Meer blauwe rook na plaatsen electr ontsteking
-
Ernst
Meer blauwe rook na plaatsen electr ontsteking
Hallo prikkers,
Ik heb in mijn serie IIa 1968 2.25 benz de oude ontsteking met contact punten vervangen door een nieuwe electr ontstekings unit.
Zo ver ik na kan gaan is er meer trekkracht maar ook meer rook!, waar kan dit aan liggen. Ik heb de unit rechts om gedraait (vroeger?) voor meer trekkracht, de motor pingeld niet!. Olie verbruik lijkt ook meer. Wie heeft hier voor een mogelijke verklaring ?.
Groet Ernst
Ik heb in mijn serie IIa 1968 2.25 benz de oude ontsteking met contact punten vervangen door een nieuwe electr ontstekings unit.
Zo ver ik na kan gaan is er meer trekkracht maar ook meer rook!, waar kan dit aan liggen. Ik heb de unit rechts om gedraait (vroeger?) voor meer trekkracht, de motor pingeld niet!. Olie verbruik lijkt ook meer. Wie heeft hier voor een mogelijke verklaring ?.
Groet Ernst
-
paul, be
Re: Meer blauwe rook na plaatsen electr ontsteking
blauwe rook lijkt mij verbranding van olie. Dat heeft verder niks te maken met ontsteking, wel raar dat het meer is geworden na de wissel. Wel een verklaring voor het meer olieverbruik dus, het wordt verbrand.
-
westfries.
lijkt op versleten klepgeleiders
Dat is als de motor gewoon lekker vlot start
zo niet staat de ondsteking veeeeeeel te vroeg
Dat is als de motor gewoon lekker vlot start
zo niet staat de ondsteking veeeeeeel te vroeg
-
neeen
Meer vervroegen is meer vacuüm, is dus meer olie langs de (versleten) klepsteel geleiders.
-
Dennis101
??????????
Dus jij beweert dat de stand van de gasklep afhankelijk is van de afstelling van de verdeler?
Bij mijn 2.25 benzine bepaalt de stand van het gaspedaal de stand van de gasklep.
Dennis B
Dus jij beweert dat de stand van de gasklep afhankelijk is van de afstelling van de verdeler?
Bij mijn 2.25 benzine bepaalt de stand van het gaspedaal de stand van de gasklep.
Dennis B
-
Henk Bossinade
Geachte Hr. Neeen ,verklaar u nader SVP. Dennis en ik willen graag wat bijleren
. Vr. gr. Henk B.
-
RoLandrover
Ik wil niet heel eigenwijs gaan doen hoor,.
maar als je de verdeler los hebt om te stellen, en je hangt een vacuum meter aan de carb dan zie je inderdaad verschil in vacuum in relatie met het verdraaien van de ontsteking. Zonder ook maar een moment aan de gasklep te komen!
dus kan het niet gewoon zijn dat Neeen dit bedoeld?
Niet geloven = zelf proberen + geen prikker = ooit te oud om bij te leren
[www.roverclub.nl]
Grtn
RoLandRover
maar als je de verdeler los hebt om te stellen, en je hangt een vacuum meter aan de carb dan zie je inderdaad verschil in vacuum in relatie met het verdraaien van de ontsteking. Zonder ook maar een moment aan de gasklep te komen!
dus kan het niet gewoon zijn dat Neeen dit bedoeld?
Niet geloven = zelf proberen + geen prikker = ooit te oud om bij te leren
[www.roverclub.nl]
Grtn
RoLandRover