RRC tips en advies gezocht
-
jodi
RRC tips en advies gezocht
Hoi allemaal,
5 jaar geleden mijn defender 90 geparkeerd voor renovatie echter er nog steeds niet aan toe gekomen en moet ik nu toch echt weer toegeven aan het landrover virus. Ik heb besloten op zoek te gaan naar een goede en "betrouwbare" belastingvrije RRC, bij voorkeur een 3 deurs. verwachting is circa 10k km per jaar, zowel woonwerk als prive en aanhanger en vakantie / green laning, dus geen hard core off road.
Wie kan tips geven waar op te letten c.q. wat zwakke punten zijn.
- chassis
- carosserie
- motor. zie nog de 3.5 (met 4-bak), maar ook regelmatig de 3.9 (met 5-bak of automaat). wat heeft voorkeur en waarom
- ervaringen op gas. ben zelf meer liefhebber van diesel ivm trekracht en lage toeren, maar zal met V8 ook wel lukken?
- levensduur motor. zie gezien de leeftijd de nodige kilometers, wat is acceptabel. Zie ook regelmatig de cilinderdruk vermeld staan. Wat mag deze zijn cq moet deze minimaal zijn (sommige varieren van 10-12, anderen 11-12)
Info is welkom. Ik heb er enkele te koop zien staan die mogelijk interessant zijn dus wil binnenkort eens gaan kijken.
Bedankt
Jodi
5 jaar geleden mijn defender 90 geparkeerd voor renovatie echter er nog steeds niet aan toe gekomen en moet ik nu toch echt weer toegeven aan het landrover virus. Ik heb besloten op zoek te gaan naar een goede en "betrouwbare" belastingvrije RRC, bij voorkeur een 3 deurs. verwachting is circa 10k km per jaar, zowel woonwerk als prive en aanhanger en vakantie / green laning, dus geen hard core off road.
Wie kan tips geven waar op te letten c.q. wat zwakke punten zijn.
- chassis
- carosserie
- motor. zie nog de 3.5 (met 4-bak), maar ook regelmatig de 3.9 (met 5-bak of automaat). wat heeft voorkeur en waarom
- ervaringen op gas. ben zelf meer liefhebber van diesel ivm trekracht en lage toeren, maar zal met V8 ook wel lukken?
- levensduur motor. zie gezien de leeftijd de nodige kilometers, wat is acceptabel. Zie ook regelmatig de cilinderdruk vermeld staan. Wat mag deze zijn cq moet deze minimaal zijn (sommige varieren van 10-12, anderen 11-12)
Info is welkom. Ik heb er enkele te koop zien staan die mogelijk interessant zijn dus wil binnenkort eens gaan kijken.
Bedankt
Jodi
-
pieter
Re: RRC tips en advies gezocht
ik heb een mooie en goede 3deurs range rover op lpg voor je te koop
-
jodi
Re: RRC tips en advies gezocht
Hoi Pieter,
kun je wat meer info geven. Stuur anders een mailtje direct naar mijn mailadres.
Jodi
kun je wat meer info geven. Stuur anders een mailtje direct naar mijn mailadres.
Jodi
-
kroes50
Re: RRC tips en advies gezocht
Ik weet niet of het gelukt is met het bericht mail mij anders even.
-
larolady
Re: RRC tips en advies gezocht
Om geen miskoop te doen zou ik iemand meenemen die er verstand van heeft of anders een aankoopkeuring bij een gerenomeerd bedrijf doen. Met een aankoopkeuring weet je ook gelijk wat er eventueel te verwachen is de komende tijd en wat de kosten daarvan zijn. Kun je in je onderhandelingen meenemen. Hebben wij ook gedaan en geen moment spijt van gehad.
Angelique
Angelique
-
Sytze_RR1970
Re: RRC tips en advies gezocht
Hoi
Zie een recentere 'draad' met hetzelfde topic maar met meer tips en info
groeten, Sytze
Zie een recentere 'draad' met hetzelfde topic maar met meer tips en info
groeten, Sytze
-
Cees
Re: RRC tips en advies gezocht
Waarom niet eens even kijken op www.rangerovertrust.nl. Daar staan naast aankoopadviezen ook contactpersonen. Gewoon lid worden, een paar evenementen bezoeken en je krijgt Range Rovers in alle Soorten en Maten onder ogen, maar metname de classics 3 en 4 deurs.
