ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar,
van een discovery td5 gant van 2003.
op de versnelling bak van mijn oude disco een 300 tdi zit een diff lock,
maar op de nieuwe kan ik de pook niet naar links drukken,
wie weet of er op een td5 wel een diff lock zit?
met vriendelijke groeten
Erik Vos
die weer trots naar zijn nieuwe aanwinst gaat kijken
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2009 15:25 door Erik Vos.
tussen bak td5
-
Lucas van Lierop
Re: tussen bak td5
Gefeliciteerd Erik!,
Er zijn hier wel wat topics over geweest, er zijn er iig waar het niet op zit omdat er al Traction control op zit. Ik weet dat iig Maarten van Lenthe wel eens heeft uitgelegd dat toch niet precies hetzelfde effect heeft. Dit is vast aan te passen maar hoe makkelijk dat is?
Groet
Lucas
Er zijn hier wel wat topics over geweest, er zijn er iig waar het niet op zit omdat er al Traction control op zit. Ik weet dat iig Maarten van Lenthe wel eens heeft uitgelegd dat toch niet precies hetzelfde effect heeft. Dit is vast aan te passen maar hoe makkelijk dat is?
Groet
Lucas
-
Tata-D2
Hallo Erik,
Gefeliciteerd met je geweldige LR. Heb zelf ook zoiets dergelijks van 2003.
Voor zover ik weet zijn er uitvoeringen met en zonder diffloc. Te zien aan je pookje.
Heb begrepen dat de tussenbak wel is voorbereid voor een diffloc dus naderhand kan worden aangepast.
Aad Koene lijkt daar meer over te weten.
Neem maar eens contact met hem op.
Groet, Willem
Tata-D2.
Gefeliciteerd met je geweldige LR. Heb zelf ook zoiets dergelijks van 2003.
Voor zover ik weet zijn er uitvoeringen met en zonder diffloc. Te zien aan je pookje.
Heb begrepen dat de tussenbak wel is voorbereid voor een diffloc dus naderhand kan worden aangepast.
Aad Koene lijkt daar meer over te weten.
Neem maar eens contact met hem op.
Groet, Willem
Tata-D2.
-
Marc-my-Words
Tata-D2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Erik,
> Gefeliciteerd met je geweldige LR. Heb zelf ook
> zoiets dergelijks van 2003.
> Voor zover ik weet zijn er uitvoeringen met en
> zonder diffloc. Te zien aan je pookje.
> Heb begrepen dat de tussenbak wel is voorbereid
> voor een diffloc dus naderhand kan worden
> aangepast.
> Aad Koene lijkt daar meer over te weten.
> Neem maar eens contact met hem op.
> Groet, Willem
>
> Tata-D2.
Bijna goed.
Ongeveer vanaf het moment dat de Td5 Disco optioneel met Diff-Lock leverbaar werd (was nl eerst vanwege de ABS/ETC als een overbodig gedoe voor de luxe Disco weggesaneerd), vanaf dat moment dus kwamen er ook tussenbakken zonder het Diff-Lock. Voordien hadden ze geen Diff-Lock - althans geen pook of andere bediening, maar het mechaniek zat wel in de tussenbak. Heb je er zo-een met-zonder Diff-Lock dan zijn er relatief eenvoudige ombouw mogelijkheden, anders is het een gevalletje Jammer.
Dat de Diff-Lock toch iets meer doet als de ABS-ETC werd langzaam duidelijk, maar opvallend genoeg (en ook gelukkig) bleef de onhandige zuinigheid voor de Defender buiten beeld, en dus heb ik gewoon beiden.
Marc (dieondanksnauwelijksterreintochsomsblijismetznDiffLock)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2009 19:08 door Marc-my-Words.
-------------------------------------------------------
> Hallo Erik,
> Gefeliciteerd met je geweldige LR. Heb zelf ook
> zoiets dergelijks van 2003.
> Voor zover ik weet zijn er uitvoeringen met en
> zonder diffloc. Te zien aan je pookje.
> Heb begrepen dat de tussenbak wel is voorbereid
> voor een diffloc dus naderhand kan worden
> aangepast.
> Aad Koene lijkt daar meer over te weten.
> Neem maar eens contact met hem op.
> Groet, Willem
>
> Tata-D2.
Bijna goed.
Ongeveer vanaf het moment dat de Td5 Disco optioneel met Diff-Lock leverbaar werd (was nl eerst vanwege de ABS/ETC als een overbodig gedoe voor de luxe Disco weggesaneerd), vanaf dat moment dus kwamen er ook tussenbakken zonder het Diff-Lock. Voordien hadden ze geen Diff-Lock - althans geen pook of andere bediening, maar het mechaniek zat wel in de tussenbak. Heb je er zo-een met-zonder Diff-Lock dan zijn er relatief eenvoudige ombouw mogelijkheden, anders is het een gevalletje Jammer.
Dat de Diff-Lock toch iets meer doet als de ABS-ETC werd langzaam duidelijk, maar opvallend genoeg (en ook gelukkig) bleef de onhandige zuinigheid voor de Defender buiten beeld, en dus heb ik gewoon beiden.
Marc (dieondanksnauwelijksterreintochsomsblijismetznDiffLock)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/09/2009 19:08 door Marc-my-Words.