Ik heb een landrover S3 met MAP freewheelinghubs, dit zijn rechte FWH cylinders die je met een moersleutel in/uit moet schakelen.
In de montagehandleiding op pagina 5, onderaan de pagina, staat dat je de FWH op fixed zet door met de klok mee te draaien.
kijk op: [adams.francois.free.fr]
Bij mij kan de FWH-moer om op Free/Fixed te zetten maar een kwartslag gedraaid worden.
En aan zijde komt de markeerstreep op de FWH-moer niet bij de Free/Fixed stand maar in het speigelbeeld.
Wie heeft ervaring met deze MAP freewheelinghubs?
Wat is een goede manier om te checken of de FWH''s allebei zijn uitgeschakeld?
Geert
MAP Freewheelinghubs Free/Fixed stand?
-
Aad Koene
Re: MAP Freewheelinghubs Free/Fixed stand?
Geert,
de moer kun je inderdaad maar minder dan een kwart slag draaien.
Als de FWH goed gemonteerd zit hoef je niets te controleren.
Wil dit echter wel doen: 1 wiel opkrikken, cardanas stil houden en het wiel draaien.
De zijde waar de kap in spiegelbeeld zit even demonteren en de kap 90 gragen draaien.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
de moer kun je inderdaad maar minder dan een kwart slag draaien.
Als de FWH goed gemonteerd zit hoef je niets te controleren.
Wil dit echter wel doen: 1 wiel opkrikken, cardanas stil houden en het wiel draaien.
De zijde waar de kap in spiegelbeeld zit even demonteren en de kap 90 gragen draaien.
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen