Eindelijk doet mijn standkachel het weer.
alleen stroomt de benzine uit mijn opvoerpomp weer zover terug dat hij hem niet meer omhog kan zuigen. Ik heb inmiddels een terugslagventieltje (terugslagklepje)besteld die in de leiding kan. Ik ben nu aan het twijfelen of ik hem voor of na de pomp zet.
Het maakt volgens mij geen verschil uit. Nu ben ik benieuwt wat jullie diagnose is?
Jeroen. 101 ambu
terugslagventiel voor of achter pomp
-
jamaar
Re: terugslagventiel voor of achter pomp
meestal zo dicht mogelijk bij de tank zodat je minder last hebt van terugloop door lucht lekkage.
eigenlijk zou ik denken dat er een terugslagklep in de pomp zou zitten en is het afdichten van je leidingen voldoende om dit probleem op te lossen.
peter z
eigenlijk zou ik denken dat er een terugslagklep in de pomp zou zitten en is het afdichten van je leidingen voldoende om dit probleem op te lossen.
peter z
-
Bram109
Re: terugslagventiel voor of achter pomp
Bij een ruitensproeier (disco/def) zit de terugslagklep na de pomp.
Bram.
Bram.
-
Frans Bonnes
Re: terugslagventiel voor of achter pomp
Bij een ruitensproeier van de 101 zit de terugslagklep onderaan de aanzuigslang
fb
fb
-
Dennis101
Re: terugslagventiel voor of achter pomp
Dat hangt af van het type opvoerpomp.
De opvoerpomp van de standkachel bij mijn 101 was (ik heb de kachel verwijdert) een membraanpomp, dus die heeft geen terugslagklep nodig omdat dit type pomp een pers en zuigklep bezit. Als er bij jou ook toch ook een membraanpomp in is gebouwd en de slang vanaf de tank loopt toch leeg, dan is de pomp vermoedelijk defect of inwendig vervuild.
De andere gebruikelijke types brandstof opvoerpompen (schotten, waaier, worm, lobbenpomp) hebben de (meestal ingebouwde) terugslagklep aan perszijde om er zeker van te zijn dat de pomp gevuld blijft.
Dennis B
De opvoerpomp van de standkachel bij mijn 101 was (ik heb de kachel verwijdert) een membraanpomp, dus die heeft geen terugslagklep nodig omdat dit type pomp een pers en zuigklep bezit. Als er bij jou ook toch ook een membraanpomp in is gebouwd en de slang vanaf de tank loopt toch leeg, dan is de pomp vermoedelijk defect of inwendig vervuild.
De andere gebruikelijke types brandstof opvoerpompen (schotten, waaier, worm, lobbenpomp) hebben de (meestal ingebouwde) terugslagklep aan perszijde om er zeker van te zijn dat de pomp gevuld blijft.
Dennis B