Oliedrukmeter VDO probleem, ook met de nieuwe????
Geplaatst: vr 05 jun 2009, 00:16
Goedenavond,
Na 4 jaar perfect te hebben gewerkt begaf mijn VDO oliedrukmeter(klokje) het, en bleef maximaal uitslag geven. Het controle lampje in het dashboard werkt gewoon zoals het hoort, gaat netjes uit wanneer de oliedruk er is. Nu ben ik vorige week op onderzoek uitgegaan. De sensor losgekoppeld en hij bleef maximaal uitslaan. Alles doorgemeten en niks gevonden, alles losgehaald en bekeken en zag er prima uit. Lampje los, sensor draad los, geen verschil. Dus het hele klokje eruit en hem spanning gegeven los van de wagen, en nog steeds maximale uitslag. Conclusie: klokje is dood. Want zover ik weet en mij is verteld moet ie gewoon op of onder nul staan als er spanning opstaat voordat er oliedruk is, en als ik het goed begrijp geeft de sensor hem meer spanning naarmate die meer oliedruk ontvangt.
Ik gebeld met de winkel waar ik hem destijds heb gekocht en het bovenstaande verhaal verteld, en dat werd bevestigd: Het klokje moet op nul staan en pas uitslag geven naarmate er oliedruk is. Dus los van de sensor moet ie dan ook op nul blijven, en kan het niet anders dan dat het probleem in het klokje zit.
Nu heb ik een nieuw klokje(48 euries) en die heb ik net aangesloten, en wat denk je: MAXIMALE UITSLAG!!!! Alles weer gecontroleerd, spanning is goed, ik heb er een schakelaar tussen gezet, zodat ik hem handmatig aan en uit kan zetten en dat werkt allemaal prima. Ik heb een nieuwe massa draad gemaakt en dat leverde ook geen verschil. Lampje los, sensor los, geen verschil. Dus nu weet ik het niet meer.
Zie ik, de winkel en een zeer ervaren monteur die ik dit ook heb uitgelegd nu iets totaal over het hoofd? Of is het nieuwe klokje toevallig ook stuk??? Wat wel heeeeeeeeeeel toevallig zou zijn niet dan?
HELP!
Na 4 jaar perfect te hebben gewerkt begaf mijn VDO oliedrukmeter(klokje) het, en bleef maximaal uitslag geven. Het controle lampje in het dashboard werkt gewoon zoals het hoort, gaat netjes uit wanneer de oliedruk er is. Nu ben ik vorige week op onderzoek uitgegaan. De sensor losgekoppeld en hij bleef maximaal uitslaan. Alles doorgemeten en niks gevonden, alles losgehaald en bekeken en zag er prima uit. Lampje los, sensor draad los, geen verschil. Dus het hele klokje eruit en hem spanning gegeven los van de wagen, en nog steeds maximale uitslag. Conclusie: klokje is dood. Want zover ik weet en mij is verteld moet ie gewoon op of onder nul staan als er spanning opstaat voordat er oliedruk is, en als ik het goed begrijp geeft de sensor hem meer spanning naarmate die meer oliedruk ontvangt.
Ik gebeld met de winkel waar ik hem destijds heb gekocht en het bovenstaande verhaal verteld, en dat werd bevestigd: Het klokje moet op nul staan en pas uitslag geven naarmate er oliedruk is. Dus los van de sensor moet ie dan ook op nul blijven, en kan het niet anders dan dat het probleem in het klokje zit.
Nu heb ik een nieuw klokje(48 euries) en die heb ik net aangesloten, en wat denk je: MAXIMALE UITSLAG!!!! Alles weer gecontroleerd, spanning is goed, ik heb er een schakelaar tussen gezet, zodat ik hem handmatig aan en uit kan zetten en dat werkt allemaal prima. Ik heb een nieuwe massa draad gemaakt en dat leverde ook geen verschil. Lampje los, sensor los, geen verschil. Dus nu weet ik het niet meer.
Zie ik, de winkel en een zeer ervaren monteur die ik dit ook heb uitgelegd nu iets totaal over het hoofd? Of is het nieuwe klokje toevallig ook stuk??? Wat wel heeeeeeeeeeel toevallig zou zijn niet dan?
HELP!