hoi,
net bij mijn 300tdi (Defender) mijn kleppen laten stellen omdat het tikken van de kleppen mij een beetje erg leek en dacht dat het ermee gedaan zou zijn.
het tikken blijft (vooral bij hogere tourental) als die koud is maar waar ik vooral nu mee zit is dat die begint te pruttelen en de motor afslaat als ik bij een kruizing of stoplicht moet gaan stoppen. voor de rest rijd die goed, trekt goed door ....maar durf er nu eigenlijk niet mee te rijden voordat ik niet prezies weet wat er aan de hand is?
kleppen te strak gesteld of krijgt die juist te veel diesel?
kan mij iemand helpen hiermee?
dank
Nick
kleppen stellen en nu?
-
Erik One-ten+LW
Re: kleppen stellen en nu?
Ik weet natuurlijk niet wat je precies hebt gedaan (ook aan brandstofpomp gedraaid?), maar mijn 300tdi tikte ook heel erg. Kleppen stellen lostte het niet op. Het bleek de vacuumpomp voor de rembekrachtiging te zijn. Deze vervangen en het tikken was totaal weg..
Dat afslaan, is dat enkel na het kleppenstellen? Dan heb je echt iets verkeerd gedaan.
Erik
Dat afslaan, is dat enkel na het kleppenstellen? Dan heb je echt iets verkeerd gedaan.
Erik
-
Duct tape
Bij stationairtoerental bokken, op 3 (of minder) cilinders gaan lopen bij bepaalde motortemperaturen is goed mogelijk bij te strak gestelde kleppen heb ik ooit ervaren met een klein Japans benzine-autotje.... Even checken dus lijkt me verstandig.
Te weinig klepspeling kan resulteren in één of meerdere verbrande klep(pen).
Te weinig klepspeling kan resulteren in één of meerdere verbrande klep(pen).
-
Lucas van Lierop
Nick waar zit je ergens misschien kan iemand ff kijken? Ik zit zelf in Utrecht heb nu 2x kleppen van 300Tdi (Disco) gesteld, is niet zo moeilijk, ook niet voor beginner zoals ik.
Groet
Lucas
Groet
Lucas