Yeehaaaaa!!!!! 2,5 TD doet 't weer!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Daktari

Yeehaaaaa!!!!! 2,5 TD doet 't weer!

Bericht door Daktari »

Hehe, het is eindelijk zover. Na alle tegenslagen, onaangename verrassingen, modificaties en ander geneuzel heb ik vandaag eindelijk een rondje met m'n Slll 109 2,5 Turbodiesel gereden.
Zoals eerder gemeld had ik een heftige lekkage bij de turbo, dat bleek geen olie te zijn maar diesel, die vanuit de pomp door een gescheurd boostmembraam rijkelijk door de lekkende wastegate actuator wegstroomde, zo over m'n uitlaatspruitstuk.
Jawel, ik ben inderdaad heel blij dat de wagen tijdens eerdere testritjes niet in brand is gevlogen.
En dan vandaag: met een 2e hands maar perfect werkende wastegate en een gloednieuw boostmembraam (bedankt voor alle installatietips!) kon ik een proefritje maken.
En wat denk je? Alles werkte naar behoren, geen lekkage meer waargenomen. Morgen maar eens een langere rit proberen en even de turbo een keertje voorzichtig aanwakkeren. Best eng, als ik eerlijk ben...
Wordt vervolgd, hopelijk met goed nieuws ;-)
Groeten, Ernst.
Nick

Re: Yeehaaaaa!!!!! 2,5 TD doet 't weer!

Bericht door Nick »

Foto`s?

Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet hoor.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Puffino

Bericht door Puffino »

Ernst, gefeliciteerd. Uithuilen op het bord en dan uiteindelijk na wat gelazer er toch uitkomen en de kick ervaren, heerlijk he?

Geniet ervan en deel ook even je ervaringen gelijk van het rijden met TURBO.....

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Remko Stage1

Bericht door Remko Stage1 »

Gefeliciteerd! Het is toch altijd een "trots" moment (en terecht, na noeste arbeid).

Veel rij plezier, Remko
Plaats reactie