koppeling S3
-
Fli
koppeling S3
Hoe komt de gaffel of vork en de druklager van het koppelingsmekanisme terug vrij nadat het werd ingedrukt.Maw wat vervangt de terug-trekveer die je in andere koppelingen soms aantreft.
-
Exfietser
Re: koppeling S3
In je drukgroep zitten circelvormig opgesteld vingervormige (bald)veren. Die drukken het druklager en daardoor de gaffel naar achteren.
Arnold.
Arnold.
-
112kris
Re: koppeling S3
Arnold...tot daar kan ik volgen,maar de druklager blijft toch tegen de drukgroep zitten ,niet drukken maar genoeg om hem constant te doen meedraaien of gaat ie na verloop van tijd zichzelf "terugtrekken".
-
Exfietser
Re: koppeling S3
Nee die blijft tegen de vingers aan drukken en meedraaien.
Als je de koppeling intrapt schuift het druklager over de priceas en stukje de drukgroep in. De vingerveren worden dan naar binnen geduwd waardoor de koppelingsplaat vrijkomt.
Arnold.
Als je de koppeling intrapt schuift het druklager over de priceas en stukje de drukgroep in. De vingerveren worden dan naar binnen geduwd waardoor de koppelingsplaat vrijkomt.
Arnold.
-
112kris
Re: koppeling S3
Maar het probleem was,de druklager draait nog mee nadat je reeds geschakeld hebt.Hoe trekt hij zich terug zonder veer of is het geen probleem dat hij nog enkele sec. meedraait en vanzelf zich vrijmaakt.
Bij de remmen is het de terug-trekveer die in de remtrommels zitten die de olie doet terug vloeien naar de reservoir en bij de koppeling ?
Bij de remmen is het de terug-trekveer die in de remtrommels zitten die de olie doet terug vloeien naar de reservoir en bij de koppeling ?