Weet niet of ik de enige ben, maar mijn pook rammelde nogal. En in mijn relatief stille Stiggy was dat een doorn in m'n oog.
De oplossing was relatief eenvoudig:
Tunnel eraf en de 2 boutjes waarmee de behuizing van de pook op de beugel naar de schakelstangen zit losgemaakt. Origineel moeten er dus 4 boutjes in, maar de zaak wiens naam ik niet meer zal noemen heeft de pook vervangen en vond 2 boutjes klaarblijkelijk voldoende.
In deze behuizing zit van onder naar boven een borgring, grote ring, veer, rubber, "schaalring" en de pook zelf. Dit was allemaal lekker ingevet (back in the seventies) en volgelopen met allerlei zand en andere troep.
Alles lekker schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Resultaat is dat de pook niet meer rammelt en dientengevolge geen herrie meer maakt. Natuurlijk lijkt het ook dat hij soepeler schakelt, maar dat zal wel inbeelding zijn en niet het gevolg van het verse vet op de schakelstangen
Tip voor de veer: trek hem samen met twee ty-raps en knip deze door en trek ze weg als je de borgveer weer hebt geplaatst.
Note to self: koop nieuw borgveertangetje
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Rammelende pook aangepakt
-
Exfietser
Re: Rammelende pook aangepakt
De o-ring die rond de bal van de pook zit doet heel veel tegen het rammelen. Heb je ook gekeken of het kleine borgveertje voor de rode pook nog aanwezig was? Dat voorkomt het rammelen van de rode pook. Aandraaien van het boutje in de gaffel helpt ook.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2009 19:44 door Exfietser.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/09/2009 19:44 door Exfietser.
-
S@nder
Heeft er iemand een idee hoe ik het rammelen van de overdrive-pook kan aanpakken?
Sander
Sander
-
D&G
Kan je die niet met een constructie a la de 4-wiel pook doen?
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
BLRC Website
BLRC Facebook pagina