chassis 110
-
Roel
chassis 110
hallo , ik ben nu bezig m,n nog niet ingevoerde 110 kaal te maken om het chassis te laten stralen , dan kan ik het chassis repareren waar nodig ( in ieder geval de achterbalk en dan wil ik het chassis laten galvaniseren .
nu heb ik wel eens gelezen dat er prikkers zijn die het chassis bij de rdw laten zien/schouwen voordat het gestraald en verzonken wordt en er dan een soort label aan bevestigd krijgen.
2 vragen , waar is dit voor ? en is het noodzakelijk .
ik bedoel als ik m,n 110 weer heb opgebouwd en naar de invoerkeuring rijdt met een leesbaar chassisnr dan is er toch ook geen probleem?
bij voorbaat dank voor jullie reacties
mvg roel
nu heb ik wel eens gelezen dat er prikkers zijn die het chassis bij de rdw laten zien/schouwen voordat het gestraald en verzonken wordt en er dan een soort label aan bevestigd krijgen.
2 vragen , waar is dit voor ? en is het noodzakelijk .
ik bedoel als ik m,n 110 weer heb opgebouwd en naar de invoerkeuring rijdt met een leesbaar chassisnr dan is er toch ook geen probleem?
bij voorbaat dank voor jullie reacties
mvg roel
-
Wim Janssen
Re: chassis 110
Hoi Roel,
Normaal is er dan geen probleem tot dat je een keurmeester treft die denkt dat jij er een nieuw chassis onder gezet hebt. Ik heb destijds bij mijn 109 op Nederlands kenteken ook het chassis laten galvaniseren en toen was het chassisnummer daarna slecht leesbaar. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij de RDW voor een herinslag van mijn chassisnummer, in de veronderstelling dat ik nog niets fout gedaan had en dat gewoon alles klopte. De keurmeester vertrouwde het allemaal niet en ik moest een door het PAT team een identiteitsonderzoek laten doen. Gelukkig maakte ik op de meneer van het PAT team een veel betere indruk en was hij zeer onder de indruk van de totale restauratie die mijn auto ondergaan had. Hij had dan ook geen enkele argwaan over de hele zaak en kon het hele chassisnummer "zomaar" lezen, tekende alle formulieren en diezelfde dag had ik een nieuw chassisnummer.
Het ligt er dus maar net aan wie je op je pad tegenkomt.
Ander voorbeeld. Een vriend van mij liet vorige week een 109 Stawag APK keuren en krijgt hij een steekproef van de RDW. De RDW constateerde dat het chassisnummer slecht leesbaar was en "adviseerde" hem om dit opnieuw te laten inslaan. Verder constateerde hij dat er een neiuw chassis onder zat omdat dit pas helemaal geschuurd en geverfd was. De controles kunnen dus best ver gaan.
Ik zou gewoon die schouwing laten doen waarbij je dus eigenlijk aan de RDW uitlegt wat je allemaal van plan bent. Zij verzegelen dan je chassis en de hele zaak is bij hun bekend en je krijgt dus geen gekke vragen bij de invoerkeuring.
Anderzijds had ik hem persoonlijk eerst ingevoerd.
Groeten
Wim Janssen
110 CSW "William" (V8 powered)
[wim-janssen.fotopic.net]
Normaal is er dan geen probleem tot dat je een keurmeester treft die denkt dat jij er een nieuw chassis onder gezet hebt. Ik heb destijds bij mijn 109 op Nederlands kenteken ook het chassis laten galvaniseren en toen was het chassisnummer daarna slecht leesbaar. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij de RDW voor een herinslag van mijn chassisnummer, in de veronderstelling dat ik nog niets fout gedaan had en dat gewoon alles klopte. De keurmeester vertrouwde het allemaal niet en ik moest een door het PAT team een identiteitsonderzoek laten doen. Gelukkig maakte ik op de meneer van het PAT team een veel betere indruk en was hij zeer onder de indruk van de totale restauratie die mijn auto ondergaan had. Hij had dan ook geen enkele argwaan over de hele zaak en kon het hele chassisnummer "zomaar" lezen, tekende alle formulieren en diezelfde dag had ik een nieuw chassisnummer.
Het ligt er dus maar net aan wie je op je pad tegenkomt.
