aankoop Range rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Harold

aankoop Range rover

Bericht door Harold »

Beste lezers,

Ben geìntresseerd in een range rover vogue 4.4 v8 van het bouwjaar 2002 met 119000 km, deze staat te koop bij de koning in arnhem. Momenteel rij ik een Mercedes ML 55 amg van bouwjaar 2002 met 83000 km. Overigens is het een probleemloze auto, maar het model en lijkende comfort van de Range Rover kan ik maar niet uit m´n gedachten krijgen. Tevens zijn we goede klant van de koning, mijn vader koopt daar al jaren zijn jaguars. Nu mijn onzekerheid+ doordat ik met de ml zo goed als geen kosten heb en het een zeer betrouwbare auto ben ik bang dat dit met de range rover anders is. In de volksmond hoor je niet anders dan dat het probleemenauto´s zijn. Heeft iemand goede suggesties voor me waarop, ik moet letten bij de auto? Misschien is de auto qua bouwjaar nou net de verkeerde, bijvoorbeeld een nog oude motortechniek, misschien is in een later bouwjaar betere specificatie aangebracht. Je hoort nogal veel over het differentieel, stuurkolom en electronische problemen.

Alvast hartelijk dank voor de reacties,

Harold
Ruud Lemmens

Re: aankoop Range rover

Bericht door Ruud Lemmens »

Hallo,

De Range Rover L322 heeft bekend gestaan dat er wel eens een vooras/ differentieel wil sneuvelen. Dit is naderhand opgelost door een aanpassing aan de voorste kardanas (van tussenbak naar vooras) en dat schijnt het euvel te voorkomen.

Ik zou ten tweede een extra stroomvoorziening voor bij de grille monteren. RR L322 stranden wel eens met een lege accu en je komt met geen mogelijkheid in het voertuig als er geen spanning op de auto te krijgen is.

De 4.4 is voor zover ik weet een redelijk betrouwbaar blok, en een BMW V8 motor. Dezelfde die in de X5 ligt.

Groeten, Ruud
Plaats reactie