Beste mensen,
Een tijdje geleden heb ik van mijn 110 uit 1984 de remmen achter vervangen en de remolie ververst. Na beter afstellen van de nieuwe remmen, remde die goed. Maar: ik heb nu 2x gehad dat ik het rempedaal intrapte en dat ik het pedaal helemaal kon intrappen, zonder dat hij remde. Toen ik nog een keer intrapte, remde hij weer goed.
Als de motor uit staat, voelt de rem hard, mét motor aan kan ik, als ik lang en hard intrap, heel langzaam het pedaal bijna helemaal tot aan de bodem intrappen.
Waar moet ik aan denken? Lucht? Remcylinder naar de Filistijnen?
Groeten!
Everhard Mulder
rem-vraagje
-
Frans Bonnes
Re: rem-vraagje
Meestal is 2 maal trappen een teken dat de remmen beter gesteld moeten worden.
Wanneer heb jij dat voor het laatst gedaan?
fb
Wanneer heb jij dat voor het laatst gedaan?
fb
-
Everhard Mulder
Dank voor ke antwoord!
Zeer onlangs heb ik de remmen nog bijgesteld. Op zich zag dat er allemaal goed uit. Maar het is zo vreemd dat die 2x dat het niet goed werkte, ik opeens helemaal geen enkele tegendruk had: pedaal ging zonder weerstand tot aan de bodem. Kan dat ook met het stellen te maken hebben?
Everhard
Zeer onlangs heb ik de remmen nog bijgesteld. Op zich zag dat er allemaal goed uit. Maar het is zo vreemd dat die 2x dat het niet goed werkte, ik opeens helemaal geen enkele tegendruk had: pedaal ging zonder weerstand tot aan de bodem. Kan dat ook met het stellen te maken hebben?
Everhard
-
Dennis101
Het zou met het stellen te maken kunnen hebben, ware het niet dat hij zoals je schrijft ook tot de bodem in te trappen is bij aanhoudende druk op het pedaal en draaiende motor.
Vooral dat laatste lijkt te duiden op een defecte hoofdremcilinder, mits het niveau in de remreservoirs niet afneemt door lekkage.
E.e.a. is uit te sluiten door de remslang bij de achteras af te klemmen met een daarvoor bedoelde klem en dan het pedaal bij draaiende motor in te trappen en zo te houden.
Als het pedaal dan nog steeds weg blijft zakken kun je de instelling van de trommels achter uitsluiten en blijft ( als er geen lekkage is) de hoofdremcilinder over als hoofdverdachte.
Dennis B
Vooral dat laatste lijkt te duiden op een defecte hoofdremcilinder, mits het niveau in de remreservoirs niet afneemt door lekkage.
E.e.a. is uit te sluiten door de remslang bij de achteras af te klemmen met een daarvoor bedoelde klem en dan het pedaal bij draaiende motor in te trappen en zo te houden.
Als het pedaal dan nog steeds weg blijft zakken kun je de instelling van de trommels achter uitsluiten en blijft ( als er geen lekkage is) de hoofdremcilinder over als hoofdverdachte.
Dennis B