Verstuiver verwijderen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas

Verstuiver verwijderen

Bericht door Bas »

Na aanleiding van het verkeert aansluiten van mijn gloeipluggen op het weerstand is mn eerste gloeiplug in de serie kapot geklapt omdat ie 24 volt op zn donder kreeg en ligt nu in de verbrandingskamer en maakt nu een hammerend geluid. Ben al met een magneetje en een zuigslangetje aangeloten op een stofzuiger via het gat van de gloeiplug naar binnen gegaan om hem leeg te zuigen. Maar ik kom niet ver genoeg binnen op een of andere manier en wil nu via het gat van de verstuiver naar binnen gaan.

Maar ik krijg de verstuiver er met geen mogelijkheid uit. Is hier een speciale polietrekker voor?
Ik hoor het graag.

Mvgr Bas
Sylvester

Re: Verstuiver verwijderen

Bericht door Sylvester »

Bas, als de gloeidraad een hamerend geluid maakt ligt ie op de zuiger, daar kom je door het gat van de verstuiver niet bij, want deze zit in de voorkamer. De enige remedie is de kop lichten.

Groet Sylvester.
Nick

Bericht door Nick »

Als je gelukt hebt kun je er net bij, in de voorkamer zit namelijk een soort van sleuf waar je met een slangetje aan de stofzuiger, of een heel kleine magneet op stok wel bij kunt. Anders kun je nog altijd de motor effe op de startmotor te laten draaien met de verstuiver eruit, als je geluk hebt worden de resten er dan uitgeblazen.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
paul, be

Bericht door paul, be »

met kruipolie? Beetje wrikken na een tijdje.
Bas

Bericht door Bas »

Wat ik ook doe ik krijg hem er niet uit.
Iemand nog tips?

Mvgr Bas
Tom mwl

Bericht door Tom mwl »

houten blokje er tegen zetten en daar tikjes met een hamer op geven van meerdere kanten .
als hij eerst maar wat wiebelt en losachtig gaat zitten trek je hem er zomaar uit.
en dan net als Nick zei doorstarten en met een beetje geluk vliegt het stukje er zo uit.
Tijdens het doorstarten de stopknop uittrekken.
groet, tom
Janw 130

Bericht door Janw 130 »

Op de LRCH staat hij al te koop, zie je het echt niet meer zitten?

Gr.

Jan
Bas

Bericht door Bas »

Jan,

Ik zie het wel zitten maar ben binnenkort mijn stalling kwijt waar ik ook kon sleutelen. Ik vind het erg zonde om hem dag en nacht op straat te zetten. Doet me heel heel veel pijn hem weg te moeten doen en er een modernere landrover voor aan te schaffen. Maar zolang hij niet weg is blijf ik hem rijden en onderhouden al is het bij me op straat voor me voordeur.

Gr Bas
Plaats reactie