misschien wel vloeken .....
-
jan
misschien wel vloeken .....
Ik rijd nu een calssic range rover uit 1977 , nu ben ik benieuwd zijn of er hier ook mensen die ervaring met een mercedes G-klasse hebben , lijkt me ook wel eens wat om zo'n auto te rijden/hebben (lange uitvoering)
of toch maar voor een 110 gaan ??
of toch maar voor een 110 gaan ??
-
RoLandrover
Re: misschien wel vloeken .....
Toen ik aan 4x4 begon was destijds de keus een 90 of een G,.....
't is een 90 geworden,.................................................................
...............................................................................................
...............................................................................................
...................................................................................................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, puntje puntje punt
btw Das Auto Bild (maand of weekbald? ) oid staat een verhaal in over de G.
grtn
RoLandRover die een G met minimaal 130 Pk onder de kap een prima en mooie wagen vind!
't is een 90 geworden,.................................................................
...................................................................................................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, puntje puntje punt
btw Das Auto Bild (maand of weekbald? ) oid staat een verhaal in over de G.
grtn
RoLandRover die een G met minimaal 130 Pk onder de kap een prima en mooie wagen vind!
-
Marc-my-Words
Dag Jan,
Ik zou maar voor een 110 gaan G-fahrer zwaaien niet naar elkaar, en bedenkt dat verflucht in het duits iets heel anders is.
Grüße Marc
Ik zou maar voor een 110 gaan G-fahrer zwaaien niet naar elkaar, en bedenkt dat verflucht in het duits iets heel anders is.
Grüße Marc
-
Bart van Dessel
Als je nu een RRC rijdt dan zou ik zeggen, ga 's kijken voor een G. Een 110 is een mindere auto dan een RRC en een G-klasse. Dan bedoel ik qua comfort en zitpositie. Ze zijn niet voor niks al 40 jaar of ouder qua concept. Een G vind ik een geweldige wagen, de enigste mooie Mercedes, al is het eigenlijk een Puch...... en zwaaien naar mekaar....dat is nou het meest onbelangrijke bij het maken van een autokeuze.
groetjes, Bart
groetjes, Bart
-
Jurriaan
Laatst een G500 gereden, zwaaien naar een andere G...en er werd teruggezwaaid. Alleen Defensie zwaait niet terug, maar er zal ook niet veel gezwaaid worden vanuit de Korps Mariniers Defenders die nog in dienst zijn
Wereldauto trouwens zo'n G, ik zou een G400cdi wel eens willen proberen.
Maar denk dat een 110 met misschien wat puntjes op de i best ook een leuke optie kan zijn. Paar andere stoelen bijvoorbeeld, die van een G zitten wel wat beter
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2009 21:05 door Jurriaan.
Wereldauto trouwens zo'n G, ik zou een G400cdi wel eens willen proberen.
Maar denk dat een 110 met misschien wat puntjes op de i best ook een leuke optie kan zijn. Paar andere stoelen bijvoorbeeld, die van een G zitten wel wat beter
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2009 21:05 door Jurriaan.
-
laro
Bezint eer ge begint aan een G, roesten kunnen die, niet vooruit te branden met 88 pk aan boord en bijna 2 ton aan de haak, en nog maar te zwijgen over de onderdelenprijzen...............
-
Bart van Dessel
Hoeveel pk heeft een 2.5D in een 110? 60? De Mercedes diesel draait 500.000 km en méér zonder problemen en de 88 pk is voldoende om vlot met het verkeer mee te kunnen komen. Onderdelen zijn misschien duurder maar daar hoef je ook niet zo vaak naar op zoek. Maar ik snap natuurlijk dat je je als rasechte LaRo rijder je wilt verdedigen. En het roesten, dat kunnen de G's inderdaad, maar ik heb Defender TD5's gezien van 2001 die doorgeroest waren, niet te begrijpen.
gr, Bart
gr, Bart
-
Larosaurus
Re: misschien wel vloeken .....Mercedes Gay....
Een kameraad heeft een tijdje een gay gehad, maar dat was een tranendal qua roest, wat wel opviel is een stuk meer comfort binnenin, luxe stoelen etc, maar met gaten in de carroserie en zeker in de stijlen rondom de achterdeur allerlei rottigheid was dat geen lang plezier.
-
Tom
Als ik in de G (mag rijden), en toevallig een andere G tegen kom wordt er altijd gezwaaid! Het is niet te vergelijken met een Defender 110 (uit 2004, weet niet hoe het met het nieuwe model zit) Verder zijn de onderdelen en onderhoud erg duur, maargoed qua comfort top, ook op de snelweg! Wij hebben er een met de 4 liter V8 diesel, en die heeft toch bijna 300pk met chiptuning, en ik kan je vertellen: dat wil best voorruit.(ondanks hij 2,5 ton weegt!) Ik heb het idee dat die nog ietsje sneller is dan die diesel v8 uit de nieuwe range rover sport.
