olie vulpomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marco de Lange

olie vulpomp

Bericht door Marco de Lange »

Vraagje, ik ben al lang op zoek naar een betaalbare "olievulpomp" o.i.d. om gemakkelijk transfer box en assen te kunnen vullen met EP (zonder knoeiwerk). Ik heb zo'n formaat vetspuit ding met twee slangen maar dat werkt ook niet goed door dikke olie en geknoei. Zoiets als een 10 liter vat met pompje er bovenop lijk mij wel handig. Iemand een idee/tip?

Groeten,
Marco
[www.marcodelange.nl]
Hans 109

Re: olie vulpomp

Bericht door Hans 109 »

Een onkruidspuit een beetje ombouwen. Slangetje aan het mondstuk, op druk pompen, en de olie loopt langzaam maar zeker naar binnen
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik heb zo'n pomp, maar gebruik hem nooit omdat wat mij betreft zo'n literfles EP90 met zo'n plastic "slurf" eraan eigenlijk handiger werkt. Die fles vul ik dan een paar keer bij uit een jerrycan van 5 liter.

Hermen
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Onder andere Pressol heeft transmissieolie handpompjes in het programma die direct passen op de standaard 20 liter emmers.
Bijna elke leverancier van garage inrichtingen kan het leveren.

Dennis B
Marco de Lange

Dank Dennis, die Pressol spullen zien er goed uit, weet jij welke variant uit het assortiment in een 20 liter emmer past?

Groeten,
Marco
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Als het goed is zou de 6 l/min SRL500 met kogelkraan (met kraantje knoeit het stukken minder) onder de versnellingsbakolie pompjes moeten passen.
Ik zie ze ook zonder het stalen deksel, maar dan moet je een gat maken in de emmer en het plastic deksel van een emmer is een stuk minder stabiel.

Dennis B
Marco de Lange

Dat ziet er bruikbaar uit dank, wat bedoel je precies met de kogelkraan? Is dat een losse extra of zit die op de SRL500? Op wat voor soort emmer / vat past deze pomp, weet je dat ook?

Heb nu een garage met 'wat' EP op de vloer en van dat gedoe wil ik af.

Groeten,
Marco
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Je hebt types waarbij de slang aan het uiteinde alleen een stalen bochtje heeft en je hebt ze die voor het bochtje nog een kraantje heeft. Bij de laatste kun je het kraantje eerst dichtzetten voordat je onder de auto vandaan komt, waardoor de inhoud van de slang niet leeg kan lopen op de garagevloer.

Diverse oliefabrikanten leveren de olie ook in 20 liter emmers/vaatjes, hier past deze pomp direct op.
Als je bij Kroon olie de Unigear HS opzoekt zie je een afbeelding van zo'n emmer naast de andere (groot) verpakkingen.

Dennis B
Marco de Lange

AH duidelijk, dank, dat zijn dan de twee dingen die ik nodig heb, nu nog een shop vinden
Plaats reactie