-
Jurriaan
Re: RRC tips en advies gezocht
- chassis
Overal waar vuil zich kan ophopen kan roest ontstaan. Zowel van binnen als van buiten, goed opletten.
- carosserie
Eigenlijk net als bij carrosserie, beruchte punten zijn onder andere: voorschermen, voetbenbakken, dorpels, a&b stijlen, reservewielbak, achterbalk body, etc etc.
- motor. zie nog de 3.5 (met 4-bak), maar ook regelmatig de 3.9 (met 5-bak of automaat). wat heeft voorkeur en waarom
Vierbak is wat lawaaieriger maar onverwoestbaar. LT77 is een prima bak, R380 beter. Automaat heeft niet mijn voorkeur, net als de Borg Warner. Doe mij maar een LT230.
- ervaringen op gas. ben zelf meer liefhebber van diesel ivm trekracht en lage toeren, maar zal met V8 ook wel lukken?
V8 loopt prima op gas. Zelf 30.000km/jaar gereden met Impco LPG. Verbruik net iets minder dan 1L op 6km. Let op je actieradius, en wat je aan eventuele bagageruimte wil opofferen voor een gastank. Mijn voorkeur zou 70L onderbouw zijn op de plaats van de benzinetank, en dan de benzinetank 40L onder de vulopening in een loze ruimte aldaar. Zo blijft alle bagageruimte behouden. Eventueel zou je dan nog een klein tankje in het interieur kunnen bijplaatsen.
- levensduur motor. zie gezien de leeftijd de nodige kilometers, wat is acceptabel. Zie ook regelmatig de cilinderdruk vermeld staan. Wat mag deze zijn cq moet deze minimaal zijn (sommige varieren van 10-12, anderen 11-12)
Als er niet op onderhoud bespaard is, zijn hogere kilometerstanden niet echt een probleem met de juiste eigenaar.
Let er vooral op dat er niet met chassisnummers of stukken chassis is gerotzooid om zo een oudere identiteit te verkrijgen op een auto
.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2009 10:21 door Jurriaan.
Overal waar vuil zich kan ophopen kan roest ontstaan. Zowel van binnen als van buiten, goed opletten.
- carosserie
Eigenlijk net als bij carrosserie, beruchte punten zijn onder andere: voorschermen, voetbenbakken, dorpels, a&b stijlen, reservewielbak, achterbalk body, etc etc.
- motor. zie nog de 3.5 (met 4-bak), maar ook regelmatig de 3.9 (met 5-bak of automaat). wat heeft voorkeur en waarom
Vierbak is wat lawaaieriger maar onverwoestbaar. LT77 is een prima bak, R380 beter. Automaat heeft niet mijn voorkeur, net als de Borg Warner. Doe mij maar een LT230.
- ervaringen op gas. ben zelf meer liefhebber van diesel ivm trekracht en lage toeren, maar zal met V8 ook wel lukken?
V8 loopt prima op gas. Zelf 30.000km/jaar gereden met Impco LPG. Verbruik net iets minder dan 1L op 6km. Let op je actieradius, en wat je aan eventuele bagageruimte wil opofferen voor een gastank. Mijn voorkeur zou 70L onderbouw zijn op de plaats van de benzinetank, en dan de benzinetank 40L onder de vulopening in een loze ruimte aldaar. Zo blijft alle bagageruimte behouden. Eventueel zou je dan nog een klein tankje in het interieur kunnen bijplaatsen.
- levensduur motor. zie gezien de leeftijd de nodige kilometers, wat is acceptabel. Zie ook regelmatig de cilinderdruk vermeld staan. Wat mag deze zijn cq moet deze minimaal zijn (sommige varieren van 10-12, anderen 11-12)
Als er niet op onderhoud bespaard is, zijn hogere kilometerstanden niet echt een probleem met de juiste eigenaar.
Let er vooral op dat er niet met chassisnummers of stukken chassis is gerotzooid om zo een oudere identiteit te verkrijgen op een auto
.
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2009 10:21 door Jurriaan.
-
jodi
Re: RRC tips en advies gezocht
bedankt voor de tips. Ben onder tussen met een aantal wezen rijden en heb nog een aantal gepland. Wel een groot verschil en wat een verschil met een defender diesel. Merk wel dat ik koppel van een diesel in eerste instantie mis. Nog even doorgaan met proberen.
Jodi
Jodi