De 4 liter v8 diesel wordt alleen niet meer geleverd. Verder kan ik je niks over de oudere modellen G klasses vertellen, maargoed kom eens naar een dag van Mercedes benz terrein wagen club ( [www.mbtcn.nl] ) Daar rijden ook aardig wat oudere modellen rond. In het terrein zijn ze trouwens ook top: sper op alle wielen!
Groet, Tom
De 4 liter v8 diesel wordt alleen niet meer geleverd. Verder kan ik je niks over de oudere modellen G klasses vertellen, maargoed kom eens naar een dag van Mercedes benz terrein wagen club ( [www.mbtcn.nl] ) Daar rijden ook aardig wat oudere modellen rond. In het terrein zijn ze trouwens ook top: sper op alle wielen!
Groet, Tom
-
Gert
Een 2,25D heeft er 62, en ik dacht dat een 2,5D (NA) er 65 had.
Mijn auto weegt 2300 kg, en heeft diezelfde 62 pk
Meekomen met het (vrachtwagen)verkeer is geen probleem, althans, hier in NL.
Groeten,
Gert
Mijn auto weegt 2300 kg, en heeft diezelfde 62 pk
Meekomen met het (vrachtwagen)verkeer is geen probleem, althans, hier in NL.
Groeten,
Gert
-
Jurriaan
Toch heb je die sperren wel nodig, of iets van traction control. Vond 'm verbazingwekkend weinig in- en uitveren die G. Wel een moderne, weet niet hoe het bij de eerdere is? Staat hier om de hoek een belastingvrije Duitse? import, een lange. Fraaie auto. Maar ja, dat vind ik bijvoorbeeld ook van een nette oude BJ
Jurriaan.
Jurriaan.
-
jan
Zal toch maar eens een proefrit gaan maken, en wat de roest betreft een rrc kan ook flink roesten ( heb er 1 gerestaureerd en dan kom je wat tegen hoor ) dat zwaaien vindt ik ook niet het belangrijkste ,
er rijden momenteel ook best veel lr rijders die niet zwaaien maar alleen de auto rijden omdat het stoer lijkt .
er rijden momenteel ook best veel lr rijders die niet zwaaien maar alleen de auto rijden omdat het stoer lijkt .
-
G-men (Gargamel)
Ik kom maar zelden defenders tegen dat er niet gezwaaid wordt..... Range rovers is iets anders idd.
Ikzelf heb twee jaar geleden overigens voor dezelfde keuze gestaan.
Heb er toen een aantal bekeken, maar gezien de meestal toch rijkelijk aanwezige roest bij oudere g-klasses en de onderdelenprijzen voor de G heb ik toen voor de 110 gekozen.
Wat minder luxe (understatement), maar tot nu toe geen spijt van gehad.
Gerrit
Ikzelf heb twee jaar geleden overigens voor dezelfde keuze gestaan.
Heb er toen een aantal bekeken, maar gezien de meestal toch rijkelijk aanwezige roest bij oudere g-klasses en de onderdelenprijzen voor de G heb ik toen voor de 110 gekozen.
Wat minder luxe (understatement), maar tot nu toe geen spijt van gehad.
Gerrit
-
Puffino
Beste Jan,
Als de grijns op je gezicht eindeloos is en niet weg te krijgen, waarom dan kiezen voor een G?
Als je die grijns niet hebt, als je achter het stuuur vanje RR kruipt, OK, dan snap ik het wel, en maakt het niet uit. Koop je een Land Rover, je koopt een complete community. Met G is dat niet zo sterk. Als je dat niet erg vindt en het je puur om die wagen gaat, dan moet je dat lekker doen.
Land Rover, zoveel meer dan een 4x4.....
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Als de grijns op je gezicht eindeloos is en niet weg te krijgen, waarom dan kiezen voor een G?
Als je die grijns niet hebt, als je achter het stuuur vanje RR kruipt, OK, dan snap ik het wel, en maakt het niet uit. Koop je een Land Rover, je koopt een complete community. Met G is dat niet zo sterk. Als je dat niet erg vindt en het je puur om die wagen gaat, dan moet je dat lekker doen.
Land Rover, zoveel meer dan een 4x4.....
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Laro
G in het terrein top ? heb toch eens meegemaakt dat een 300GD de berg niet op kwam met al zijn sperren terwijl ik met mijn standaard Series in 1 keer naar boven reed zonder problemen, stond hij daar een beetje zuur te kijken met zijn ster vaan 100000 gulden, heb ik toch stiekem moeten lachen..........
-
Jurriaan
....maar toch heb ik met een G500 ook een smile op m'n gezicht. Ruit staat net zo rechtop, alleen komen de ruitenwissers wel steeds op hetzelfde punt terug Fatsoenlijke kachel en airco, kloppende zitpositie, goede stoelen.... Zou een Defender ook niet misstaan toch? Maar ja, de volgende Defender zal wel een plastic-fantastic apparaat worden waarbij dat soort simpele dingen ook gewoon wel kloppen
Eén troost echter, die G500 staat meer en vaker bij de dealer dan de D3 die 'm vooraf ging
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2009 02:24 door Jurriaan.
Eén troost echter, die G500 staat meer en vaker bij de dealer dan de D3 die 'm vooraf ging
Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2009 02:24 door Jurriaan.