handrem series (schijf/trommel)
-
harm boer
handrem series (schijf/trommel)
hallo
ik heb ooit een conversie gezien om een trommel handrem om te bouwen naar een schijf handrem. nu heb ik mij laten vertellen dat die voor een defender was. . maar is deze conversie er dan ook voor een serie? en zo ja waar is deze te verkrijgen
mvg harm boer
ik heb ooit een conversie gezien om een trommel handrem om te bouwen naar een schijf handrem. nu heb ik mij laten vertellen dat die voor een defender was. . maar is deze conversie er dan ook voor een serie? en zo ja waar is deze te verkrijgen
mvg harm boer
-
Hermen Vlothuizen
Re: handrem series (schijf/trommel)
Ja, die is er ook voor Series Land Rovers, zie hier
Hermen
Hermen
-
jamaar
waarom zou je?
de handrem van de series doet het heel erg goed en is zo al sterk genoeg om de aandrijflijn te mollen
peter z
de handrem van de series doet het heel erg goed en is zo al sterk genoeg om de aandrijflijn te mollen
peter z
-
jamaar
als ik dat zo inschat ga je er met die set er in remkracht op achteruit, veel minder remmend oppervlak en het blijft mechanisch
peter z
peter z
-
martin
waarom zou je in plaats van de handrem trommel er een schijf op zetten? je gebruikt 'm toch alleen maar als je parkeerd. het is daarom ook eigenlijk geen handrem maar een parkeerrem.
martin
martin
-
bowy
Ik had hem (X-eng) onder mijn series en hij remt juist beter door de grotere hefboom naar de cilinder. Daarnaast volledig betrouwbaar zelfs in een hele diepe bak met modder met daarna een steile helling.
Gr Bowy
Gr Bowy
-
victor rutten
Ha die Bowy,
Hoe zit het met de slijtage van de remblokken en de verkrijgbaarheid hiervan?
Zit er eventueel ook aan te denken voor onder de ambu.
Groet, Victor
Hoe zit het met de slijtage van de remblokken en de verkrijgbaarheid hiervan?
Zit er eventueel ook aan te denken voor onder de ambu.
Groet, Victor
-
bowy
Victor,
Remblokken kun je denk ik bij X-eng krijgen anders hem even mailen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen slijtage had na 1,5 jaar zeer intensief gebruik (lees: alleen maar modder) Dus ik verwacht eigenlijk dat je jaren voorruit kunt.
GR Bowy
Remblokken kun je denk ik bij X-eng krijgen anders hem even mailen. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen slijtage had na 1,5 jaar zeer intensief gebruik (lees: alleen maar modder) Dus ik verwacht eigenlijk dat je jaren voorruit kunt.
GR Bowy
-
neef Henk
Drie jaar geleden op mijn 101 gemaakt omdat de Toyota versnellingsbak geen eigen remtrommel had. Ben gewoon naar de sloop geweest en heb daar een remklauw uit gezocht (geloof van een Citroën). Beugel gemaakt waar de klauw aan vast zat en een kabel naar voren en aan de handrem hendel gefabriceerd. Tussen de aandrijfas een schijf geplaatst die ik op maat had laten draaien. Werkt nu al dus drie jaar prima, kan geen slijtage ontdekken, ook met terreinrijden werkt het goed.
Groeten neef Henk
(heeft iets van 100 euro gekost in totaal)
Groeten neef Henk
(heeft iets van 100 euro gekost in totaal)