Nou daar zijn we weer,
Heb zoals ik al in een eerder topic heb verteld mijn belgje voorzien van een nieuwe normale conventionele ontsteking ( dus geen waterdichte meer) Nu had ik deze er dus gewoon ingeprakt en startte en liep goed, (redelijk goed) hij liep dus 1:8 maar heb nu met de stroboscoob lamp erop gezeten en nu bleek dat ie dus veel een veel te vroeg stond, merkteken op de poeli zag ik ergens bovenop de poeli dus niet eens in de buurt van de merktekens op het blok. en de contacthoek heb ik ook op zo'n 57 graden gesteld. dus het lijkt me dat dat allemaal goed moet zijn, maar nu loopt ie dus een flink stuk duurder. Moet ik de carburator ook opnieuw afstellen of wat dan maar ook, ik weet het effe allemaal niet meer
Groetjes Richard Dries
raadsel van 1:8 naar 1:6
-
Dennis101
Re: raadsel van 1:8 naar 1:6
Had je de vacuümslang wel losgenomen en aan de kant van de carburateur afgesloten?
Met de slang aangesloten vindt namelijk bij stationair toerental een vervroeging plaats van ergens omstreeks 20 graden en dat hoort ook zo, maar om afstellen met de stroboscoop (ergens rondom BDP) moet wel gebeuren zonder vacuümvervroeging.
Dennis B
Met de slang aangesloten vindt namelijk bij stationair toerental een vervroeging plaats van ergens omstreeks 20 graden en dat hoort ook zo, maar om afstellen met de stroboscoop (ergens rondom BDP) moet wel gebeuren zonder vacuümvervroeging.
Dennis B
-
Shrek
Re: raadsel van 1:8 naar 1:6
Hee Dennis,
Als eerste hoestie nou, en als tweede ehhh nee nie gedaan, morgen maar weer proberen
groet richard
Als eerste hoestie nou, en als tweede ehhh nee nie gedaan, morgen maar weer proberen
groet richard