Ander voorbeeld. Een vriend van mij liet vorige week een 109 Stawag APK keuren en krijgt hij een steekproef van de RDW. De RDW constateerde dat het chassisnummer slecht leesbaar was en "adviseerde" hem om dit opnieuw te laten inslaan. Verder constateerde hij dat er een neiuw chassis onder zat omdat dit pas helemaal geschuurd en geverfd was. De controles kunnen dus best ver gaan.
Ik zou gewoon die schouwing laten doen waarbij je dus eigenlijk aan de RDW uitlegt wat je allemaal van plan bent. Zij verzegelen dan je chassis en de hele zaak is bij hun bekend en je krijgt dus geen gekke vragen bij de invoerkeuring.
Anderzijds had ik hem persoonlijk eerst ingevoerd.
Groeten
Wim Janssen
110 CSW "William" (V8 powered)
[wim-janssen.fotopic.net]
-
neef Henk
Re: chassis 110
Beter is het om eerst je auto in te voeren. Dan weet je zeker dat er een kenteken op zit voordat je begint met groot onderhoud. Als de boel al uit elkaar ligt zo ik persoonlijk eerst contact opnemen met de rdw, zij kunnen je uitleggen welke weg je moet bewandelen. Doe dit bij voorkeur schriftelijk zodat je bewijs hebt van wat er is besproken.
Succes met de restauratie.
Neef Henk
Succes met de restauratie.
Neef Henk
-
richard78
Re: chassis 110
Als je eerste restaureert en dan schouwt heb je idd de kans dat hij word afgekeurd en je je geld kwijt bent. Er zijn helaas een paar verhalen hierover bekent op dit prikbord. Daarnaast als je met een net gerestaureerde auto komt aanzetten wek je meer argwaan dat er iets is veranderd. Kom je met een oude vuile en roestige auto aan ziet het er meer autentiek uit. Bij een chassis wat met vast geroeste moeren vast zit is geloofwaardiger dat het 30 jaar oud is dan een net geverfd chassis dat met nieuwe moeren vast zit. Na 30 jaar verwacht je nou eenmaal verrotte moeren, slecht leesbare nummer, olielekkages etc etc etc
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7b5f22b951f749ea2c9d05736b45f43', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 8937291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7b5f22b951f749ea2c9d05736b45f43', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 8937291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marijn & Simba
Re: chassis 110
Als je je chassis thermisch laat verzinken vraag dan wel om een VIN-zegel dat daartegen kan.
Bij ons is een RDW-medewerker thuis geweest, omdat alles uit elkaar ligt. Kost wel wat extra, maar we hebben nu wel zekerheid dat we door mogen gaan zonder risico.
Onze S1 heeft er nu eentje met een kunststof zegel, omdat het chassisnummer na de restauratie verdwenen is en er dan een nieuwe ingeslagen moet worden (veerhanden worden vervangen).
Dat kunststof kan denk ik niet echt tegen de hitte, maar ook is je nummer dan niet meer leesbaar wat daarop staat.
Als je zekerheid wilt, bel dan gewoon de RDW, en maak een afspraak.
Als je een rollend chassis hebt kun je ook gewoon naar de RDW toe, dat scheelt je weer voorrijkosten a 100 euro.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c445e9e500bb319610cd83ce208149d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8937381, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij ons is een RDW-medewerker thuis geweest, omdat alles uit elkaar ligt. Kost wel wat extra, maar we hebben nu wel zekerheid dat we door mogen gaan zonder risico.
Onze S1 heeft er nu eentje met een kunststof zegel, omdat het chassisnummer na de restauratie verdwenen is en er dan een nieuwe ingeslagen moet worden (veerhanden worden vervangen).
Dat kunststof kan denk ik niet echt tegen de hitte, maar ook is je nummer dan niet meer leesbaar wat daarop staat.
Als je zekerheid wilt, bel dan gewoon de RDW, en maak een afspraak.
Als je een rollend chassis hebt kun je ook gewoon naar de RDW toe, dat scheelt je weer voorrijkosten a 100 euro.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5c445e9e500bb319610cd83ce208149d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8937381, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Roel
Re: chassis 110
he marijn je kunt dus met een rollend chassi naar de rdw ?
mijn 110 had maar 1 stoel erin , dus toe ik de rdw belde met de vraag of ik deze zo kon invoeren als een 110 stawag op geel kenteken kreeg ik te horen dat er het juiste aantal zitplaatsen in moesten zitten ander kreeg ik het niet op het kenteken vermeld
zodoende mijn keus om te beginnen aan de restauratie .
wel kloppen het motornr en chassinr met elkaar.
groet roel
alvast bedankt voor alle reacties
mijn 110 had maar 1 stoel erin , dus toe ik de rdw belde met de vraag of ik deze zo kon invoeren als een 110 stawag op geel kenteken kreeg ik te horen dat er het juiste aantal zitplaatsen in moesten zitten ander kreeg ik het niet op het kenteken vermeld
zodoende mijn keus om te beginnen aan de restauratie .
wel kloppen het motornr en chassinr met elkaar.
groet roel
alvast bedankt voor alle reacties
-
Marijn & Simba
Re: chassis 110
Met een rollend chassis en de drijflijn erin, kun je naar de RDW voor identificatie.
