Hallo,
Kan ik mijn mijls teller vervangen door een kilometer teller? Zonder problemen uiteraard?
Ik heb er nu namelijk (al een vervangen) mijls teller in zitten, maar deze geeft NIET de juiste km's aan (die staan er in het klein onder en stroken niet met de kilmeters op mijn GPS, niet een paar kilometer maar scheelt een km of 20 - 40 als ik tussen de 100 en 120 rijd) en hij moet dus vervangen worden en bednke me dan dat ik er voor de handigheid, net zo goed een met kilometeraanduiing in kan zetten.
De kabel is ook al vervangen dus denk niet dat dat de reden is, hij schommelt en geeft de verkeerde mijls/ kilometers aan.
Alvast bedankt voor enige tips !
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Kilometer teller vervangen mijls <> kilometers??
-
Davy
Re: Kilometer teller vervangen mijls <> kilometers??
Ik heb hetzelfde probleem met mn km-teller in kms. Geeft te weinig aan en de ene keer meer dan de andere keer. En bij lage snelheden zwabbert ie tussen de 0 en 40 km heen en weer. Persoonlijk maak ik me er niet zo druk over. Voor zover ik uit de meerdere priks die over dit probleem zijn geweest heb meegekregen is dat je bij je versnellingsbak iets kan stellen waardoor de kabel weer beter meegenomen wordt. Ik heb dit zo niet paraat, maar in het archief kan je denk ik wel een en ander terugvinden. Als leek denk ik dat je je probleem eerder hiermee oplost dan door het plaatsen van een andere klok. Maar ik ben wel vaker mis geweest hier
Oh, en 120 met een series III is me nogal een snelheid . Benzine?
Davy
Oh, en 120 met een series III is me nogal een snelheid . Benzine?
Davy
-
Pamela
het gaat hier over de 110 200tdi.....
En ik vind het knap irritant dat ik niet weet hoe hard ik rijd, dus vandaar..... (heb al boetes genoeg gekregen op 50 en 80 km wegen)
Ik zal eens zoeken...
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
En ik vind het knap irritant dat ik niet weet hoe hard ik rijd, dus vandaar..... (heb al boetes genoeg gekregen op 50 en 80 km wegen)
Ik zal eens zoeken...
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
richard78
Hardop denkend kom ik op het volgende: Je zou kunnen kijken of de kabel geen vreemde bochten maakt. Te krappe bochten kan de kabel minder soepel lopen. Je kan ook kijken waar de kabel de V-bak in gaat. kijk of alles goed vast zit, of de kabel er goed in zit, schoonmaken etc. De kabel invetten. Kijken of de kabel goed in de teller zit. Is de kabel wel origineel of plastic imitatie?
En als dit allemaal niet werkt een gps of tomtom in de auto zetten voor het correcte aantal km te bepalen. Je kan ook een touw met knopen uit het raam gooien en de knopen tellen. Moet je wel van knopen naar km converteren (1 knoop=1.85 km)
En als dit allemaal niet werkt een gps of tomtom in de auto zetten voor het correcte aantal km te bepalen. Je kan ook een touw met knopen uit het raam gooien en de knopen tellen. Moet je wel van knopen naar km converteren (1 knoop=1.85 km)