veerstroppen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leo van der Poel

veerstroppen

Bericht door Leo van der Poel »

Hey allemaal

Ik heb een 109 D militair(NL) en wil de veerstroppen achter vervangen. Welke moet ik hebben, voor een 109 1 ton of voor een gewone 109. Kan ze niet meer opmeten. Vrouw is in garage geweest en om dat ik ze afgeslepen had zijn ze weggegooid. Goed bedoelt van haar dat ik in een schone ruimte kan werken, maar dit was een beetje voorbarig (toch hou ik van haar) hahahaha

mvrgr

Leo van der Poel
neef Henk

Re: veerstroppen

Bericht door neef Henk »

1 ton uitvoering

Groeten neef Henk
Leo van der Poel

Hey

Bedankt voor je antwoord Henk

mvrgr

Leo van der Poel
Nick

Bericht door Nick »

Ik heb voor mijn 109 ex leger met salisbury achteras gewoon de normale veerstroppen besteld, die pasten prima. Heb ze vandaag gemonteerd en ze waren lang genoeg.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
martin

Bericht door martin »

het hangt er ook vanaf in welke stand je de bladveren hebt hangen in de hoge of lage stand em heb je de originel schokdempers er nog onder hangen? ik heb er bij mij 2 inch langere van procomp onder zitten en daarom passen de normale stroppen niet zijn te kort dus heb ik de 1-tons stroppen geplaats. volgens mij als je de bladveren in de hoge stand hebt staan en de normale stroppen hebt gebruikt kan denk ik bij drempels en dergelijke de stroppen teveel klappen krijgen door het uitveren.

martin
Leo van der Poel

Hey there

Allemaal bedankt voor jullie uitleg.

mvrgr

Leo van der Poel
Gert

Bericht door Gert »

Leo,

Zou je me t.z.t. eens kunnen laten weten wat de lengte is van deze 1-tons veerstroppen ? De variant voor de 109" civiel zou 2x2 inch korter moeten zijn.

Dit alles omdat ik voor de 107" ook in de toekomst nieuwe moet bestellen. De huidige heb ik wel, maar deze zijn ietwat "versteend".

Groeten,

Gert
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Wat hebben veerstroppen nu met de hoogte van de auto te maken.
Ik denk dat jij het over iets anders hebt.
Veerstroppen zijn die dingen waar de bladveren mee aan de as vastzitten

fb
Leo van der Poel

Hey Gert

Zal ik doen, zet het wel op het prikbord

Bedankt allemaal

L. van der Poel
Plaats reactie