Ruitenwisserbladen voor Disco II 2003

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tata-D2

Ruitenwisserbladen voor Disco II 2003

Bericht door Tata-D2 »

Heren, Dames Larofielen,
Tijdens vakantie Tsjechie grote pech gehad. Ruitenwisserbladen zijn aan vervanging toe.
Waar kan ik die het beste halen, behalve bij de dealer?
Groet, Willem

Tata-D2.
Dennis101

Re: Ruitenwisserbladen voor Disco II 2003

Bericht door Dennis101 »

Ik heb bij onze Freelander diverse merken ruitenwissers geprobeerd, maar geen enkele voldeed echt goed.
Alleen de originele van de dealer zijn stil en vegen bij ons goed.
Geen idee of hoeveel ze gekost hebben, maar ze voldoen goed en dat is het enige wat voor ons belangrijk is.

Dennis B
Marc-my-Words

Re: Ruitenwisserbladen voor Disco II 2003

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Tata-D2,

Wat de specifieke eisen voor een D2 zijn weet ik niet, maar voor mijn Defender gebruik ik al jaren een leuke mix.
Allereerst heb ik toen de oude wissels sleets werden (en dat gauw bij een Defender) een setje kunststof strips met dubbele wisselbladen gemonteerd.

Even knutselen om de oude rubbers uit de constructie te wippen en dan de nieuwe kunststof vervangers in de wisser schuiven.
Ook die dubbele gaan stuk (bij mij zelfs snel want het betrof een winkeldochter). Als ze minder gaan wissen, of het wisrubber geeft het op, dan monteer ik een setje losse wisrubbers in de plastic strip. Waarschijnlijk zijn die rubbers wel ergens los te koop, maar ik koop in Frankrijk bij de grotere supermarché een paar enkele vervangbladen (met dus een enkele plastic-strip) en liefst de versie van 70cm - want dan kan ik er 2 lengten uit halen.
Een klein drupje rubberlijm om het rubber tegen schuiven te fixeren en klaar is Marc.
Het voordeel van de dubbele wisbladen: de druk is niet al te hoog, en het wist toch netjes. Ander voordeel: de afstelling van de wisarmen komt niet zo nauw, ze gaan gewoon niet scheef over de ruit.

Dus als je er niks aan hebt voor een D2, dan hebben de Defender jongens (en meisjes) er wellicht wel iets aan -- al was het maar een goede reden om nog eens naar Frankrijk te gaan.

Groeten Marc
Plaats reactie