krakend geluid bij maximaal sturen
-
RufusXXL
krakend geluid bij maximaal sturen
Hallo,
Tijdens de vakantie viel me een krakend geluid (tak-tak-tak......) op bij het linker voorwiel bij (vrijwel) maximaal sturen. Op een vlakke ondergrond hoor ik niets maar in de bergen, haarspeldbochten enz hoorde ik het overduidelijk. Is dit het einde van het wiellager of wellicht iets anders??
Alvast bedankt!
Robert
Tijdens de vakantie viel me een krakend geluid (tak-tak-tak......) op bij het linker voorwiel bij (vrijwel) maximaal sturen. Op een vlakke ondergrond hoor ik niets maar in de bergen, haarspeldbochten enz hoorde ik het overduidelijk. Is dit het einde van het wiellager of wellicht iets anders??
Alvast bedankt!
Robert
-
Aad Koene
Re: krakend geluid bij maximaal sturen
Hoogstwaarschijnlijk een Homokineet die zijn einde nadert ...
Aad Koene
Serie 1 Pick Up, 1956 "Prikup"
Serie 2a Stawag, 1972 "Tinkerbell"
Forward Control 101 Ambu, 1977 "Knorretje"
Disco 1 Comm., 1990 "Chalky"
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Meer vragen is meer weten, meer weten is meer vragen
Aad Koene
Leer van de fouten van een ander, je wordt nooit oud genoeg om ze allemaal zelf te maken.
-
RufusXXL
Aad, Arend bedankt voor de snelle reacties!
Is het makkelijk te controleren wie de boosdoener is (homokineet of driveshaft) Of is het eigenlijk gewoon beter de homokineet te vervangen en kijken of dit de oplossing is?
Robert
Is het makkelijk te controleren wie de boosdoener is (homokineet of driveshaft) Of is het eigenlijk gewoon beter de homokineet te vervangen en kijken of dit de oplossing is?
Robert
-
RufusXXL
Nu ik er over nadenk........bij het op laten komen van de koppeling na het schakelen krijgt de auto een trap onder z'n kont (alsof er ergens speling zit in de aandrijflijn). Zou dit kunnen komen door een driveshaft die bijna op is?
Robert
Robert
-
Aad Koene
Kan, maar hoeft niet per se.
Speling komt op alle plaatsen van de overbrenging voor, het totaal is de optelsom van alle spelingen.
Kijk vooraleerst eens of je Difflock niet per ongeluk staat ingeschakeld.
Aad Koene
Speling komt op alle plaatsen van de overbrenging voor, het totaal is de optelsom van alle spelingen.
Kijk vooraleerst eens of je Difflock niet per ongeluk staat ingeschakeld.
Aad Koene