Olie Versnellingsbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Lute

Olie Versnellingsbak

Bericht door Lute »

Ik heb nog 5 liter GL5 olie Q8 T 65 staan.... kan deze in mijn versnellingsbak SIII? of toch maar gewoon gebruiken voor de volvo?
Iemand ervaringen met het "wegvreten" van sychromeshes?

Groet'n Lute
maxor

Re: Olie Versnellingsbak

Bericht door maxor »

Ik heb in mijn 109 de EP90 GL4 variant van Kroon zitten.
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Ik heb altijd begrepen dat je GL4 moet nemen ivm bronzen delen in de versnellingsbak. Zou het risico niet nemen er GL5 in te doen.

Mvg
Rien
Bram109

Bericht door Bram109 »

Joepie, gaan we weer.

Wel of geen 4/5.

[landrover.startpagina.nl]

Bram.
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Bram,
Mijns inziens hebben we het over ouderwetse bakken.
Daarin hoort een ouderwetse olie.
GL5 is in deze context modern.

Mvg
Rien
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Rien , wat Bram zegt, is dat dit onderwerp hier al een 100x besproken is !OK ,al deze items zijn momenteel niet terug te vinden in het archief,ivm. het nwe. prikbord.Maar het is wel een paar dagen geleden nog ZEER uitgebreid besproken,en er waren zeer zinnige antwoorden bij,vooral van prikkers die deze vraag al enige 10x hier beantwoord hebben Oa. van DB , dus vandaar ;-) ! Vr gr Henk B.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2009 21:55 door hnb1965.
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Henk,

Ik had dit draadje niet gezien.

Maar ik denk dat je het best bent met de door Landrover aanbevolen olie.
Als die niet te verkrijgen is, gebruik dan een olie die als equivalent wordt aangemerkt.
Zoals 80W90 ipv EP90

Mvg
Rien
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Beste Rien ,mijn posting was er om aan te geven dat Bram 109 en ik enkel reageerden omdat wij het antwoord op de vraag van Lute allang wisten omdat dit door ons en enkele andere hier al enkele100x beantwoord is .Met andere woorden; De vraag die Lute stelde is dus door ons al heel veel keren beantwoord Het proberen vooraf te lezen van een vraag gaat via het prikbord mijn inziens zeer gemakkelijk ,de soms al voor de 114 x gestelde vraag lijkt mij daarbij overbodig ,Vr gr Henk B. PS .Wedden dat de S3 /versnellingsbakolievraag hier binnen 3 weken weer gesteld gaat worden ?
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Henk,

Dat weten jij en ik, maar degenen die hier nieuw zijn, willen iets weten en stellen dusdanig vragen.
Dat die vragen al eens zijn gesteld, weten zij niet, maar leren dit naderhand vanzelf.
Ik vind dat je hen serieus antwoord moet geven, als je dat kan.
Soms is minder serieus ook leuk.
Zoveel vragen zijn hier al langs gekomen, betr. olie, betr. remmen, betr. banden etc.... Blijft gewoon leuk.
Zoveel vragen, zoveel antwoorden...
Het charme van de prik.

Mvg
Rien
Bram109

Bericht door Bram109 »

....Ik vind dat je hen serieus antwoord moet geven, als je dat kan.....

Daarom gaf ik antwoord met de link waarin e.e.a. zeer duidelijk en begrijpelijk uitgelegd werd.

Als men dan niet op de link klikt kan ik er ook niks aan doen.

Bram.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2009 07:56 door Bram109.
Plaats reactie