik mijn spullen ontvangen die ik bij [www.lrseries.com] heb besteld. Ik weet niet hoe de kwalteit van hun plaatwerk is maar ze bieden het wel aan.
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de onderdelen die ze hebben geleverd.

Groet

Hans
Tim Prins

Bericht door Tim Prins »

Ik heb pas een setje reparatie voetbakken van Paddock in mijn Defender schutbord gezet. Pasvorm is goed te noemen. Is ook vrij dik materiaal, alleen zitter er inderdaad geen verstevigingsribben in/op. Enigste nadeel is, dat het rhd voetbakken zijn, dus de openingen voor de pedalen zitten aan de verkeerde kant.

Groeten,

Tim

p.s. mocht er iemand nog een setje series voetbakken zoeken, die heb ik nog in de aanbieding!
macweekers

Bericht door macweekers »

bestel zelf ook bijna alles bij lrseries. Daar staat op hun website tenminste bij of het originele onderdelen zijn of aftermarket, vaak ook nog met het prijsverschil.

Altijd goed en snel, een keer een foutje gehad, maar dat werd zonder makken recht getrokken. een aanrader.

succes met de reparaties! macweekers
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Bedankt voor de tips, lrseries kende ik nog niet maar zo te zien verkopen ze niet alleen series onderdelen.

Groet
Lucas
Plaats reactie