terugslagventiel voor of achter pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sjeroens

terugslagventiel voor of achter pomp

Bericht door sjeroens »

Eindelijk doet mijn standkachel het weer.
alleen stroomt de benzine uit mijn opvoerpomp weer zover terug dat hij hem niet meer omhog kan zuigen. Ik heb inmiddels een terugslagventieltje (terugslagklepje)besteld die in de leiding kan. Ik ben nu aan het twijfelen of ik hem voor of na de pomp zet.
Het maakt volgens mij geen verschil uit. Nu ben ik benieuwt wat jullie diagnose is?
Jeroen. 101 ambu
jamaar

Re: terugslagventiel voor of achter pomp

Bericht door jamaar »

meestal zo dicht mogelijk bij de tank zodat je minder last hebt van terugloop door lucht lekkage.
eigenlijk zou ik denken dat er een terugslagklep in de pomp zou zitten en is het afdichten van je leidingen voldoende om dit probleem op te lossen.
peter z
Bram109

Bericht door Bram109 »

Bij een ruitensproeier (disco/def) zit de terugslagklep na de pomp.

Bram.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Bij een ruitensproeier van de 101 zit de terugslagklep onderaan de aanzuigslang

fb
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Dat hangt af van het type opvoerpomp.

De opvoerpomp van de standkachel bij mijn 101 was (ik heb de kachel verwijdert) een membraanpomp, dus die heeft geen terugslagklep nodig omdat dit type pomp een pers en zuigklep bezit. Als er bij jou ook toch ook een membraanpomp in is gebouwd en de slang vanaf de tank loopt toch leeg, dan is de pomp vermoedelijk defect of inwendig vervuild.

De andere gebruikelijke types brandstof opvoerpompen (schotten, waaier, worm, lobbenpomp) hebben de (meestal ingebouwde) terugslagklep aan perszijde om er zeker van te zijn dat de pomp gevuld blijft.

Dennis B
Plaats reactie