wat is het effect van te veel toe spoor en wat met te veel uitspoor
of wat merk je aan het sturen bij te veel van een van die dingen
jo
toespoor
-
Marc-my-Words
Re: toespoor
Dag Jo,
Bij beide heb je uiteindelijk teveel bandenslijtage.
Maar eerder kan je het alsvolgt merken:
Bij een bocht doen de buitenste wielen het meest, en dit effect treed al heel gauw op.
Heb je teveel toespoor dan krijg je een zenuwachtig stuur, je stuurt een beetje, en zodra het buitenste wiel de overhand krijgt krijg je nog wat extra.
Omgekeerd: teveel uitspoor, je stuurt een beetje, en daarna moet je nog wat extra geven om de bocht door te komen.
In beide gevallen is het lastig rustig rechtuit te rijden, bij teveel toespoor heb je een nerveus effect, bij teveel uitspoor een vaag zoekend.
Marc
Bij beide heb je uiteindelijk teveel bandenslijtage.
Maar eerder kan je het alsvolgt merken:
Bij een bocht doen de buitenste wielen het meest, en dit effect treed al heel gauw op.
Heb je teveel toespoor dan krijg je een zenuwachtig stuur, je stuurt een beetje, en zodra het buitenste wiel de overhand krijgt krijg je nog wat extra.
Omgekeerd: teveel uitspoor, je stuurt een beetje, en daarna moet je nog wat extra geven om de bocht door te komen.
In beide gevallen is het lastig rustig rechtuit te rijden, bij teveel toespoor heb je een nerveus effect, bij teveel uitspoor een vaag zoekend.
Marc