fiets computer

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ronald 109

fiets computer

Bericht door Ronald 109 »

Hallo

ik heb in het verleden wel eens gelezen over mensen die een fietscomputer gebruiken als snelheidsmeter
als er iemand is die dit gedaan heeft kan die mij dan vertellen hoe hij dat gedaan heeft en waar hij de sensor en de ontvanger bevestigd heeft
ik wil dit ook doen omdat ik andere velgen en hogere banden heb tov. het origineel.

bij voorbaat dank

Ronald
dimitri

Re: fiets computer

Bericht door dimitri »

wat lees voer
Ronald 109

Bericht door Ronald 109 »

dank je een paar leuke ideen op gedaan nu nog uitvoeren

gr
Ronald
Erwin 110TD5

Bericht door Erwin 110TD5 »

ook eens uitgevoerd : Fietcomputer in Grover-2

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Davy

Bericht door Davy »

Had je deze al gelezen?

[www.recreatieve.nl]

Ik moet die van mij nog plaatsen. Zit te twijfelen of ik een stukje spaak aan de handremtrommel ga (laat) lassen of dat ik ga zoeken naar een magneetje wat klein genoeg is om in een bestaand gat achterop de trommel te plakken. Voor de sensor denk ik dat ik een massief rond stukje staal aan de rechter chassisbalk laat lassen.

Davy
marcel

Bericht door marcel »

Fietscomputer op het stuur
Sensor op de voorvork
signaalgever tussen de spaken

:-)
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Magneet op de remtrommel van de handrem en de sensor op de remankerplaat. De hele remtrommel en v-bak beweegt t.o.v. het chassis. De afstand tussen de sensor en de magneet moet dus nogal groot zijn om alles altijd vrij te laten lopen.
Gevolg dat je sensor mischien altijd even goed zal werken. De remankerplaat en trommel hebben wel altijd een vaste afstand. Kan alles dichter bij elkaar gemonteerd worden.

Arnold.
richard78

Bericht door richard78 »

en dan gewoon iemand achter je landrover laten fietsen:-)
Davy

Bericht door Davy »

Hoi Arnold,

De remtrommel weet ik te vinden, maar wat is dan de ankerplaat?

Davy
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Dat is de plaat waar de remschoenen, cilinders en stelboutjes aan vast zitten. Zeg maar de achterzijde van de rem. De randen van de trommel vallen er precies in de opstaande rand van de ankerplaat.

Arnold.
Cees Spithoven

Bericht door Cees Spithoven »

ik rij al jaren rond met een fiets computer en de sensor zit bij mij in de km teller het plaatsen van een magneetje is dan niet nodig omdat er al een magneetje ronddraait in de teller.
één nadeel is dat je nog al wat rekenwerk heb voor de instelling.

Cees
Davy

Bericht door Davy »

Ah, helder. TX! Ik was dus van plan het chasis te gebruiken voor de steun, maar daar zie ik nu dan toch maar vanaf.
Plaats reactie