ombouw salisbury->rover as
-
Rangie110 'Last Dime'
ombouw salisbury->rover as
Heren techneuten,
morgen gaat de salisbury as onder de one-ten vandaan, en komt er een 24 spline rover as met ashcroft steekassen weer onder.
wie kan me vertellen welke cardan as ik nu moet gaan gebruiken? neem aan dat de orginele te kort is??
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
morgen gaat de salisbury as onder de one-ten vandaan, en komt er een 24 spline rover as met ashcroft steekassen weer onder.
wie kan me vertellen welke cardan as ik nu moet gaan gebruiken? neem aan dat de orginele te kort is??
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
Rangie110 'Last Dime'
Re: ombouw salisbury->rover as
oh ja, er zit een ZF automaat bak achter.
Wel handig om te weten wellicht??
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Wel handig om te weten wellicht??
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
bowy
Je moet een aandrijfas van een 110 TD5 vanaf 2005 of 2006 hebben. Vanaf dat moment zitten er geen salsbury assen meer onder. Je kunt trouwens ook gewoon je eigen as even laten verlengen bij Technotrans, dat is met nog geen 100,- bekeken.
GR Bowy
GR Bowy
-
Tom mwl
Hoi,
Je zou er een tussenschijf/bus voor kunnen (laten) draaien. Dan kan je de oude as mooi blijven gebruiken en het lengte tekort van de as vang je op met deze tussenbus.Deze schijf zet je ertussen bij de cardanfles .Langere bouten erdoor of met tapeindjes werken.Het lijkt me goedkoper dan een nieuwe aandrijfas.
groet, tom
Je zou er een tussenschijf/bus voor kunnen (laten) draaien. Dan kan je de oude as mooi blijven gebruiken en het lengte tekort van de as vang je op met deze tussenbus.Deze schijf zet je ertussen bij de cardanfles .Langere bouten erdoor of met tapeindjes werken.Het lijkt me goedkoper dan een nieuwe aandrijfas.
groet, tom
-
RoLandrover
het verschil is in ieder geval 30mm,
30 mm langer dus.
grtn
RoLandRover
30 mm langer dus.
grtn
RoLandRover
-
Rangie110 'Last Dime'
vandaag het verschil even gemeten, dat is 6 cm. met een schijf van 6cm ga ik maar niet werken, wordt er allemaal niet steviger op denk ik?
de as laten verlengen is idd ook een optie, maar mijn as is een shitpart, dat is de moeite niet.... was het nu een GKN
ga even kijken of er hier of daar 1 van een td5 ligt.
volgens mij staat er bij dakar in westerbork nog een schade bak.
ben ook direct mijn chassis maar even aan het repareren, viel best mee!! 2 slechte plekjes bij de veerschotel links achter, en 1 rechts achter.
de achterbalk viel mee zeg, alleen maar oppervlakkige roest, maar niet verrot, dus deze kan blijven zitten
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
de as laten verlengen is idd ook een optie, maar mijn as is een shitpart, dat is de moeite niet.... was het nu een GKN
ga even kijken of er hier of daar 1 van een td5 ligt.
volgens mij staat er bij dakar in westerbork nog een schade bak.
ben ook direct mijn chassis maar even aan het repareren, viel best mee!! 2 slechte plekjes bij de veerschotel links achter, en 1 rechts achter.
de achterbalk viel mee zeg, alleen maar oppervlakkige roest, maar niet verrot, dus deze kan blijven zitten
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
RoLandrover
hey dat is apart,..
de info die ik kon vinden op de engelse fora spraken over een 30mm,....
anyway,..super dat je chassis nog zo goed is! lekkere meevaller
grtn
RoLandRover
de info die ik kon vinden op de engelse fora spraken over een 30mm,....
anyway,..super dat je chassis nog zo goed is! lekkere meevaller
grtn
RoLandRover
-
bowy
Ron,
Ik ga zaterdag even naar Henk/Gerard toe, zal ik even voor je kijken?
Gr Bowy
Ik ga zaterdag even naar Henk/Gerard toe, zal ik even voor je kijken?
Gr Bowy
-
Rangie110 'Last Dime'
Je hoeft niet tekijken Bowy,
een td5 uit 2003 heeft 1100mm tussen de flenzen van de tussen bak en de achteras, bij mij is dit 1300mm.
er is geen standaard roveras met deze maat, dus laat er morgen 1 maken bij technotrans.
die 30 mm klopt wel Roland, bij mij is het geen 60, maar 50mm, dat is 20mm meer door het verhogen denk ik??
was ie niet verhoogd, dan had de as van een td5 uit 2003 idd ook gepast.
vandaag ook de kabelboom uit het chassis getrokken, deze was een beetje verbrand tijdens het lassen
heb hem nu over het chassis gelegd in een flexibele buis.
Vrijdag weer verder met sleutelen, dan alleen nog de fusee's vervangen van de vooras, en de voorruit vervangen
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
een td5 uit 2003 heeft 1100mm tussen de flenzen van de tussen bak en de achteras, bij mij is dit 1300mm.
er is geen standaard roveras met deze maat, dus laat er morgen 1 maken bij technotrans.
die 30 mm klopt wel Roland, bij mij is het geen 60, maar 50mm, dat is 20mm meer door het verhogen denk ik??
was ie niet verhoogd, dan had de as van een td5 uit 2003 idd ook gepast.
vandaag ook de kabelboom uit het chassis getrokken, deze was een beetje verbrand tijdens het lassen
heb hem nu over het chassis gelegd in een flexibele buis.
Vrijdag weer verder met sleutelen, dan alleen nog de fusee's vervangen van de vooras, en de voorruit vervangen
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
-
bowy
OKee, prima.
Hoop dat mijn kabelboom heel blijft tijdens het lassen, nu wel midden in de verstevigingsklus van de rechterlangsligger dus...... weet ik zaterdag
GR Bowy
Hoop dat mijn kabelboom heel blijft tijdens het lassen, nu wel midden in de verstevigingsklus van de rechterlangsligger dus...... weet ik zaterdag
GR Bowy
-
Rangie110 'Last Dime'
ik heb hem gewoon doorgeknipt, waar ie achter het chassis uit komt, en dan voor er uit getrokken.
ff repareren, nix aan de hand.
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
ff repareren, nix aan de hand.
Gr Rangie110
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"