1/2 OT: schuimende motorolie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martin88LW

1/2 OT: schuimende motorolie

Bericht door Martin88LW »

Hallo ieder1,

Even een vraag voor de kenners: Ik heb een klein generatorsetje met een 2-cilinder boxermotor (benzine). Dit set gaat naar buitenland voor noodvoorziening en ik heb 'm helemaal nagelopen en ook olie ververst. Omdat ik niet precies wist wat erin hoort heb ik gegokt op synthetische 10W40 motorolie.
Alleen bij het proefdraaien viel me op dat de olie belangrijk schuimt, wat met de oude olie niet het geval was.
Moet er nu dikkere, of juist dunnere in. Of (nog erger) zat er misschien minerale olie in en moet ik nog een keer verversen met synthetische olie?
Wie weet het, want ik wil wel graag een goed setje weggeven waar anderen die geen stroom hebben nog een tijd plezier aan kunnen beleven?
Het betreft een Onan 2 cilinder 3,5kVA setje met druksmering.

Bedankt alvast!
Martin
Dennis101

Re: 1/2 OT: schuimende motorolie

Bericht door Dennis101 »

Gevonden na 1 minuut Google:

CumminsOnan

Dennis B

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2009 14:04 door Dennis101.
Martin88LW

Re: 1/2 OT: schuimende motorolie

Bericht door Martin88LW »

Hoi Dennis,

Die site had ik ook al gevonden (binnen de minuut overigens ), maar ik heb een gedateerd setje en er staat geen info over mijn generatortje op die site. Maar je hebt me wel op een idee gebracht: ik realiseerde me dat ons bedrijf vaak werkt voor Cummins.... Ik zal er mijn licht eens opsteken.
Maar kun je deze reactie verwachten als je synthetische en minerale olie mixt? Ik dacht altijd dat het soort mayonaise-achtig werd.

Groeten,
Martin
Plaats reactie