Dus NIET voor een kentekenkeuring, dan moet je auto inderdaad wel compleet zijn.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8e3f84729b72d7375edecbfeb6efcacd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8938799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dus NIET voor een kentekenkeuring, dan moet je auto inderdaad wel compleet zijn.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8e3f84729b72d7375edecbfeb6efcacd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8938799, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
paulus-109
Re: chassis 110
dat is natuurlijk onzin van de hoogste plank he,
ik ben al met vele jaguar mk 2,s xk,s en e-type,s naar de rdw geweest en heb niet een keer gehoord dat ie te nieuw was.
alleen maar complimenten voor de grondige restauratie,s en een glimlach bij de keuring zelf.
waar het wel om gaat is de correctheid van de documentatie en nummers.
zolang dat ok is is er geen vuiltje aan de lucht.
goede documentatie van de werkzaamheden is overtuigend genoeg.
paul
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2009 18:40 door paulus-110.
ik ben al met vele jaguar mk 2,s xk,s en e-type,s naar de rdw geweest en heb niet een keer gehoord dat ie te nieuw was.
alleen maar complimenten voor de grondige restauratie,s en een glimlach bij de keuring zelf.
waar het wel om gaat is de correctheid van de documentatie en nummers.
zolang dat ok is is er geen vuiltje aan de lucht.
goede documentatie van de werkzaamheden is overtuigend genoeg.
paul
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/06/2009 18:40 door paulus-110.
-
Roel
Re: chassis 110
hoi marijn die indentificatie , wat behelst dat precies en krijg je daar een bewijs van .welke je dan bij de kentekenkeuring/invoer weer moet overleggen of hoe moet ik dit zien?
groeten roel
groeten roel
-
Marijn & Simba
Re: chassis 110
Je maakt een afpraak, je zorgt dat je chassisnummer leesbaar is en je papieren bij je hebt.
Eventueel foto's van de auto zoals ie was en tijdens demontage in een mapje doen en gewoon heel enthousiast zijn.
De RDW leest dan je nummers, maakt er foto's van, ook van je hele chassis zoals het is. Als alles in overeenstemming is krijg je dus een identificatierapport, waarin als het goed is staat dat alles in orde is en wordt je 42 euro lichter gemaakt.
Ook hangen ze dan een zegel aan je chassis, of een ander kenmerk dat bij verzinken niet verdwijnt en als je dan voor de kentekenkeuring komt met een opgebouwde auto, en de auto is minimaal 2/3 van het origineel krijg je sowieso dat kenteken.
Mij werd verteld dat eerlijkheid en zelf initiatief tonen in combinatie met de juiste gegevens het beste werkt.
Niet vooraf al wat doen, maar alles verifieren bij de RDW lijkt erg omslachtig, maar voorkomt problemen.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23311097563cadc99034564f816a07a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8941503, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Eventueel foto's van de auto zoals ie was en tijdens demontage in een mapje doen en gewoon heel enthousiast zijn.
De RDW leest dan je nummers, maakt er foto's van, ook van je hele chassis zoals het is. Als alles in overeenstemming is krijg je dus een identificatierapport, waarin als het goed is staat dat alles in orde is en wordt je 42 euro lichter gemaakt.
Ook hangen ze dan een zegel aan je chassis, of een ander kenmerk dat bij verzinken niet verdwijnt en als je dan voor de kentekenkeuring komt met een opgebouwde auto, en de auto is minimaal 2/3 van het origineel krijg je sowieso dat kenteken.
Mij werd verteld dat eerlijkheid en zelf initiatief tonen in combinatie met de juiste gegevens het beste werkt.
Niet vooraf al wat doen, maar alles verifieren bij de RDW lijkt erg omslachtig, maar voorkomt problemen.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23311097563cadc99034564f816a07a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 8941503, 600, 600, 'Loading image ...', false);