tja voor me in de bankschroef staat een 4 bouts stuurhuis dat ik in mijn laro wil bouwen
volgens de vorige eigenaar lekt hij
ik kijk en zie twee keerringen en een deksel bovenop en verder wat leidingen e.d.
waar zit de valkuil het lijkt me allemaal niet zo moeilijk maar voor ik het ding uit elkaar trek is het misschien verstandig om de ervaring van anderen te vragen
dus wie heeft er ervaring mee en waarom gaan die dingen altijd lek ?
valkuilen
-
Scratch
Re: valkuilen 4 bouts stuurhuis
Hoi Winfred
Los halen is niet zo moeilijk
De deksel kun je los draaien door de 4 bouten te verwijderen en dan de moer los te draaien, met een in-bus draai je dan de deksel omhoog tot hij er af is.
Dan aan de onderkant de pitman arm er afhalen en de verticale as kan uit het huis getrokken worden.
Dan kun je de bovenste horizontale as er uithalen (moer met contra moer los maken en verwijderen.
De onderste horizontale as kan los door aan de voorkant een borg ring los te halen (drevel door gaatje boven in)
Daarna de moer aan de zijkant los om de spanning er af te halen (geborgd met een in-bus)
Als het goed is is je huis nu leeg en kun je makkelijk alle keringen, lagerschalen en lagers wisselen.
Mocht je stuurhuis aan de onderkant lekken dan is het goed om even de onderkant van de verticale as te controleren. Is deze ernstig beschadigd, dan is het lekken niet te verhelepen....
Leesvoer:
[landrover.startpagina.nl]
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('2a6f86acd791aecad09ffb964c4cc8e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9500648, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Los halen is niet zo moeilijk
De deksel kun je los draaien door de 4 bouten te verwijderen en dan de moer los te draaien, met een in-bus draai je dan de deksel omhoog tot hij er af is.
Dan aan de onderkant de pitman arm er afhalen en de verticale as kan uit het huis getrokken worden.
Dan kun je de bovenste horizontale as er uithalen (moer met contra moer los maken en verwijderen.
De onderste horizontale as kan los door aan de voorkant een borg ring los te halen (drevel door gaatje boven in)
Daarna de moer aan de zijkant los om de spanning er af te halen (geborgd met een in-bus)
Als het goed is is je huis nu leeg en kun je makkelijk alle keringen, lagerschalen en lagers wisselen.
Mocht je stuurhuis aan de onderkant lekken dan is het goed om even de onderkant van de verticale as te controleren. Is deze ernstig beschadigd, dan is het lekken niet te verhelepen....
Leesvoer:
[landrover.startpagina.nl]
gr Eric
laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('2a6f86acd791aecad09ffb964c4cc8e2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9500648, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
winfred
Re: valkuilen
bedankt voor de reactie
ja ik dacht al zoiets maar was bang dat ik ergens op moest letten
ik heb ook een keer een relay van een stage one uit elkaar gehaald en dat heeft me 2 uur gekost om het ding weer in elkaar te zetten
zit een honder ponds veer in en de stuuras had ik twee keer zowat vast in het plafon zitten dus levensgevaarlijk
maar dat hoef ik volgens mij met deze niet te verwachten
wel blijft de vraag waarom de stuurhuizen zo vaak lekken
ja ik dacht al zoiets maar was bang dat ik ergens op moest letten
ik heb ook een keer een relay van een stage one uit elkaar gehaald en dat heeft me 2 uur gekost om het ding weer in elkaar te zetten
zit een honder ponds veer in en de stuuras had ik twee keer zowat vast in het plafon zitten dus levensgevaarlijk
maar dat hoef ik volgens mij met deze niet te verwachten
wel blijft de vraag waarom de stuurhuizen zo vaak lekken